شماره واتساپ:

+1 (604) 720-8001  

ویزای تحصیلی چیست؟ مدارک مورد نیاز آن کدام است؟

شرکت ویزای تحصیلی پارس

(تشکیل شده از بهترین وکلا و کارشناسان با بیش از 85 درصد پرونده موفق در مهاجرت به کانادا)

فهرست مطالب

ویزای-تحصیلی-چیست

فهرست مطالب

ویزای تحصیلی چیست؟ مدارک مورد نیاز آن کدام است؟

بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل و زندگی علاقه مند به مهاجرت هستند. یکی از راه‌های سفر به کشورهای دیگر می‌تواند اخذ ویزای تحصیلی باشد. این نوع ویزا به افرادی تعلق دارد که قصد ادامه‌ی تحصیل در کشور دیگر را دارند. برای دریافت ویزای تحصیلی نیاز است تا یک سری شرایط خاص رعایت و یک سری مراحل طی شود. از شرط‌های مهم برای اخذ ویزا ارائه‌ی مدارک تحصیلی و گواهی پشتیبانی مالی می‌باشد. همچنین در قدم اول نیاز است تا شما درباره‌ی کشور مورد نظر خود و رشته‌ی تحصیلی انتخابی تان تحقیق کنید. در این مقاله به این موضوع که ویزای تحصیلی چیست و شامل چه شرایط و هزینه‌هایی است خواهیم پرداخت.

مزایای-ویزای-تحصیلی-چیست

ویزای تحصیلی چیست؟

ویزای تحصیلی مجوزی است که به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا برای تحصیل در کشور مقصد اقامت داشته باشند. به زبانی دیگر ویزای تحصیلی سندی است که به افراد اجازه می‌دهد برای تحصیل به کشور مورد نظر خود سفر کنند. ویزا در فارسی به معنای رویداد می‌باشد، اجازه نامه ای است که کشور دیگر جهت اقامت ب شما می‌دهد. درصورتی که قصد مهاجرت تحصیلی دارید باید ویزای تحصیلی خود را تبدیل به اقامت دائم کنید. ویزا معمولاً به شکل برچسب یا مهر بر روی کاغذ پاسپورت چسبانده می‌شود، بنابراین ویزا نشان دهنده‌ی هدف از سفر، زمان ورود به کشور مقصد و مدت زمان اقامت می‌باشد. ویزای تحصیلی همان‌طور که از نامش مشخص است با توجه به مدت زمان تحصیل اعتبار دارد. در ادامه با میزان هزینه اخذ ویزای تحصیلی بیشتر آشنا خواهید شد.

هزینه‌ اخذ ویزای تحصیلی

در این قسمت به هزینه‌هایی که در پروسه‌ی اخذ ویزا باید پرداخته شوند می‌پردازیم. به طور کلی هزینه‌ی اخذ ویزا توسط وزارت امور خارجه کشور‌ها تعیین شده و از طریق سفارت خانه‌ها از متقاضیان دریافت می‌شود. بنابراین با توجه به کشور مورد نظر شما هزینه‌ی دریافت ویزا متفاوت خواهد بود.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی

برای اخذ ویزای تحصیلی مدارکی مانند پاسپورت، گواهی پشتیبانی مالی، انگیزه نامه، مدرک زبان، دو قطعه عکس رنگی پاسپورتی و… موردنیاز هستند. در برخی مواقع داشتن دعوت نامه یا رزرو هتل برای اقامت، داشتن پوشش بیمه مسافرتی، رزرو رفت و برگشت به کشور نیاز است. در صورت امکان شما می‌توانید مدارک یا سوابق شغلی خود را نیز ارائه دهید. ما در ادامه جزئیات هریک از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا را به شما توضیح خواهیم داد.

1- پاسپورت یا گذرنامه

جزو مهم ترین مدرک برای سفرهای خارجی و دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. لازم به ذکر است ویزای تحصیلی برخی از کشور‌ها تا مدت زمان اعتبار پاسپورت شما معتبر هستند. این نکته را نیز فراموش نکنید که داخل پاسپورت خود حداقل دو صفحه‌ی خالی مخصوص ویزای تحصیلی داشته باشید.

2- مدارک اثبات کننده دانشجو بودن

برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه‌ی مدارکی که ثابت کنند شما دانشجو هستید و قصد تحصیل دارید نیز مورد نیاز است. برای دریافت ویزا باید یک نامه‌ی تأییدیه توسط دانشگاه موجود در کشور مقصد ضمیمه‌ی مدارک شما باشد.

3- گواهی اسپانسر مالی

یکی دیگر از این مدارک گواهی پشتیبانی مالی است که شامل گواهینامه تضمینی و گواهی تمکن مالی می‌باشد. ارزش گواهی تمکن مالی طبق میزان درخواستی کشور مقصد تعیین شده و گواهینامه تضمینی نیز از طریق یکی از بستگان دانشجو ارائه می‌شود.

4- زندگی نامه

در این نامه باید تمامی آموزش‌هایی که از کودکی تا زمانی که درخواست ویزای تحصیلی دارید را توضیح دهید و تمام حرفه‌هایی که در آن تخصص دارید را ذکر کنید.

5- مدرک زبان

مدارک زبان مانند TOFEL، ITELS و PTE جهت دریافت ویزای تحصیلی بسیار کمک خواهند کرد. شما می‌توانید به راحتی با مردم ارتباط برقرار کرده و با توانایی بیشتری به کارهای روزمره خود رسیدگی کنید.

6- انگیزه نامه

انگیزه نامه هدف و انگیزه شما از تحصیل در کشور مقصد را ارائه می‌دهد. این نامه جزو مدارک مهم برای اخذ ویزای تحصیلی می‌باشد، همچنین برنامه و اهداف شما بعد از فارغ التحصیلی را نیز نشان می‌دهد.

7- ترجمه مدارک

برای ارائه‌ی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا شما باید مدارک خود را از زبان فارسی به زبان انگلیسی یا زبان رسمی کشور مقصد ترجمه کنید. بنابراین درخواست سفارت خانه‌ها از شما این است تا تمامی مدارک توسط دارالترجمه رسمی ترجمه شوند.

مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی

شرایط اخذ ویزای تحصیلی

آیا شما می‌دانید شرایط اخذ ویزای تحصیلی چیست؟ ویزای تحصیلی مسیری است برای مهاجرت به کشور دیگر و طی کردن این مسیر شرایط خاص خود را دارد. در قدم اول متقاضی ویزا برای دریافت آن باید از دانشگاه کشور مورد نظر پذیرش بگیرد. متقاضی از طریق پذیرش دانشگاه می‌تواند نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام کند. پس از ارائه‌ی درخواست ویزا باید به سفارت ثابت کند که توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل در کشور مقصد را دارد. متقاضیان باید در سطح قابل قبولی از دانش زبان برخوردار باشند البته در برخی از کشورها داشتن مدرک زبان الزامی است.

فاصله‌ی زمانی کم بین فارغ التحصیلی و مدت زمان پذیرش دانشگاه مقصد نیز یکی از شرط‌های دریافت ویزا می‌باشد. درصورت وجود فاصله‌ی زمانی زیاد بین فارغ التحصیلی تا پذیرش توسط دانشگاه، سفارت از دانشجو درباره‌ی مدت زمانی که تحصیل نکرده است توضیح می‌خواهد. داشتن سابقه کاری مرتبط با رشته‌ی مورد نظر در دانشگاه مقصد می‌تواند بسیار به شما کمک کند، حتی در برخی مواقع امر ضروری است. همین امر سطح سواد و تجربه‌ی شما را نشان می‌دهد، به زبان دیگر شما به صورت عملی تجربه‌ی فعالیت در زمینه‌ی مرتبط با رشته‌ی خود را داشته اید و نکته‌ی مثبتی برای اخذ پذیرش از دانشگاه می‌باشد.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی

در وهله‌ی اول شما باید کشوری را که با شرایط آب و هوایی آن سازگار هستید و از نظر آموزش در سطح بالایی قرار دارد را انتخاب کنید. بنابراین با تحقیق و بررسی کامل سعی کنید یک کشور را برای مهاجرت انتخاب کنید زیرا باعث می‌شود تا به صورت جدی بر روی یک کشور تمرکز کنید و شانس موفقیت بیشتری داشته باشید.

1- آموزش زبان کشور مقصد

اکثر کشورها از متقاضیان برای اخذ ویزا مدرک آیلتس یا تافل می‌خواهند. در قدم بعدی یادگیری زبان، سپس اخذ مدرک زبان زندگی و تحصیل در کشور دیگر را برای شما آسان تر خواهد کرد.

2- بالابردن سطح دانش

بهتر است از نظر علمی سطح دانش خود را بالا ببرید و به یادگیری حرفه یا رشته‌ی خود بیشتر بپردازید. این کار با شرکت در کنفرانس‌ها و انجام تحقیقات علمی امکان پذیر است، همین امر باعث می‌شود تا شانس پذیرش شما بیشتر باشد.

3- انتخاب رشته تحصیلی

در این مرحله شما باید با صبر و حوصله بر اساس رتبه دانشگاه، شرایط و توانایی‌های خود رشته‌ی تحصیلی مورد نظر را انتخاب کنید.

4- ارسال مدارک لازم

معمولاً تمامی کشورها مدارکی مانند مدارک تحصیلی، رزومه تحصیلی دانشجو، توصیه نامه از اساتید، انگیزه نامه و ریز نمرات  را از دانشجو درخواست می‌کنند. در مرحله‌ی آخر متقاضی ویزای تحصیلی باید مدارک مورد نیاز دانشگاه کشور مقصد را تهیه و ارسال کند.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی

آیا می‌توان ویزای تحصیلی را تمدید کرد؟

سؤال بسیاری از دانشجویان در رابطه با تمدید کردن ویزای تحصیلی است. تمامی دانشجویان این امکان را دارند تا زمان فارغ التحصیلی ویزای خود را تمدید کنند اما باید به این نکته توجه داشته باشند که قبل از اتمام تاریخ انقضای ویزا نسبت به تمدید آن اقدام کنند. لازم به ذکر است به مدت ۳۰ روز قبل از تمام شدن تاریخ انقضای ویزا می‌توانند آن را تمدید کنند.

بهترین شهرها برای گرفتن ویزای تحصیلی

در این قسمت به معرفی بهترین شهرها برای گرفتن ویزا می‌پردازیم. طبق نظر سنجی از دانشجویان به این نتجیه رسیدیم شهرهایی وجود دارند که دانشجو محور هستند. چنین شهرهایی که بالاترین امتیاز را توسط دانشجویان دریافت کرده اند از نظر هزینه نیز جزو کم هزینه ترین شهرها برای تحصیل معرفی شده اند. این موضوع که شما با شرایط زندگی و میزان هزینه‌های کدام کشور سازگاری بیشتری دارید نیز جزو نکاتی است که برای اخذ ویزا باید مورد بررسی قرار دهید.

اتاوا

در نظر سنجی‌ها شهر اتاوا پایتخت کشور کانادا بالاترین رتبه از نظر دانشجو محور بودن را به خود اختصاص داده است.

سئول

شهر سئول پایتخت کره‌ی جنوبی است و جزو شهرهای برتر دانشجویی می‌باشد. شهر سئول از امنیت بالایی برخوردار بوده و دانشجویان این امکان را دارند پس از تحصیل در این شهر اقامت پیدا کنند. 

پراگ

پراگ پایتخت کشور جمهوری چک است و از نظر موقعیت مکانی در مرکز اروپا قرار دارد. از ویژگی‌های عالی این شهر می‌توان به هزینه‌ی کم، تنوع در تفریحات و فعالیت‌های اجتماعی اشاره کرد.

بوستون

بوستون یکی از شهر‌های کشور آمریکا می‌باشد و از امتیازات خوبی برخوردار است. شهر بوستون مناسب رأی گردش بوده و به شهر تحصیلی پیشرفته معروف می‌باشد.

مزایای ویزای تحصیلی چیست؟

اگر نمی‌دانید که مزایای ویزای تحصیلی چیست ما در این قسمت به مزیت‌های آن می‌پردازیم. از مزیت‌های ویزای تحصیلی داشتن مجوز برای اقامت و تحصیل در کشور دیگر می‌باشد، علاوه بر اجازه‌ی اقامت در کشور مقصد شما برای ملاقات خانواده امکان رفت و آمد به وطن خود را نیز دارید. ویزای تحصیلی تخفیف‌ها و معافیت‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها، کارکردن در حین تحصیل است.

چالش‌ها-و-معایب-ویزای-تحصیلی-چیست؟

چالش‌ها و معایب ویزای تحصیلی چیست؟

آیا می‌دانید چالش‌ها و معایب ویزای تحصیلی چیست؟ از چالش‌ها و معایبت ویزا می‌توان به مشخص نبودن اخذ اقامت، محدودیت در کارکردن و کسب درآمد اشاره کرد. دانشجویان امکان ارسال دعوت نامه برای افراد دیگر را ندارند و همین موضوع می‌تواند یکی از مهم ترین معایب ویزای تحصیلی باشد. همان‌طور که گفته شد دانشجویان ممکن است برای کار کردن با محدودیت مواجه شوند و تا میزان نسبتاً محدودی درآمد کسب کنند، همچنین مشخص نیست که دارندگان ویزا بعد از اتمام دوره‌ی آموزشی خود می‌توانند اقامت کشور مقصد را دریافت کنند یا خیر.

سخن پایانی

در پاسخ به این سؤال که ویزای تحصیلی چیست دریافتیم دانشجویانی که به دنبال فرصت‌های تحصیلی بهتری هستند نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام می‌کنند. با استفاده از این مجوز افراد می‌توانند پس از پایان دوره‌ی تحصیل خود اقامت پیدا کرده و در حین تحصیل امکان برگشت به کشور خود را نیز دارند. با توجه به قوانین هر یک از کشورها هزینه‌ی اخذ ویزا متفاوت است، متقاضیان باید ثابت کنند که توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل را دارند. هرچه دانشجو سطح آگاهی خود را در رشته تحصیلی بالا ببرد، احتمال دریافت پذیرش از دانشگاه مقصد نیز افزایش می‌یابد.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟