شماره واتساپ:

+1 (604) 720-8001  

مهاجرت تحصیلی فرزندان به کانادا

شرکت ویزای تحصیلی پارس

(تشکیل شده از بهترین وکلا و کارشناسان با بیش از 85 درصد پرونده موفق در مهاجرت به کانادا)

فهرست مطالب

مهاجرت تحصیلی فرزندان به کانادا

فهرست مطالب

مهاجرت تحصیلی فرزندان به کانادا

همه ما دوست داریم فرزندانمان از بهترین خدمات آموزشی بهره مند باشند، در چنین شرایطی برخی از خانواده‌ها به دنبال مهاجرت تحصیلی فرزندان به کانادا هستند. طبیعتاً آگاهی از سطح تحصیلات معلمین، کیفیت آموزش، سن تحصیل و مقاطع تحصیلی در کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مسیر لازم است تا والدین از نحوه اخذ ویزای همراه و مدارک مورد نیاز آگاه باشند. ما در این مقاله مزیت‌ها و مراحل اخذ اقامت از طریق تحصیل فرزندان در کانادا را برای شما توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید تا انواع مدارس در کانادا و نحوه خدماتی که ارائه می‎دهند را بررسی کنیم.

اهمیت اخذ اقامت برای مهاجرت فرزندان به کانادا

یکی از راه‌ها برای اخذ اقامت در کانادا مهاجرت از طریق تحصیل فرزندان است. کشور کانادا از نظر کیفیت سیستم آموزشی و تحصیلی در رده بالایی قرار دارد. با اخذ مدارک تحصیلی در این کشور فرزند شما فرصت‌های شغلی بهتری خواهد داشت، به همین دلیل بسیاری از والدین در تلاش برای اخذ اقامت فرزندان خود در کشور کانادا هستند. بنابراین مهاجرت تحصیلی فرزندان به کانادا امکان اقامت در این کشور را فراهم می‌کند.

اهمیت اخذ اقامت برای مهاجرت فرزندان به کانادا

مزیت‌های مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل فرزندان در کانادا از مزایای بسیاری برخوردار است که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم. سیستم آموزشی در کانادا بسیار پیشرفته است و همچنین هزینه تحصیل در این کشور مقرون به صرفه می‌باشد. از طریق تحصیل فرزندان شما می‌توانند فرصت‌های شغلی، درآمد مناسب و رفاه را برای خود به ارمغان بیاورند. جالب است بدانید کشور کانادا از لحاظ داشتن خانواده‌های ثروتمند، اشتغال پس از تحصیل، وضعیت سلامت مردم، میزان امید به زندگی مردم، کمک‌های انسان دوستانه، تعادل در ساعات کاری و ساعات تفریح دارای رتبه بالایی می‌باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کدام اند؟

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی رسید پرداخت شهریه، گواهی تمکن مالی، گواهی سلامت پزشکی، کارنامه‌ی سال‌های تحصیل به همراه مهر مدرسه، تمامی صفحات شناسنامه با ترجمه، پاسپورت معتبر، اطلاعات و مشخصات والدین را شامل می‌شوند. اگر برایتان سؤال پیش آمده که گواهی تمکن مالی به چه علت نیاز است؟ باید خدمت شما گفت که گواهی تمکن مالی برای اثبات توانایی پرداخت هزینه‌ها توسط والدین از ضرورت بالایی برخوردار است. به این نکته نیز توجه داشته باشید که والدین پس از اخذ پذیرش تحصیلی در کشور کانادا باید هزینه یک سال تحصیلی را پرداخت کنند. همچنین والدین باید رسید هزینه تحصیل را به همراه مدارکی که نام برده شد، جهت اخذ ویزای تحصیلی ارائه نمایند.

شرایط اقامت در کانادا از طریق تحصیل فرزندان

در فرایند مهاجرت از طریق تحصیل فرزند به کانادا شرایطی وجود دارد که در ادامه بیشتر درباره جزئیات هریک از آن‌ها توضیح خواهیم داد. در صورتی که سن فرزند شما زیر ۱۸ سال است باید به همراه خانواده یا یک سرپرست قابل اعتماد در کانادا باشد. اگر خانواده شرایط همراهی با فرزندان را ندارند، باید آن‌ها را به یک خانواده‌ی قابل اطمینان بسپارند که این نوع اقامت اصطلاحاً Homestay نام دارد. همچنین فرزندان امکان تحصیل در مدارس شبانه روزی را دارند، در چنین شرایطی وظیفه‌ی مراقبت و نگهداری از فرزندان بر عهده‌ی مدیر مدرسه شبانه روزی می‌باشد.

شرایط اقامت در کانادا از طریق تحصیل فرزندان

ویزای همراه چیست؟

ویزای همراه کانادا به مجوزی گفته می‌شود که والدین به عنوان قیم می‌توانند دریافت کنند و با فرزندان خود وارد کشور کانادا شوند. همان‌طور که در قسمت بالا توضیح داده شده است با داشتن شرایط کودکان ۴ تا ۱۸ سال می‌توانند ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنند. والدین این امکان را دارند تا به عنوان سرپرست ویزای همراه داشته باشند. این نکته را در نظر بگیرید که اگر همزمان با ویزای دانش آموزی درخواست ویزای همراه را نیز بدهید، احتمال رد شدن این درخواست بسیار زیاد است. زمان مناسب برای درخواست ویزای همراه پس از دریافت ویزای دانش آموزی می‌باشد. جالب است بدانید در برخی ایالت‌های کانادا مانند کلمبیا، بریتیش، لابرادور، نیوبرانزویک، نوناووت و نیوفاندلند سن قانونی فرزندان ۱۹ سالگی و در برخی دیگر ۱۸ سالگی می‌باشد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا از طریق مدرک زبان

در این قسمت درمورد مهاجرت تحصیلی فرزندان به کانادا از طریق مدرک زبان توضیح خواهیم داد. کودکان برای تحصیل در کانادا و اخذ ویزای دانش آموزی نیاز به مدرک زبان ندارند،‌ همچنین والدین نیز برای اخذ ویزای همراه نیازی به دریافت مدرک زبان ندارند. در صورتی که والدین قصد مهاجرت از طریق تحصیل فرزندان را دارند، باید مدرک زبان داشته باشند. اگر والدین موفق به دریافت ویزای دانشجویی در کانادا شوند، می‌توانند از تحصیل رایگان فرزندان خود در کانادا بهره مند شوند. اقامت فرزندان در صورتی انجام می‌شود که والدین با به همراه داشتن ویزای همراه یا گاردین موفق به اخذ ویزای تحصیلی یا کاری در کانادا شوند.

مدارس در کانادا

مدارس مختلفی در کانادا وجود دارند که از سیستم آموزشی خوبی برخوردار می‌باشند. در کانادا مدارس دولتی و شبانه روزی هستند که براساس قوانین این کشور شرایط ثبت نام در هریک از این مدارس متفاوت می‌باشد.

مدرسه های شبانه روزی

والدینی که مجوز اقامت در کانادا را ندارند باید فرزندان خود را در مدارس شبانه روزی ثبت نام کنند. شرط ثبت نام در مدارس شبانه روزی تمکن مالی به حد کافی می‌باشد، به زبان دیگر والدین باید با ارائه سند و مدارک تمکن مالی توانایی خود را جهت پرداخت هزینه‌های تحصیل اثبات کنند.

مدارس دولتی

در صورتی که والدین مجوز اقامت تحصیلی را داشته باشند می‌توانند فرزندان خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

مدارس ایرانی در کانادا

شما می‌توانید فرزندان خود را در مدارس فارسی زبان کانادا ثبت نام کنید. در ایالت‌های متفاوت کانادا مدارس فارسی زبان بسیاری وجود دارد. برخی از این مدارس بر اساس سیستم آموزشی ایالت مربوطه و برخی دیگر طبق سیستم آموزشی ایران تدریس می‌کنند. جالب است بدانید برخی مدارس وجود دارند که سیستم آموزشی آن‌ها ترکیبی از سیستم ایران و کانادا می‌باشد. انواع مختلفی از این مدارس عبارت اند از مدرسه دهخدا، مدرسه فردوسی در مونترال، مدرسه نور دانش، شاه مقصودی در ونکوور، مدرسه فردوسی کیدز، مرکز آموزشی بین المللی البرز و مدرسه فارسی در تورنتو.

مهاجرت از طریق تحصیل فرزند به کانادا

مقاطع تحصیلی در کانادا

مقاطع تحصیلی به دو دسته ابتدایی و متوسطه تقسیم می‌شوند، البته برخی از مدارس کانادا دوره‌ای تحت عنوان راهنمایی دارند. در این مدارس دوره‌ی راهنمایی با دوره‌ی ابتدایی ادغام شده و اجرا می‌شود. با ما در ادامه همراه باشید تا بیشتر درباره هریک از مقاطع تحصیلی توضیح دهیم.

دوره ابتدایی

دوره ابتدایی مقطع تحصیلی است که در مدارس کانادا اجرا می‌شود. سن تحصیل در دوره ابتدایی از ۵ سالگی تا ۱۴ سالگی تعیین شده است. دروسی که در این دوره تدریس می‌شوند شامل جغرافیا، ریاضیات، تاریخ، موسیقی، هنر، علوم، مهارت خواندن و نوشتن می‌باشد. در برخی از مدارس در این مقطع تحصیلی دروس زبان فرانسه و دیگر زبان‌ها نیز تدریس می‌شود.

دوره متوسطه

دوره متوسطه در مدارس کانادا از سن ۱۴ تا ۱۸ سالگی ادامه دارد، به زبان دیگر پایه‌های نهم تا دوازدهم این مسیر را طی می‌کنند. دروس در مقطع متوسطه به دو دسته تخصصی و عمومی اجرا می‌شوند. دروس تخصصی دانش آموز را برای دانشگاه و دروس عمومی محصلان را برای مدارس فنی آماده می‌سازد. جالب است بدانید در ایالت کبک محصلان در سن ۱۶ سالگی دوره متوسطه را به پایان می‌رسانند و پس از آن به مدت دو سال دوره پیش دانشگاهی را طی می‌کنند. در ایالت انتاریو دانش آموزان پس از دوره دوازدهم یک سال اضافه تر نیز تحصیل می‌کنند.

ارائه خدمات در مدارس کانادا برای فرزندان

خدماتی که توسط مدارس ارائه می‌شوند برای والدین از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا خدمات ارائه شده در روند تحصیل دانش آموزان تأثیر بسزایی دارد. خدماتی مانند آموزش‌های زبان، خدمات کمک آموزشی برای معلولین، آموزش‌های مجازی، خدمات آموزشی برای والدین جهت آموزش فرزندان در منزل، دوره‌های آموزشی بزرگسالان، امتحانات نهایی برای ارزیابی اطلاعات دانش آموزان خدماتی هستند که در مدارس کانادا ارائه می‌شوند.

کیفیت آموزش مدارس کانادا

کیفیت آموزش مدارس کانادا از سطح بالایی برخوردار بوده و سیستم آموزشی این کشور به صورت یکپارچه می‌باشد. دانش آموزان از سن ۶ سالگی تحصیل را آغاز نموده و فاصله‌ی دوره‌ی ابتدایی تا دیپلم ۱۲ سال است. بنابراین اکثر دانش آموزان در سن ۱۷ یا ۱۸ سالگی دیپلم خود را دریافت می‌کنند. دانش آموزان موظف هستند ۵ روز از هفته را به مدرسه اختصاص دهند، دوره تحصیلی آن‌ها از اواخر ماه آگوست یا اوایل ماه سپتامبر شروع و تا ماه ژوئن به اتمام می‌رسد. همان‌طور که می‌دانید حضور و غیاب یکی از قوانین مدارس است و باید انجام شود البته دانش آموزان درصورتی می‌توانند غیب کنند که والدین آن‌ها از قبل به مدرسه اطلاع داده باشند.

آیا درباره این که شرایط و سیستم آموزشی مدارس کانادا چگونه است اطلاعی دارید؟

سطح تحصیلات معلمین در مدارس

در کشور کانادا معلمین در مقاطع ابتدایی با مدرک لیسانس استخدام می‌‎شوند. در مقاطع متوسطه یا دبیرستان اکثراً با مدرک لیسانس یا فوق لیسانس مشغول به کار هستند. لازم به ذکر است برخی از معلمین علاوه بر مدرک تحصیلی خود باید مهارت خاصی داشته باشد تا بتواند با کیفیت ترین آموزش را به دانش آموزان ارائه دهند.

سن تحصیل فرزندان در کانادا

یکی از مواردی که در مهاجرت از طریق تحصیل فرزند به کانادا باید مورد بررسی قرار گیرد، سن تحصیل دانش آموزان در کانادا می‌باشد. جالب است بدانید هر یک از ایالت‌های موجود در کانادا سن تحصیل مخصوص خود را دارند. در برخی از ایالت‌های کانادا دوره پیش دبستانی اجباری و در برخی دیگر اختیاری است. به زبان دیگر در برخی از ایالت‌ها فرزندان باید از سن ۵ سالگی وارد دوره پیش دبستانی شده و سپس در سن ۶ سالگی تحصیل در دوره ابتدایی را آغاز کنند. سال‌های تحصیل در دوره دبیرستان نیز متفاوت است.

در برخی ایالت‌ها دانش آموزان در سن ۱۶ سالگی دبیرستان را به اتمام رسانده و برخی دیگر تا سن ۱۸ سالگی در مقطع دبیرستان تحصیل می‌کنند. به طور مثال سن تحصیل در ایالت کبک، آلبرتا، نیوفاندلند و بریتیش کلمبیا از ۶ الی ۱۶ سالگی است اما سن تحصیل در ایالت‌های نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد از ۵ الی ۱۶ سالگی می‌باشد. همچنین سن تحصیل ایالت ساسکاچوان ۷ الی ۱۶ سال می‌باشد، بنابراین سن تحصیل در ایالت‌های مختلف کانادا متفاوت است.

سن تحصیل فرزندان در کانادا

بهترین شهرها برای تحصیل فرزندان در کانادا

در این قسمت سایت ویزای تحصیلی پارس بهترین شهرها برای تحصیل در کانادا را به شما معرفی خواهد کرد. شهر‌های تورنتو، ونکوور، کبک و اتاوا مقرون به صرفه و دانشجو محور هستند. به دلیل برخورداری از سیستم آموزشی پیشرفته، مدارس کانادا اطلاعات فراوانی را در اختیار فرزندان قرار می‌دهند که در ایجاد سبک زندگی سالم، رشد شخصیت و مهارت دانش آموزان بسیار تأثیر گذار هستند. همین امر باعث می‌شود تا دانش آموزان در آینده به فرصت‌های شغلی بهتری دست پیدا کنند.

هزینه‌های تحصیل در کانادا

برای مهاجرت تحصیلی فرزندان به کانادا علاوه بر هزینه‌های درخواست ویزا و تمکن مالی نیاز است تا برای ثبت نام فرزندان نیز هزینه‌هایی پرداخته شود. هزینه‌های تحصیل فرزندان در کانادا بسته به نوع مدارس متفاوت هستند. والدین در حین تحصیل باید هزینه‌هایی برای حفظ سلامت فرزندان، مسکن، غذا، پوشاک، حمل و نقل متحمل شوند. طبیعتاً هزینه زندگی و تحصیل در شهر‌های بزرگ کانادا مانند ونکوور و تورنتو بیشتر از شهر‌های دیگر است. هزینه تحصیل در مدارس خصوصی از ۶۳۰۰۰ تا ۸۳۰۰۰ دلار و در مدارس دولتی از ۹۵۰۰ تا ۱۷۰۰۰ دلار می‌باشد. شهریه ثبت نام در دوره پیش دبستانی از ۴۵۰ تا ۱۳۰۰ دلار متغیر است.

اخذ پذیرش برای تحصیل فرزندان در کانادا

اخذ پذیرش در کانادا شامل دو مرحله‌ی دریافت نامه پذیرش مدارس و ویزای دانش آموزی می‌باشد. به این نکته توجه داشته باشید که اگر این دو مرحله طی نشوند، امکان تحصیل برای دانش آموز فراهم نخواهد شد. والدین باید به مهلت زمان اخذ پذیرش نیز توجه کنند، اکثراً مدارس کانادا در ماه‎های ژانویه و سپتامبر به دانش آموزان پذیرش می‌دهند.

مراحل اخذ پذیرش شامل تکمیل کردن فرم ارزیابی، ارائه مدارک لازم به همراه ترجمه آن‌ها می‌باشد. پس از اخذ پذیرش از مدارس کانادا والدین باید نسبت به پرداخت شهریه ترم اول اقدام کنند. همچنین برای اخذ ویزای دانش آموزی نیاز است تا مدارک لازم را به سفارت ارائه دهند. در نهایت والدین می‌توانند نسبت به دریافت ویزای همراه که در قسمت‌های بالا با آن آشنا شدیم اقدام کنند. برای اخذ پذیرش تحصیلی نیاز است تا یک سری مدارک ارائه شوند. این مدارک شامل مدارک شناسایی، گواهی اشتغال به تحصیل، تمکن مالی، کارنامه‌ها، ریزنمرات سال‌های تحصیل، کارت بیمه و واکسیناسیون می‌باشند.

سخن پایانی

برای مهاجرت تحصیلی فرزندان به کانادا یک سری مدارک مانند مدارک شناسایی، پاسپورت، مدارک تمکن مالی، رسید پرداخت شهریه، گواهی سلامت، کارنامه و ریز نمرات تحصیلی باید ارائه شوند. والدین می‌توانند برای دریافت ویزای همراه اقدام کنند اما نباید همزمان با درخواست ویزای دانش آموزی باشد. در صورت نبود والدین می‌توانند فرزندان خود را به یک خانواده یا فرد مورد اطمینان بسپارند، البته در چنین شرایطی امکان تحصیل دانش آموزان در مدرسه های شبانه روزی نیز فراهم شده است و والدین می‌توانند با ثبت نام فرزندان خود در مدارس پیشرفته کانادا برای آینده‌ی درخشان فرزندان خود قدم مثبتی بردارند.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟