شماره واتساپ:

+1 (604) 720-8001  

شرایط اخذ ویزای کار کانادا

شرکت ویزای تحصیلی پارس

(تشکیل شده از بهترین وکلا و کارشناسان با بیش از 85 درصد پرونده موفق در مهاجرت به کانادا)

فهرست مطالب

ویزای-کار-کانادا

فهرست مطالب

شرایط اخذ ویزای کار کانادا

بسیاری از افراد برای داشتن آینده شغلی بهتر تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. کشور کانادا یکی از مقاصد بسیار مناسب برای مهاجرت کاری می‌باشد زیرا فرصت‌های شغلی فراوانی را در اختیار مهاجران قرار داده است. به نظر شما چگونه می‌توان نسبت به اخذ ویزای کار کانادا اقدام کرد؟ چه راه‌هایی برای دریافت ویزای کار در کانادا وجود دارد؟ آیا از وضعیت بازار کار و حقوق افراد در کانادا اطلاع دارید؟ در این مقاله ما به شرایط اخذ ویزای کار، بازار کار و میزان دستمزد در کانادا می‌پردازیم. مقاله‌ی ما برای کسانی که قصد مهاجرت کاری دارند بسیار مفید خواهد بود زیرا با تمامی جزئیات مربوط به ویزای کار در کانادا آشنا خواهید شد و با آگاهی بیشتر نسبت به مهاجرت کاری خود اقدام خواهید کرد.

چگونه نسبت به اخذ ویزای کار کانادا اقدام کنیم؟

هدف از ارائه این مقاله کمک به متقاضیانی است که نمی‌دانند چگونه نسبت به اخذ ویزای کار برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. متقاضیان برای اخذ ویزای کار و مهاجرت کاری به کانادا بر اساس توانایی و تخصص مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. مواردی مانند رده سنی، داشتن مهارت زبان، مدارک تحصیلی و سوابق کاری برای اخذ ویزا از اهمیت بالایی برخوردار است. بر اساس موارد ذکر شده سیستم امتیاز دهی و ارزیابی افراد شکل می‌گیرد. متقاضیان باید مدارک شناسایی، ‌تحصیلی، کاری و گواهی تمکن مالی خود را ارائه دهند. متقاضیان ویزای کار می‌توانند از روش‌های مختلف برای اخذ ویزا اقدام کنند ما در ادامه به توضیح روش‌ها و شرایط دریافت ویزای کار می‌پردازیم.

ویزای کاری کانادا

شرایط دریافت ویزای کار کانادا چیست؟

برای دریافت ویزای کاری کانادا یک سری شرایط وجود دارد که متقاضیان باید در نظر داشته باشند. سایت ویزای تحصیلی پارس در این مقاله با جزئیات به تمامی شرایط دریافت ویزای کار، وضعیت بازار کار و دستمزد در کانادا خواهد پرداخت تا شما کاربران گرامی با آگاهی بیشتر نسبت به مهاجرت کاری خود اقدام کنید. بهتر است بدانید افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند نسبت به دریافت ویزای کاری در کانادا اقدام کنند. متقاضیان باید دارای سوابق کاری بوده و مدارک تحصیلی خود را ارائه دهند. کسانی که نسبت به دریافت ویزای کار اقدام می‌کنند باید از سلامت جسمی برخوردار بوده و هیچ گونه سوابق کیفری نداشته باشند. همچنین داشتن جاب آفر توسط یک کارفرمای کانادایی و مهارت زبان خارجی می‌تواند در روند دریافت ویزای کار مؤثر باشد. در ادامه با شرایط اخذ ویزای کار بیشتر آشنا خواهید شد.

رده سنی بالای ۱۸ سال

داشتن سوابق کاری (حداقل یک سال سابقه کاری)

داشتن جاب آفر توسط کارفرمای کانادایی

ارائه مدارک تحصیلی معتبر(حداقل دیپلم)

بهره مند بودن از سلامت جسمی

مهارت زبان خارجی (انگلیسی یا فرانسوی)

عدم داشتن سوءپیشینه

بهره مندی از توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی

دریافت مجوز LIMIA از وزارت کار کانادا

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در کانادا

در این قسمت ما مدارکی که جهت دریافت ویزای کار مورد نیاز است برای شما نام می‌بریم. مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی، گواهی تمکن مالی، مدارک مربوط به عدم سوءپیشینه، سوابق کاری، دوره‌های آموزشی، مهارت‌ها، زبان‌های خارجی (انگلیسی یا فرانسوی)، نامه جاب آفر کانادا، رسید هزینه‌ها، آزمایشات بهداشت و سلامت باید توسط متقاضیان ارائه شوند. اگر تمایل دارید بدانید مدارک شناسایی شامل چه مواردی است. باید خدمت شما گفت مدارکی مانند شناسنامه، پاسپورت معتبر، سند ازدواج، کارت پایان خدمت، عکس و کارت ملی جزو مدارک شناسایی محسوب می‌شوند.

ویزای کار موقت کانادا برای چه کسانی صادر می‌شود؟

ویزای کار موقت کانادا برای کسانی صادر می‌شود که به مدت ۶ ماه در کانادا حضور دارند. متقاضیان برای دریافت ویزای کار در کشور کانادا باید یک سری از شرایط را در نظر بگیرند. باید هدف متقاضیان ویزا اشتغال به کار و دریافت دستمزد در کانادا باشد،‌ همچنین حقوق افراد باید در یک شرکت رسمی ثبت شده و به بانک‌های کانادایی واریز شود. یکی دیگر از شرط‌‌های اخذ ویزای کار در کانادا چنین است که متقاضی باید از ساکنان کشور کانادا باشد.

روش‌های دریافت ویزای کار کانادا

کشور کانادا روش‌های مختلفی را برای دریافت ویزای کاری در اختیار مهاجران قرار داده است. شش روش برای دریافت ویزای کار وجود دارد، این روش‌ها عبارت اند از ویزای خود اشتغالی، جاب آفر کانادا، ویزای کار بعد از تحصیل، برنامه مهاجرت استانی، برنامه انتقال درون شرکتی و برنامه مهاجرت فدرال.

ویزای خود اشتغالی مهاجرت به کانادا

درصورتی که در زمینه ورزشی، فرهنگی و هنری فعالیت دارید و به دنبال ویزای کار هستید می‌توانید از طریق برنامه خود اشتغالی کانادا اقدام کنید. کسانی که در زمینه فرهنگی و هنری مانند نویسندگی، نقاشی، نوازندگی، ‌طراحی و عکاسی فعالیت دارند می‌توانند از طریق برنامه خود اشتغال مجوز کار در کانادا را دریافت کنند. همچنین افراد ورزشکار، داوران و مربیان ورزشی نیز امکان دریافت مجوز کار کانادا از طریق برنامه خود اشتغال را دارند.

روش جاب آفر کانادا جهت اخذ ویزای کاری

جاب آفر به معنای پیشنهاد شغلی کارفرمای کانادایی به فرد متقاضی است. شما این امکان را دارید تا پیشنهاد شغلی خود را در سیستم اکسپرس انتری وارد کرده و در جهت افزایش امتیاز خود برای اخذ ویزای کار اقدام کنید. بنابراین می‌توانید با پیدا کردن یک پیشنهاد شغلی از سمت یک کارفرمای کانادایی، ویزای جاب آفر یا ویزای کوتاه مدت کاری دریافت کنید. اگر به دنبال لیست مشاغل جاب آفر کانادا هستید ما را همراهی کنید. ما فهرستی از مشاغلی که به راحتی می‌توانند جاب آفر کانادایی دریافت کنند را برای شما نام خواهیم برد. چنین مشاغلی که لیست جاب آفر کانادا را تشکیل داده‌اند عبارت اند از جوشکار، آرایشگر، بنا، نانوا، کمک آشپز، لوله کش، راننده، مونتاژ کار، اپراتور دستگاه، پرستار سالمند و مکانیک.

مقاله پیشنهادی: آرایشگری در کانادا

ویزای کار بعد از تحصیل در کانادا

محصلانی که بعد از اتمام دوران تحصیلی خود به دنبال کار هستند این امکان را دارند تا به مدت ۶ ماه به دنبال کار باشند. درصورتی که شغل مورد نظر خود را پیدا کردند، می‌توانند درخواست ویزای کار پس از تحصیل در کانادا را دهند. ویزای کار پس از تحصیل برای دانشجویان به مدت ۳ سال اعتبار دارد و دانشجویان در چنین شرایطی فرصت دارند تا سوابق کاری خود را افزایش دهند.

لیست مشاغل جاب آفر کانادا

برنامه مهاجرت استانی کانادا

دولت کانادا این امکان را برای تمامی استان‌های خود فراهم کرده است تا با توجه به نیاز خود در زمینه تحصیلی، کاری یا سرمایه گذاری مهاجران زیادی را به سمت خود جذب کنند. در برنامه‌های استانی سیستم امتیاز دهی وجود دارد که با توجه به موارد سیستم افراد ارزیابی شده و ویزای کار به آن‌ها داده می‌شود. مواردی مانند مهارت زبان، سن، سوابق کاری، تحصیلی متقاضی در سیستم امتیاز دهی مؤثر هستند.

مهاجرت کاری با برنامه انتقال درون شرکتی کانادا

برنامه انتقال درون شرکتی مخصوص مدیرانی است که می‌خواهند کسب و کار خود را به کشور کانادا انتقال دهند. چنین فرصتی برای مدیران بدون نیاز به مدرک زبان و بدون هیچ محدودیت سنی در نظر گرفته شده است تا نسبت به انتقال کسب و کار خود به کانادا اقدام کنند. جالب است بدانید امکان دریافت ویزای همراه کانادا در این روش نیز وجود دارد.

برنامه مهاجرتی فدرال کانادا

در این برنامه شرکت کنندگان از طریق دو روش اسکیل ترید و اسکیل ورکر نسبت به مهاجرت کاری اقدام می‌کنند. داشتن سابقه کار و مهارت زبان جزو شرایط دو روش اسکیل ترید و اسکیل ورکر کانادا محسوب می‌شود.  نیروهای متخصص از طریق این روش‌ها نسبت به اخذ ویزای کاری اقدام می‌کنند.

جاب آفر کانادا

چرا ویزای کار ریجکت می‌شود؟

ممکن است بنا به دلایلی ویزای کار ریجکت شود. برای جلوگیری از ریجکت شدن درخواست ویزای کار لطفاً با دقت مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. اگر متقاضی به اندازه کافی از تمکن مالی برخوردار نباشد،‌ در چنین مواقعی با ریجکت شدن ویزای کاری خود مواجه می‌شود. شما می‌توانید با برطرف کردن نواقص مدارک و ارائه درخواست مجدد برای دریافت ویزا نسبت به ریجکت شدن ویزای خود اعتراض کنید. دلایل دیگری مانند عدم برخورداری از استاندارد‌های سلامتی و سوابق کیفری می‌تواند باعث ریجکت شدن ویزای کار کانادا شود.

هزینه ویزای کار کانادا چقدر است؟

پروسه دریافت ویزای کار، مهاجرت کاری و اخذ اقامت دائم هزینه‌هایی با خود به همراه دارد. همانطور که در مقاله‌های دیگرمان مطالعه کردید بخشی از هزینه ویزای متعلق به انگشت نگاری می‌باشد، هر یک متقاضی بابت انگشت نگاری باید ۸۵ دلار پرداخت کند. هزینه مجوز کار به صورت نامحدود برای یک نفر ۱۰۰ دلار و پردازش پاسپورت ۴۵ دلار می‌باشد. هزینه اجازه کار برای یک نفر ۱۵۵ دلار و برای گروه ۴ نفر به بالا ۴۶۵ دلار است.

آیا تمدید ویزای کار کانادا امکان پذیر است؟

شاید برایتان سؤال پیش بیاید که ویزای کار کانادا چند ساله است؟ معمولاً ویزای کار برای کشور کانادا نزدیک ۴ سال اعتبار دارد. بهتر است شما حداقل یک ماه مانده به اعتبار ویزای خود درخواست تمدید را ارائه دهید. درصورتی که برای یک کارفرمای کانادایی کار می‌کنید او باید قبل از شما درخواست جدیدی به اداره کار کانادا ارسال کند. اگر تمامی اقدامات گفته شده در زمان مناسب و به درستی انجام شود تا زمان تمدید ویزا شما می‌توانید در کانادا به کار خود ادامه دهید، البته ممکن است برخی از ویزاها قابل تمدید نباشند.

آیا تمدید ویزای کار کانادا امکان پذیر است؟

مدت زمان صدور ویزای کار کانادا چقدر است؟

مدت زمان صدور ویزا به زمان رسیدگی به درخواست‌ها بستگی دارد، جالب است بدانید مدت زمان رسیدگی به درخواست‌ها به تعداد درخواست‌ها بستگی دارد.

آیا دریافت ویزای کار کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

اگر می‌خواهید از طریق ویزای کاری نسبت به دریافت اقامت دائم اقدام کنید لازم است تا دارای مهارت زبان باشید. به زبان دیگر یکی از الزامات تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم داشتن مهارت زبان خارجی است. داشتن مهارت زبان در سطح قابل قبول به شما در برقراری ارتباط با همکاران و محیط کار کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای کار کانادا بدون مدرک زبان می‌توانید به مقاله‌ی دیگر ما مراجعه کنید.

مزایای مهاجرت با ویزای کار به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا از مزیت‌هایی به خصوصی برخوردار است. کارمندان از مزیت‌های قانونی مانند بیمه محل کار، بیمه استخدام و برنامه بازنشستگی برخوردار هستند. مادران باردار می‌توانند از مرخصی زایمان استفاده کرده و پس از دوران مرخصی به صورت مجدد مشغول به کار شوند. در ادامه ما را همراهی کنید تا با مزیت‌های مهاجرت کاری به کانادا بیشتر آشنا شویم.

مرخصی والدین و زایمان

یکی از مزایای مهاجرت به کشور کانادا ارائه مرخصی برای مادران باردار است. مادران می‌توانند بسته به سابقه و میزان ساعت کاری خود تقریباً ۱۷ تا ۵۲ هفته مرخصی دریافت کنند. کسانی که به صورت موقت در کانادا حضور دارند و دارای مجوز کار هستند، در صورت برخوردار بودن از بیمه تأمین اجتماعی می‌توانند مزایای مربوط به والدین را دریافت کنند. دولت کانادا از طریق طرح بیمه اشتغال به یک یا هر دو والدین مرخصی با حقوق ارائه می‌دهد. به این صورت که آن‌ها به مدت یک سال درآمد داشته و اشتغال مجدد پس از دوران مرخصی به آن‌ها تعلق می‌گیرد. جالب است بدانید کشور کانادا برای مادرانی که شرایط سختی را سپری می‌کنند، برنامه‌ای با نام تغذیه پیش از تولد در نظر گرفته است تا بتوانند به روند رشد فرزندانی که تازه به دنیا آمده‌اند کمک کنند.

مقرون به صرفه بودن هزینه‌های زندگی

هزینه‌های زندگی کشور کانادا در مقایسه با سایر کشور‌های پیشرفته مقرون به صرفه تر است. شما بر اساس ایالت یا استانی که انتخاب می‌کنید هزینه‌ها متفاوت اما معقول می‌باشند. هزنیه‌های زندگی شامل هزینه مسکن، غذا، پوشاک و امکانات تفریحی است که در مقالات دیگر ما می‌توانید تمامی هزینه‌های زندگی در استان‌های مختلف کانادا را مطالعه و بررسی کنید.

برای بررسی و مطالعه‌ی هزینه‌های زندگی و مهاجرت به استان نیوفاندلند به مقاله‌ی دیگر ما مراجعه کنید.

امکان دریافت اقامت دائم کانادا

بر اساس آمار به دست آمده بالای ۸۵ درصد از ساکنان دائمی کانادا شهروند کانادا شده‌اند. افرادی که دارای مجوز کار در کانادا یا ساکن دائم این کشور هستند می‌توانند نسبت به درخواست شهروندی خود اقدام کنند.

لیست جاب آفر کانادا

مزیت‌های ویژه کارمندان

کارمندانی که در شرکت‌ها و ادارات کانادا مشغول به کار هستند از مزیت‌های ویژه‌ای برخوردار می‌باشند که به آن‌ها می‌پردازیم. کشور کانادا برای کارمندان خود مزیت‌هایی مانند بیمه استخدام، برنامه بازنشستگی و بیمه محل کار در نظر گرفته است.

برنامه بهداشت و سلامت

کشور کانادا از یک سیستم بهداشتی جهانی برخوردار است که از طریق درآمد مالیاتی تأمین می‌شود. علاوه بر اقامت دائم اگر ویزای کاری کانادا را نیز داشته باشید می‌توانید از امکانات پزشکی ویژه کشور کانادا بهره مند شوید.

وضعیت کار در کشور کانادا

ساعت کاری استاندارد در روز ۸ ساعت، در هفته ۴۰ ساعت می‌باشد، البته حداکثر ساعت کاری در هفته ۴۸ ساعت در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است روزهای کاری در کانادا از دوشنبه تا جمعه، روزهای تعطیل شنبه و یکشنبه می‌باشد. جالب است بدانید دستمزد اضافه کاری در کانادا ۱.۵ برابر دستمزد در ساعات عادی کاری تعیین شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به حداقل دستمزد ساعتی در استان‌های مختلف کانادا بپردازیم. در استان‌های کبک، نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا، نیوفاندلند و مانیتوبا دستمزد ساعتی بین ۱۳ تا ۱۴ دلار است. حداقل دستمزد ساعتی در استان‌های انتاریو، ‌آلبرتا، یوکان، نورث وست تریتوریز و بریتیش کلمبیا تقریباً حدود ۱۵ تا ۱۵.۷۰ دلار می‌باشد.

اگر قصد مهاجرت رایگان به کانادا را دارید در مقاله‌ی دیگر ما می‌توانید به تمامی اطلاعات مرتبط با راه‌های کم هزینه و رایگان مهاجرتی کانادا دسترسی داشته باشید.

مشاغل مورد نیاز در کانادا

مشاغل مورد نیاز عبارت اند از صندوقدار، حسابدار، توسعه دهنده سایت، روانشناس، لوله کش، فیزیوتراپ، مدیر منابع انسانی، مشاور مالی، متصدی فروش، مهندس مکانیک، مسئول پذیرش، دامپزشک، آشپز، راننده تریلی، داروساز، کارگر و مهندس برق. به این نکته نیز توجه داشته باشید شما در هر زمینه‌ای که تخصص دارید می‌توانید در کانادا مشغول به کار شوید اما برخی از مشاغل شرایط بهتری برای پذیرش را دارند و شما راحت تر می‌توانید شروع به کار کنید. در هر زمینه‌ای که علاقه مند هستید و تخصص دارید، درخواست جاب آفر خود را ارائه دهید تا خود را در روند مهاجرت کاری به کانادا قرار دهید.

سخن پایانی

شما این امکان را دارید برای داشتن آینده‌ی شغلی بهتر از طریق ویزای کار به کانادا مهاجرت کنید. برای مهاجرت با ویزای کاری کانادا باید در رده سنی بالای ۱۸ سال بوده و از سلامت جسمانی برخوردار باشید. از دیگر شرایط دریافت ویزای کار در کانادا می‌توان به داشتن مهارت زبان، تمکن مالی، سابقه تحصیلی و کاری اشاره کرد. اشتغال به کار در کانادا از مزیت‌های ویژه‌ای مانند بیمه استخدام، برنامه بازنشستگی، مرخصی زایمان، امکانات پزشکی و امکان اخذ اقامت دائم برخوردار است.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟