شماره واتساپ:

+1 (604) 720-8001  

راه‌های مهاجرت به بریتیش کلمبیا کدامند؟

شرکت ویزای تحصیلی پارس

(تشکیل شده از بهترین وکلا و کارشناسان با بیش از 85 درصد پرونده موفق در مهاجرت به کانادا)

فهرست مطالب

مهاجرت به بریتیش کلمبیا

فهرست مطالب

راه‌های مهاجرت به بریتیش کلمبیا کدامند؟

شاید برایتان سؤال پیش آید که چرا افراد به بریتیش کلمبیا مهاجرت می‌کنند؟ به نظر شما استان بریتیش کلمبیا چه مزیت‌هایی دارد که دانشجویان و افراد متخصص را به سمت خود جذب می‌کند؟ افرادی که قصد مهاجرت به بریتیش کلمبیا دارند موارد مختلفی مانند شرایط اقتصادی، بازار کار، میزان جذب دانشجویان، هزینه تحصیل، هزینه زندگی، شرایط آب و هوایی را در نظر می‌گیرند و با کسب آگاهی بیشتر اقدام به مهاجرت می‌کنند. ما با همراه باشید تا با ویژگی‌ها، برنامه‌های مهاجرتی، هزینه تحصیل و زندگی در استان بریتیش کلمبیا بیشتر آشنا شویم.

مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا در کانادا به دلیل برنامه‌های مهاجرتی متنوع، اقتصاد قدرتمند، آب و هوای مناسب مهاجران بسیاری را به خود جذب کرده است که به همین منظور از پرطرفدار ترین استان‌های کانادا در میان مهاجران می‌باشد. از نظر آب و هوا از جنگل‌های گسترده برخوردار است و این استان شهر بزرگ ونکوور را در خود جای داده است. به دلیل آب و هوای ساحلی منحصر به فرد خود جزو زیبا ترین استان‌های کانادا شناخته می‌شود. جالب است بدانید استان بریتیش کلمبیا جهت رشد بازار کار و اقتصاد افراد متخصص، دانشجویان بین المللی و کار آفرینان را به سمت خود جذب می‌کند. افراد زیادی برای  فرصت‌های شغلی بهتر مهاجرت به بریتیش کلمبیا را انتخاب می‌کنند.

شرایط مهاجرت به بریتیش کلمبیا

برنامه‌های مهاجرتی متنوع استان بریتیش کلمبیا شرایط را نیز متفاوت کرده است. تمامی شرایط بستگی به نوع مهاجرت شما دارد. مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا از طریق تخصص، حوزه بهداشت، برنامه استانی، برنامه فارغ التحصیلان، نیروی کار ماهر و نیمه ماهر امکان پذیر است که هریک شرایط مخصوص خود را دارد.

برای اطلاع از شرایط مهاجرت به مانیتوبا می‌توانید از مقاله‌ی دیگر ما استفاده کنید.

مهاجرت کار آفرینی

برخی افراد قصد دارند تا از طریق کار آفرینی یا ایجاد کسب و کار به استان بریتیش کلمبیا مهاجرت کنند. طبیعتاً این مسیر مانند تمام مسیر‌های دیگر شرایط و مراحل مخصوص خود را دارد. در صورت پذیرش شما می‌توانید اقامت موقت کسب کنید، به مرور با پیشرفت در کسب و کارتان این امکان را دارید تا اقامت موقت را تبدیل به اقامت دائم کنید.

دسته بندی‌های مهاجرت از طریق کار آفرینی شامل دسته بندی پایه، آزمایشی منطقه‌ای و پروژه‌های استراتژیک می‌باشند. شرایط دسته بندی پایه به این صورت است که حداقل دارایی شما باید ۶۰۰۰۰۰ دلار باشد، توانایی مدیریت کسب و کار را داشته و از مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی برخوردار باشید. هزینه درخواست و ثبت نام دسته بندی پایه به ترتیب ۳۵۰۰ و ۳۰۰ دلار است. برای دسته بندی پروژه‌های استراتژیک باید از توانایی مالی و آمادگی برای سرمایه گذاری برخوردار باشید، همچنین نشان دهید که این سرمایه گذاری تأثیر بسزایی بر روی اقتصاد بریتیش کلمبیا خواهد داشت. از شرایط دسته بندی آزمایشی منطقه‌ای می‌توان به ایجاد کسب و کار جدید در جامعه، داشتن تجربه مالکیت کسب و کار، مدرک زبان و دارایی ۳۰۰۰۰۰ دلار اشاره کرد.

مهاجرت از طریق مهارت و تخصص

برای مهاجرت از طریق مهارت و تخصص شش روش تعیین شده است که در این قسمت هریک از این روش‌ها را برای شما توضیح خواهیم داد. این روش‌ها عبارت اند از برنامه حوزه بهداشت و درمان، برنامه نیروی کار ماهر، نیروی کار مبتدی، برنامه استانی، فارغ التحصیلان بین المللی و فارغ التحصیلان همراه تحصیلات تکمیلی.

برنامه حوزه بهداشت و درمان

کسانی که قصد مهاجرت از طریق حوزه بهداشت و درمان دارند باید یک پیشنهاد شغلی مربوط به حوزه بهداشت و سلامت داشته باشند. از طرف مقام بهداشتی یا گروه مامایی باید نامه‌ای به همراه داشته باشند که پزشک بودن آن‌ها را در استان بریتیش تأیید کند. چنین افرادی باید دوره‌های آموزش را گذرانده و دارای صلاحیت تعیین شده توسط مقامات بهداشتی باشند.

نیروی کار ماهر

 استان بریتیش کلمبیا جهت رشد اقتصادی به نیروی کار ماهر نیاز دارد. کسانی که در مشاغل مدیریتی، فنی، تجاری، تخصصی و حرفه‌ای تجربه دارند می‌توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. چنین افرادی باید حداقل دارای ۲ سال سابقه کار تمام وقت و پیشنهاد شغلی تمام وقت از سمت کارفرمایان مقیم بریتیش کلمبیا باشند. یکی دیگر از شرایط برنامه نیروی کار ماهر نشان دادن توانایی مالی است، به زبان دیگر باید نشان دهند که می‌توانند مخارج زندگی خود و خانواده را برعهده بگیرند.

اگر قصد مهاجرت به ساسکاچوان را دارید حتما به مقاله‌ی دیگر ما مراجعه کنید.

نیروی کار مبتدی یا نیمه ماهر

افرادی قصد مهاجرت به بریتیش کلمبیا از طریق نیروی کار مبتدی را دارند، باید در زمینه توریست، فراوری مواد غذایی و گردشگری پیشنهاد شغلی تمام وقت از کارفرمای ساکن در بریتیش کلمبیا داشته باشند. دستمزدهای پیشنهادی باید متناسب با نرخ دستمزدهای تعیین شده در بریتیش کلمبیا باشد. از دیگر شرط‌های مهاجرت نیروی کار مبتدی داشتن مدرک زبان، امکان مهاجرت قانونی، ۹ ماه کارکرد برای کارفرما و حمایت مالی از طرف خانواده می‌باشد.

شرایط مهاجرت به بریتیش کلمبیا

مهاجرت با برنامه استانی بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا جهت رشد اقتصادی برنامه‌های مهاجرتی مختلفی تنظیم کرده است تا مهاجران زیادی را به سمت خود جذب کند و به همین منظور جزو استان‌های مهاجر پذیر شناخته شده است. یکی از این برنامه‌ها جذب نیروی انسانی از طریق برنامه مهاجرتی استانی می‌باشد. در این برنامه مهاجرتی به صاحبان مشاغل، سرمایه گذاران، کارگران، متخصصان و کار آفرینان اجازه ثبت نام و دریافت اقامت دائم داده می‌شود.

مهاجرت از طریق برنامه فارغ التحصیلان بین المللی

در این مسیر فارغ التحصیلان بین المللی در صورتی می‌توانند جهت دریافت اقامت دائم اقدام کنند که طی سه سال گذشته دوره تحصیلی خود را در دانشگاه یا کالج کانادا گذرانده باشند.

فارغ التحصیلان بین المللی همراه با تحصیلات تکمیلی

دانشجویانی که مدرک تحصیلات تکمیلی در رشته‌های علوم پایه و مهندسی دارند می‌توانند نسبت به دریافت اقامت دائم اقدام کنند. مدارک تحصیلی تکمیلی می‌تواند شامل رشته‌های مهندسی، ریاضیات، کامپیوتر، فیزیک، کشاورزی و حفاظت از منابع طبیعی باشد.

مهاجرت هم راستا با اکسپرس انتری فدرال

مهاجرت با اکسپرس انتری مانند برنامه‌های مهاجرتی دیگر شرایط مخصوص خود را دارد. باید پروفایل معتبر در اکسپرس انتری فدرال داشته باشید. برای مهاجرت از طریق این سیستم باید از خانواده حمایت کرده و از سطح زبان بالایی برخوردار باشید. از دیگر شرایط سیستم اکسپرس انتری داشتن جاب افر و کد تأیید اعتبار برای جستجوی کار می‌باشد. برای آگاهی بیشتر درمورد هزینه‌های این روش از مهاجرت باید خدمت شما گفت که هزینه درخواست اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا ۱۱۵۰ دلار و بازبینی ۵۰۰ دلار است. همچنین پردازش هر درخواست بین ۲ تا ۳ ماه زمان نیاز دارد.

مهاجرت از طریق اسپانسر شیپ خانوادگی

استفاده از روش اسپانسر شیپ نیز شرایط خود را دارد. هنگام درخواست اسپانسر شیپ فرد متقاضی باید دارای اقامت دائم یا شهروند کانادا باشد. فرد متقاضی باید تعهد دهد که توانایی حمایت مالی خانواده را دارد و می‌تواند نیاز آن‌ها به غذا، پوشاک و مسکن را بر طرف کند. جالب است بدانید به مرور با ایجاد تغییرات در شرایط شما امکان دارد که اسپانسر شیپ به مدت ۳ تا ۲۰ سال معتبر باقی بماند. برخی از شرایطی که ممکن است برای شما تغییر کند را در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم. به طور مثال ممکن است در صورت جدایی از همسر قرارداد شما همچنان معتبر بماند. همچنین ادامه تحصیل، بیکاری یا تغییر شغل تأثیری بر روی قرارداد نخواهد داشت.

هزینه مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا کانادا

در مهاجرت به بریتیش کلمبیا از طریق کار آفرینی فرایند ثبت نام ۳۰۰ دلار هزینه دارد. هزینه اپلیکیشن و درخواست بازنگری به ترتیب ۳.۵۰۰ و ۵۰۰ دلار است. در مهاجرت از طریق مهارت و تخصص فرایند ثبت نام هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت. هزینه اپلیکیشن و درخواست بازنگری ۱.۱۵۰ و ۵۰۰ دلار می‌باشد. همچنین در مهاجرت از طریق پروژه‌های استراتژیک بابت ثبت نام ۳۰۰ دلار هزینه باید پرداخت شود. هزینه بازنگری، اپلیکیشن و کارکنان کلیدی به ترتیب ۵۰۰، ۳.۵۰۰ و ۱۰۰۰ دلار است.

هزینه مهاجرت به بریتیش کلمبیا

هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا

در پروسه مهاجرت تحصیلی فرزندان به کانادا علاوه بر هزینه تحصیل والدین باید با هزینه‌های زندگی بیشتر آشنا شوند. هزینه زندگی شامل هزینه تهیه مواد غذایی، هزینه مسکن، پوشاک، بهداشت، امکانات تفریحی، حمل و نقل می‌باشد. در این قسمت هزینه تهیه مواد غذایی مهم مانند نان، شیر، تخم مرغ، سیب زمینی و گوجه را به ترتیب بررسی خواهیم کرد. علاوه بر هزینه خوراک، نرخ اجاره، هزینه خرید لباس و هزینه‌هایی که بابت سرگرمی باید پرداخت شوند را توضیح خواهیم داد. با بررسی و کسب آگاهی از هزینه‌های زندگی، افرادی که قصد مهاجرت دارند می‌توانند هوشمندانه تر آن‌ها را مدیریت کنند.

هزینه تهیه مواد غذایی

در این قسمت هزینه تهیه مواد غذایی مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی، تخم مرغ، نان، شیر و ساندویچ را خدمت شما می‌گوییم. یک کیلو گوجه فرنگی ۴ دلار، یک کیلو سیب زمینی ۳ دلار، ۱۲ عدد تخم مرغ ۵ دلار، یک لیتر شیر حدوداً ۲.۵ دلار است. همچنین قیمت نان برای مصرف دو نفر ۲.۲۲ دلار، ساندویچ ۱۰ دلار، وعده غذایی نهار با نوشیدنی ۱۹ دلار در نظر گرفته شده است.

هزینه مسکن

برخی افراد برای سکونت در کلمبیا بریتیش به دنبال کرایه آپارتمان‌ها هستند. در این قسمت ما کرایه آپارتمان‌های ۴۵ و ۸۵ متری را با جزئیات بررسی خواهیم کرد. هزینه آپارتمان ۴۵ متری منطقه متوسط بریتیش کلمبیا ۹۹۱ دلار و در منطقه بالا ۱.۱۱۷ دلار است. هزینه آپارتمان ۸۵ متری منطقه متوسط در بریتیش کلمبیا ۱.۱۴۵ دلار و در منطقه بالا ۱.۸۷۹ دلار می‌باشد. در این قسمت برای آگاهی بیشتر شما از هزینه‌های خانه هزینه اینترنت، قبوض پرداختی و دستمزد ساعتی خدمتکار منزل را برایتان بررسی خواهیم کرد. نرخ اینترنت با سرعت ۸ مگابایت ۶۵ دلار و قبوض پرداختی شهری یک نفر در آپارتمان ۴۵ متری ۸۲ دلار، دستمزد ساعتی خدمتکار در منزل ۲۴ دلار است. برای افرادی که به دنبال هزینه برخی از ملزومات خانه و لوازم خانگی هستند نیز مبلغ آن‌ها را توضیح خواهیم داد. هزینه پودر لباسشویی برای شستشوی لباس‌ها ۱۲ دلار، مایکروویو ۹۰۰ وات ۱۶۱ دلار و قیمت تلویزیون ۴۰ اینچ صفحه تخت ۳۹۲ دلار می‌باشد.

هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا

هزینه پوشاک

در این قسمت به هزینه خرید انواع مختلف لباس مانند شلوار جین، کفش ورزشی و پیراهن تابستانی می پردازیم. اگر قصد خرید شلوار جین دارید باید مبلغ ۷۶ دلار پرداخت نمایید. همچنین قیمت خرید کفش ورزشی و پیراهن تابستانی به ترتیب ۱۱۴ و ۸۷ دلار می‎باشد.

هزینه حمل و نقل

جالب است بدانید قیمت یک لیتر بنزین در استان بریتیش کلمبیا ۱.۳۳ دلار است. بلیت حمل و نقل عمومی به صورت ماهیانه ۶۵ دلار و هزینه تاکسی ۳۲ دلار در نظر گرفته شده است.

هزینه بهداشت و سلامت

در فرایند مهاجرت این موضوع که باید از خود مراقبت کنید، موضوع بسیار مهمی است که طبیعتاً هزینه‌هایی در این راستا باید پرداخت شوند. برخی از این هزینه‌ها جهت حفظ سلامتی و برخی دیگر برای رعایت بهداشت فردی پرداخت می‌شوند. هزینه‌های سلامت شامل ملاقات پزشک، تهیه قرص سرما خوردگی و آنتی بیوتیک هستند. نرخ ویزیت پزشک در ۱۵ دقیقه ۵۴ دلار، قیمت قرص سرما خوردگی و آنتی بیوتیک به ترتیب ۱۳ و ۳۵ دلار است. موارد مربوط به بهداشت شامل مواد شوینده نظیر شامپو، خمیر دندان و دستمال سرویس بهداشتی می‌باشد. قیمت خمیر دندان ۲.۲۷ دلار، دستمال ۳.۴۳ دلار و قیمت شامپو ۴۰۰ میل ۵.۳۹ دلار است.

برای اطلاع از هزینه‌های زندگی و مهاجرت به انتاریو می‌توانید از مقاله‌ی دیگر ما کمک بگیرید.

پرداخت هزینه برای سرگرمی

تمامی افراد به ویژه دانشجویان نیاز به تفریح و استراحت دارند در این قسمت مخارجی که بابت امکانات تفریحی باید پرداخت کنند را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در استان بریتیش کلمبیا مهاجران و شهروندان از امکانات تفریحی مانند سینما، تئاتر، رستوران و باشگاه‌های ورزشی برخوردار هستند. هزینه بلیت دو نفره سینما و تئاتر به ترتیب ۲۵ و ۱۱۶ دلار است. برای افرادی که علاقه مند به شام دو نفره در رستوران ایتالیایی هستند، هزینه شام در رستوران ایتالیایی ۸۴ دلار می‌باشد. برای افرادی که ورزش همیشه در برنامه‌های روزانه شان وجود دارند، برای عضویت در باشگاه ماهیانه ۴۶ دلار باید پرداخت کنند.

مهاجرت تحصیلی به بریتیش کلمبیا

برخی مواقع ما قصد ادامه تحصیل در کشور دیگر را داریم اما نمی‌دانیم که چگونه مهاجرت تحصیلی کنیم ، علاوه بر هزینه‌ها، شرایط و مراحل فرایند مهاجرت تحصیلی سطح و کیفیت آموزش استان یا کشور مورد نظر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از آن جایی که بریتیش کلمبیا از سیستم آموزشی پویایی برخوردار است بیشتر افراد مهاجرت از طریق تحصیل را انتخاب می‌کنند. به زبان دیگر استان بریتیش کلمبیا به دلیل سیستم آموزشی با کیفیت دانشجویان بین المللی بسیاری را در خود جای داده است.

بنابراین یکی از دلایل مهاجرت به بریتیش کلمبیا ، کیفیت بالای سیستم آموزشی مؤسسات آن می‌باشد. بهترین راه برای مهاجرت می‌تواند از طریق تحصیل باشد زیرا در آینده فرصت‌های شغلی بهتری را به همراه دارد. مؤسسات موجود در استان بریتیش کلمبیا مجهز به نشان تضمین کیفیت آموزشی (EQA) است. مؤسسات دارای نشان تضمین کیفیت آموزش، استانداردهای کیفیت آموزشی را رعایت می‌کنند. جالب است بدانید نرخ جرم و جنایت پایین بریتیش کلمبیا را به امن ترین استان برای دانشجویان تبدیل کرده است.

دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا

سایمون فریزر، ویکتوریا و رویال رودز ، چهار دانشگاه بریتیش کلمبیا هستند که بسیار معروف هستند. از دیگر دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا می‌توان به بریتیش کلمبیای شمالی، تامسون ریورز، فریزر والی، ترینیتی وسترن و جزیره ونکوور اشاره کرد. دانشگاه‌های کاپیلانو، پلی تکنیک کوانتلن و کانادا وست در رتبه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم قرار دارند. بهتر است بدانید امکان پذیرش در دانشگاه ویکتوریا، کانادا وست و سایمون فریزر بیشتر از سایر دانشگاه‌ها است، شرط پذیرش در این دانشگاه معدل و سطح زبان بالا می‌باشد.

کالج‌های بریتیش کلمبیا

اگر علاقه مند هستید تا با کالج‌های مختلف استان بریتیش کلمبیا آشنا شوید با ما همراه شوید. کالج کاموسان، کالج راکی، کالج لانگارا، نورث وست، نورث آیلند، اوکاناگان، سلکرک، داگلاس و کالج دولتی ونکووراسامی کالج‌های موجود در استان بریتیش کلمبیا هستند.

هزینه تحصیل در بریتیش کلمبیا

شهریه تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارس آموزشی با توجه به مقطع و رشته تحصیلی تفاوت دارد. شهریه مدارس دولتی و کالج‌های بریتیش کلمبیا سالانه از ۱۳۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ دلار است. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌ها باید سالانه حدود ۱۶۰۰۰ تا ۳۱۰۰۰ دلار هزینه پرداخت کنند. شهریه سالانه در مدارس خصوصی بریتیش کلمبیا ۱۶۰۰۰ تا ۲۶۰۰۰ دلار است. محصلان در مدارس شبانه روزی به صورت سالانه تقریباً ۳۷۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ دلار شهریه پرداخت می‌کنند.

سخن پایانی

افراد بسیاری به دلیل شرایط اقتصادی، بازار کار، برنامه‌های مهاجرتی متنوع، سیستم آموزشی پویا، آب و هوای مناسب به استان بریتیش کلمبیا واقع در کشور کانادا مهاجرت می‌کنند. این استان دانشجویان و کار آفرینان زیادی را به سمت خود جذب کرده است تا بتوانند آینده شغلی بهتری را برای خود به ارمغان بیاورند. استان بریتیش کلمبیا از سیستم آموزش پیشرفته و پویایی برخوردار است و دارای نشان تضمین کیفیت آموزش می‌باشد. کسانی که قصد مهاجرت به بریتیش کلمبیا را دارند باید تمامی هزینه‌ها مانند هزینه غذا، مسکن، خوراک، پوشاک، شهریه مؤسسات آموزشی، بهداشت و سلامت را در نظر بگیرند تا مدیریت و برنامه بهتری در ارتباط با پرداختی‌های خود داشته باشند.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟