شماره واتساپ:

+1 (604) 720-8001  

کاستودین چه کسی است؟ چه نقشی در مهاجرت دانش آموزان دارد؟

شرکت ویزای تحصیلی پارس

(تشکیل شده از بهترین وکلا و کارشناسان با بیش از 85 درصد پرونده موفق در مهاجرت به کانادا)

فهرست مطالب

کاستودین-چیست

فهرست مطالب

کاستودین چه کسی است؟ چه نقشی در مهاجرت دانش آموزان دارد؟

اگر فرزندان شما قصد مهاجرت تحصیلی دارند پس حتماً این موضوع که کاستودین چیست ذهنتان را به خود درگیر کرده است. همانطور که می‌دانید سالانه افراد زیادی برای ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت می‌کنند. برخی خانواده‌ها قصد دارند تا فرزندان خود را برای تحصیل راهی کانادا کنند اما به دلایلی امکان همراهی فرزندان خود را ندراند. در چنین مواقعی نیاز است برای فرزندان خود کاستودین یا قیم انتخاب کنند. به نظر شما سرپرست یا کاستودین کانادا چه وظایفی دارد؟ ما در این مقاله به هر آنچه که شما باید درباره کاستودین یا قیم کانادایی بدانید می‌پردازیم.

کاستودین به چه کسی گفته می‌شود؟

به نظر شما کاستودین چیست، چه کسی است و چه وظایفی بر عهده دارد؟ کاستودین فردی است که سرپرستی فرزندان محصل را در کانادا بر عهده دارد. دانش آموزانی که زیر ۱۸ سال هستند و بدون حضور والدین خود قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند، باید تحت حمایت سرپرست یا یک فرد بزرگسال باشند که به چنین فردی کاستودین نیز گفته می‌شود. برای تحصیل دانش آموز در هر استان کاستودین نیز باید در همان استان سکونت داشته باشد. به طور مثال اگر فرزندان در مدارس استان انتاریو مشغول به تحصیل هستند، کاستودین نیز باید در همان استان انتاریو سکونت داشته باشد. در ادامه به ویژگی و مشخصات مدرک کاستودین می‌پردازیم.

کاستودین به چه کسی گفته می‌شود؟

شرایط قبولی کاستودین یا قیم کانادا

در پروسه مهاجرت تحصیلی فرزندان به کانادا کاستودین یا قیمی که برای آن‌ انتخاب می‌شود باید دارای شرایط خاصی باشند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. کاستودین یا سرپرست دانش آموزان باید حداقل ۱۹ سال داشته باشد. از دیگر شرایط  می‌توان به ساکن کانادا بودن قیم و داشتن اقامت دائم کانادا اشاره کرد.

مدرک کاستودین برای مهاجرت قیم به کانادا

دانش آموزانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند پس از دریافت ویزای تحصیلی باید فرم کاستودین را به مدارس و اداره مهاجرت کانادا ارائه دهند. مدرک کاستودین دارای دو صفحه می‌باشد، در فرم اول باید توسط کاستودین امضا و تکمیل شود. فرم دوم را باید والدین یا سرپرست فرزند در کشور خود تکمیل و امضا کنند. هر دو فرم باید در دفاتر رسمی مورد تأیید قرار بگیرند. هنگام تعیین سرپرست جدید برای دانش آموز، پر کردن دو فرم ذکر شده با اطلاعات فرد جدید الزامی می‌باشد. پس از پر کردن فرم با اطلاعات فرد جدید باید به تأیید دفتر اسناد رسمی برسد.

مقاله پیشنهادی: ویزای همراه کانادا چقدر طول میکشد

وظایف سرپرست یا قیم تحصیلی در کانادا چیست؟

تا اینجا هدف ویزای تحصیلی پارس آشنایی شما با کاستودین و شرایط قبولی آن بود، در ادامه با ما همراه باشید تا با وظایف مختلف سرپرست یا کاستودین کانادا آشنا شویم. افرادی که به عنوان سرپرست یا قیم انتخاب می‌شوند وظایفی بر عهده دارند که در این قسمت توضیح خواهیم داد. کاستودین باید بر روی زبان خارجی تسلط داشته، در مواقع ضروری و اورژانسی حضور داشته باشد. محل زندگی کاستودین باید نزدیک به دانش آموز باشد و یکی از وظایف اصلی سرپرست یا قیم مراقبت از دانش آموز است. قیم یا کاستودین در ثبت نام مدارس، ارائه مدارک تحصیلی، افتتاح حساب بانکی و گرفتن سیم کارت اختصاصی دانش آموزان را همراهی می‌کند. تمامی این موارد همزمان با شروع دوره‌ی تحصیلی می‌باشد.

افراد دارای مدرک کاستودین در حین تحصیل نیز مسئولیت‌هایی بر عهده دارند که در ادامه با جزئیات آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. کاستودین باید در دسترس بوده و روند یادگیری و آموزش فرزندان را به صورت مداوم پیگیری کند. در جلسات اولیا و مربیان شرکت کرده و ارتباط خود را با والدین فرزند تقویت کند. در کنار ارتباط با والدین، ارتباط با فرزندان را نیز حفظ کند. قیم یا سرپرست وظیفه دارد تا قوانین کشور کانادا و مدارس را برای دانش آموزان به خوبی توضیح دهد. از دیگر وظایف کاستودین تشویق دانش آموزان به حضور در کتابخانه‌ها، گروه‌ها اجتماعی و سالن‌های ورزشی می‌باشد. رسیدگی به شرایط اضطراری، درمان پزشکی و ارائه اطلاعات دانش آموز به والدین جزو مسئولیت‌های قیم یا سرپرست محسوب می‌شوند.

کاستودین کانادا

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاستودین کدام اند؟

افرادی که به عنوان سرپرست یا کاستودین کانادا شناخته می‌شوند برای مهاجرت نیاز است تا مدارکی را ارائه دهند. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاستودین شامل مدارک سرپرستی، مدارک تأیید کاستودین توسط افسر پرونده، مجوز اقامت تحصیلی دانش آموزان، ارائه و تأیید اظهارنامه کاستودین می‌باشند. دانش آموزانی که زیر سن قانونی هستند باید مدارکی مانند گواهی تولد، شناسنامه یا گذرواژه صادر شده در مبدأ را ارائه دهند. همچنین ارائه مدارک هویتی کاستودین مانند شناسنامه و پاسپورت الزامی است. اگر نمی‌دانید تفاوت ویزای گاردین و کاستودین چیست، می‌توانید برای آشنایی با ویزای گاردین کانادا به مقاله‌ی دیگر ما مراجعه کنید.

چگونه می‌توانیم برای فرزندان کاستودین پیدا کنیم؟

خانواده‌ها می‌توانند از افراد آشنایی که مقیم کانادا هستند برای درخواست کاستودین کانادا اقدام کنند. کشور کانادا مجموعه‌های رسمی برای انتخاب کاستودین در نظر گرفته است تا والدین کاستودین مورد نظر را در هر استانی از کانادا انتخاب کنند. چنین مجموعه‌های خدماتی مانند کمک‌های پزشکی، مراقبت و نگهداری را برای فرزندان فراهم کرده و اقامتگاه‌های مناسبی را برای آن‌ها در نظر می‌گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر از این مجموعه‌ها به سایت رسمی آن‌ها مراجعه کرده و تمامی سوابق را مورد بررسی قرار دهید.

دانش آموزان ماینر چه کسانی هستند؟

دانش آموزانی که در رده بزرگسال حساب نمی‌شوند و سن زیر ۱۷ سال دارند ماینر می‌نامند. در کشور کانادا هر استان به طور جداگانه سن قانونی برای یک انسان بالغ را تعیین می‌کند. در برخی مواقع امکان دارد دانش آموزان ۱۷ تا ۱۹ ساله نیاز به یک کاستودین یا سرپرست داشته باشند. تعیین کردن سرپرست یا کاستودین برای دانش آموزان بر عهده افسر مهاجرت می‌باشد. افسر مهاجرت برخی از موارد مربوط به پرونده ویزای تحصیلی دانش آموزان را مورد بررسی قرار می‌دهد. افسر مهاجرت در ارتباط با ویزای تحصیلی دانش آموزان مواردی مانند شرایط زندگی فعلی و سابق، مقطع تحصیلی، توانایی مالی والدین، اطلاعات والدین برای مواقع اورژانسی، تجربه سفر قبلی، تجربه شرکت در دوره‌های بین المللی، رفاه و آسایش دانش آموزان بررسی خواهد کرد.

برای آشنایی با روش‌های اخذ پناهندگی کانادا با ویزای توریستی مقاله‌ی دیگر ما را دنبال کنید.

درخواست کاستودین کانادا

سخن پایانی

درصورتی که فرزندان شما قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند، بنابراین برای شما سؤال خواهد بود که کاستودین چیست؟ کاستودین سرپرست یا قیم فرزندان می‌باشد که برای ثبت نام در مدارس و در حین دوره تحصیل آن‌ها را همراهی می‌کنند. سرپرست وظایف و مسئولیت‌هایی را بر عهده دارد که یکی از مهم ترین آن‌ها مراقبت از دانش آموزان می‌باشد. کاستودین در طول دوره تحصیل دانش آموزان را همراهی کرده و در امور بانکی به آن‌ها کمک می‌کند. کاستودین یا سرپرست دانش آموزان را با قوانین کشور کانادا آشنا کرده و تشویق به حضور در کتابخانه‌ها و سالن‌های ورزشی می‌کند. برای دریافت کاستودین ارائه مدارک هویتی مانند شناسنامه، گواهی تولد و پاسپورت نیاز است.

سؤالات متداول

کاستودین کیست؟

کاستودین فردی است که سرپرستی فرزندان محصل زیر ۱۸ سال را در کانادا بر عهده می‌گیرد.

دانش آموزان ماینر چه کسانی هستند؟

دانش آموزانی که زیر ۱۷ سال هستند جزو دانش آموزان ماینر محسوب می‌شوند.

کاستودین برای مهاجرت چه مدارکی باید ارائه دهد؟

کاستودین برای مهاجرت باید مدارکی مانند مدارک تأیید کاستودین، مدارک سرپرستی، مجوز اقامت دانش آموز و اظهارنامه کاستودین را ارائه دهد.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟