شماره واتساپ:

+1 (604) 720-8001  

آشنایی با مشاغل هنری در کانادا

شرکت ویزای تحصیلی پارس

(تشکیل شده از بهترین وکلا و کارشناسان با بیش از 85 درصد پرونده موفق در مهاجرت به کانادا)

فهرست مطالب

مشاغل-هنری-در-کانادا

فهرست مطالب

آشنایی با مشاغل هنری در کانادا

این مقاله برای هنرمندانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند می‌تواند راهنمای خوبی باشد. کشور کانادا گزینه‌ی مناسبی برای تحصیل یا کار در رشته هنر می‌باشد. دولت کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرتی هنرمندان ماهر را به سمت خود جذب کرده و اقامت دائم اعطا می‌کند. دانشگاه‌های کانادا از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار هستند و مقصد مناسبی برای دانشجویان بین المللی در رشته هنر می‌باشند. موقعیت‌های شغلی به وجود آمده برای افراد متخصص در رشته‌های هنری باعث شده است تا به کشور کانادا مهاجرت کنند. با ما در ادامه همراه باشید تا به میزان درآمد و بازار کار مشاغل هنری در کانادا بپردازیم.

آیا مهاجرت از طریق رشته هنری به کانادا امکان پذیر است؟

کسانی که در رشته هنری تحصیل کرده اند یا مشغول به کار هستند، ممکن است به دلیل اقتصاد پررونق و سیستم آموزشی کانادا قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشند. کشور کانادا اهمیت خاصی برای هنرمندان قائل می‌باشد. هنرمندان این امکان را دارند تا از راه‌های مختلف تحصیلی، کاری یا سرمایه گذاری به کانادا مهاجرت کنند. اگر درباره مهاجرت به کانادا اطلاعاتی ندارید می‌توانید در سایت ما روش‌های مختلف و شرایط مهاجرت به کانادا را مطالعه کنید.

مشاغل هنری مورد نیاز کانادا

بازار کار مشاغل هنری در کانادا

شرکت‌های مختلف در کانادا به افراد متخصص در زمینه عکاسی، گرافیک، موسیقی و طراحی لباس نیاز دارند. اگر در این زمینه تخصص یا مهارت دارید می‌توانید برای فعالیت در چنین شرکت‌هایی استخدام شوید. دولت کانادا موقعیت‌های شغلی متنوعی برای افراد هنرمند ایجاد کرده است. بازار کار و وضعیت شغل های هنری در کانادا به استان مورد نظر بستگی دارد. بر اساس تحقیقات به دست آمده بازار کار هنرمندان در سال‌های آینده در استان‌ها نیوبرانزویک و مانیتوبا بهتر می‌شود. وضعیت شغل‌های هنری در استان نوا اسکوشیا در سال‌های آینده محدود خواهد شد.

شرایط استخدام کارهای هنری در کانادا

استخدام در هر شغلی شرایط و الزامات مخصوص به خود را دارد. در این قسمت به شرایط استخدام در کار های هنری در کانادا می‌پردازیم. افرادی که می‌خواهید در زمینه هنری استخدام شوید باید از آگاهی لازم جهت استفاده از مواد، ابزار و تجهیزات برخوردار باشید. همچنین به یاد داشته باشید که ارائه مدرک دانشگاهی یا دیپلم کالج الزامی می‌باشد.

مشاغل هنری مورد نیاز کانادا کدام اند؟

به نظر شما چه رشته‌هایی برای مهاجرت خوبه؟ جالب است بدانید یکی از محبوب ترین رشته‌های تحصیلی در کشور کانادا رشته هنر می‌باشد. دولت کانادا اهمیت زیادی برای دانشجویان این رشته قائل می‌باشد و در تلاش است تا با ایجاد بازار کار، حقوق و مزایا نیروهای متخصص بیشتری در زمینه هنری جذب کند. در این قسمت شما را با مشاغل هنری مورد نیاز کانادا آشنا می‌کنیم.

تئاتر و سینما

رشته تئاتر و سینما جزو پرطرفدارترین رشته‌های هنری در کانادا می‌باشد. ورود به دنیای تئاتر و سینما ممکن است کار بسیاری دشواری باشد اما افراد با تلاش بسیار می‌توانند آینده‌ی شغلی خوبی برای خود بسازند. افراد تازه وارد در بازار کار تئاتر و سینما حقوق خود را به صورت ساعتی دریافت می‌کنند. طبیعتا افراد مبتدی و کسانی که تازه فعالیت خود را شروع کردند، درآمد کمتری نسبت به افراد با تجربه تر دارند. لازم به ذکر است میزان حقوق بازیگران به شهرت و استان مورد نظر نیز بستگی دارد. استان‌های بریتیش کلمبیا و آلبرتا حقوق و دستمزد بالاتری نسبت به استان‌های دیگر کانادا برای بازیگران در نظر می‌گیرند. دستمزد ساعتی بازیگران مبتدی تئاتر ۱۴ دلار است در صورتی که حقوق افراد حرفه‌ای تر ۳۵ دلار در ساعت می‌باشد. جالب است بدانید بازیگران معروف کانادایی به صورت ساعتی ۶۸ هزار دلار دستمزد دریافت می‌کنند.

کارهای هنری در کانادا

طراحی گرافیک

رشته هنر در میان مردم بیشتر با رشته گرافیک شناخته شده است. حقوق و دستمزد افراد در رشته گرافیک به سوابق کاری، میزان تحصیلات، مهارت و جنسیت فرد بستگی دارد. در شغل های هنری در کانادا هرچه تجربه و دانش افراد بیشتر باشد درآمد آن‌ها نیز بالاتر خواهد بود. اگر به دنبال حقوق افراد متخصص در زمینه گرافیک هستید باید خدمت شما گفت که درآمد سالانه این افراد در کانادا بین ۳۴ تا ۱۲۰ هزار دلار می‌باشد.

مربی رقص

شغل مربیگری در حرفه رقص طرفداران مخصوص به خود را در کشورهای اروپایی و آمریکایی دارد. اگر در زمینه رقص تخصص دارید می‌توانید بدون هیچ محدودیت سنی و جنسیتی در این حوزه فعالیت کنید. میزان حقوق و دستمزد در این رشته هنری بستگی به مهارت، تجربه و شهرت افراد دارد. مربیان حرفه‌ای رقص در کانادا به صورت سالانه حدود ۱۲۰ هزار دلار درآمد دارند.

موسیقی

فعالیت در حوزه موسیقی به دانش و مهارت بالایی نیاز دارد و طبیعتاً علاقه شما نیز حائز اهمیت است. درصورتی که استعداد و توانایی لازم در این زمینه را داشته باشید می‌توانید درآمد قابل توجهی کسب کنید. اگر بخواهید درآمد افراد متخصص و فعال در حوزه موسیقی را به صورت ساعتی حساب کنید، دستمزد ساعتی آن‌ها ۳۱ هزار دلار است. حقوق سالانه این افراد مبلغی بین ۴۶ تا ۶۴ هزار دلار است.

طراحی داخلی

طراحان داخلی فضاهایی مانند ادارات، خانه‌ها، هتل‌ها و سازمان‌ها را به بهترین شکل ممکن طراحی می‌کنند. برخی از وظایف آن‌ها عبارت اند از تشخیص نیازهای عملکردی، به کار گیری سبک‌های مدرن، ملاحظات ایمنی و طراحی فضا بر اساس زیبایی شناسی برای مشتریان. میانگین حقوق افرادی که در طراحی داخلی تخصص دارند به صورت سالانه ۵۵۹۴۱ دلار است.

مدیر گالری

مدیر گالری وظیفه دارد تمامی امور مربوط به گالری خصوصی یا دولتی را هماهنگ کند. مجموعه کارهای مربوط به گالری عبارت اند از رهبری جلسات، نظارت بر هزینه‌ها، تشکیل گروه بازاریابی، مدیریت تیم پذیرایی برای رویدادهای هنری، برقراری ارتباط و مشارکت با هنرمندان. میانگین درآمد مدیران گالری در کانادا به صورت سالانه ۴۸۴۳۰ دلار می‌باشد.

طراح مد و زیبایی

رشته طراحی مد و لباس از جمله رشته‌های پردرآمد در کانادا محسوب می‌شود. رشته طراحی لباس در سراسر جهان متقاضیان بسیاری دارد. دانشجویان برای ورود بازار کار مد و طراحی لباس دوره‌های آموزشی خود را به پایان می‌رسانند. این امکان برای آن‌ها فراهم شده است تا پس از فارغ التحصیلی وارد دنیای کاری مد و فشن شوند. طبق آمار به دست آمده حقوق افراد مبتدی در این حوزه تقریباً ۱۳۲ هزار دلار در سال می‌باشد و به مرور زمان با کسب تجربه بیشتر حقوق افراد به مبلغ ۱۴۵ هزار دلار نیز افزایش خواهد یافت. اگر علاقه مند به طراحی لباس و خیاطی هستید می‌توانید شرایط مهاجرت خیاط به کانادا را در مقاله‌ی دیگر ما مطالعه کنید.

شغل های هنری در کانادا

هنرمندان چند رسانه‌ای

هنرمندان چند رسانه‌ای با ساخت کارکتر در انیمیشن به یک موجود خیالی جان می‌بخشند. این هنرمندان تصاویر را به صورت دو یا سه بعدی جوری طراحی می‌کنند که به حرکت یا حالت‌های مختلف در بیایند. شما این تصاویر و مدل‌ها را در بازی‌های کامپیوتری، برنامه‌های آموزشی و فیلم‌ها مشاهده کرده اید. افراد حرفه‌ای در این زمینه ۱۳۰ هزار دلار درآمد دارند. میانگین حقوق هنرمندان چند رسانه‌ای در کانادا ۷۵ هزار دلار می‌باشد.

کارگردانی و تهیه کنندگی

یکی دیگر از کارهای هنری در کانادا کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم و سریال است. افراد متخصص در این زمینه می‌توانند در ساخت تبلیغات، فیلم، تئاتر و مستند فعالیت داشته باشند. متوسط درآمد کارگردانی و تهیه کنندگی سالیانه تقریباً ۷۴۴۲۰ دلار می‌باشد. شما این امکان را دارید تا در مقاله‌ی دیگر ما لیست مشاغل مورد نیاز کانادا را مشاهده کنید.

دوره‌های کارآموزی مشاغل هنری در کانادا

شرکت در دوره‌های کارآموزی می‌تواند به کیفیت رزومه کاری، خلاقیت و مهارت افراد بیفزاید. دوره‌های کارآموزی رزومه شما را قوی تر کرده و شانس شما را برای پذیرفته شدن در بازار کار کانادا افزایش می‌دهد. برای پیدا کردن دوره‌های کارآموزی می‌توانید از طریق سایت کاریابی اقدام کنید. علاوه بر رشد مهارت و دانش، برقراری ارتباط شما با دیگران بهتر شده و با پیشنهاد‌های شغلی فراوانی مواجه خواهید شد.

امنیت شغلی هنرمندان در کانادا

در این قسمت سایت ویزای تحصیلی پارس به میزان امنیت شغلی هنرمندان در کانادا می‌پردازد. امنیت شغلی در کانادا برای هنرمندانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. خبر خوب این است که اکثر مردم در کشور کانادا در شغل خود احساس امنیت دارند. دولت کانادا علاوه بر ارائه موقعیت‌های شغلی در حوزه هنر، برای نیروی کار خود نیز ارزش بسیاری قائل می‌شود. افرادی که در حوزه هنر تخصص دارند می‌توانند در مدارس، موسسات و دانشگاه‌های کانادا استخدام شده و شروع به فعالیت کنند. به دلیل حمایت‌های دولت کانادا هنرمندان از هر لحاظ می‌توانند با آرامش کامل شغل خود را حفظ کنند. اگر به هر دلیلی افراد متخصص در زمینه هنر شغل خود را از دست دادند می‌توانند از بیمه بیکاری بهره مند شوند و درآمد خود را داشته باشند. نرخ بیمه بیکاری ۵۵٪ میانگین درآمد هفتگی افراد می‌باشد.

امنیت شغلی هنرمندان در کانادا

سخن پایانی

کشور کانادا امنیت و موقعیت‌های شغلی خوبی برای هنرمندان در نظر گرفته است و نیروی کار در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. تمامی این موارد می‌تواند باعث جذب هنرمندان به این کشور شود. طراحی گرافیک، موسیقی، کارگردانی، طراحی لباس، تئاتر و سینما جزو پرطرفدارترین مشاغل هنری در کانادا شناخته می‌شوند. افراد متخصص در زمینه هنر می‌توانند در مؤسسات آموزشی، دانشگاه‌ها و مدارس مشغول به کار شوند. هرچه تجربه و مهارت افراد بیشتر باشد طبیعتاً میزان درآمد آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟