شماره واتساپ:

+1 (604) 720-8001  

میانگین درآمد در کانادا

شرکت ویزای تحصیلی پارس

(تشکیل شده از بهترین وکلا و کارشناسان با بیش از 85 درصد پرونده موفق در مهاجرت به کانادا)

فهرست مطالب

درآمد-در-کانادا

فهرست مطالب

میانگین درآمد در کانادا

امروزه تمامی افرادی که برای راه اندازی کسب و کار به کانادا مهاجرت می‌کنند، به دنبال میزان حقوق و دستمزد در این کشور هستند. قوانین استخدام در استان‌های کانادا با توجه به نیاز‌ها و شرایط مختلف آن‌ها متفاوت می‌باشد. دولت کانادا تمام تلاش خود را کرده است تا نرخ بیکاری به پایین ترین سطح خود برسد. کسب درآمد و میزان حقوق برای افراد شاغل از اهمیت خاصی برخوردار است. میانگین حقوق در کانادا با توجه به نوع شغل، جنسیت افراد و سابقه کاری آن‌ها در حال تغییر است. برای اطلاع از میانگین درآمد در کانادا با ما در این مقاله همراه باشید.

میانگین درآمد در کانادا چقدر است؟

اگر نمی‌دانید احتساب درآمد در کانادا چگونه است ما در این قسمت توضیح خواهیم داد. میانگین درآمد یک فرد شاغل در کانادا پس از کسر مالیات محاسبه می‌شود. بر اساس آمار به دست آمده میانگین درآمد سالیانه در کشور کانادا پس از کسر مالیات ۶۸۴۰۰ دلار در نظر گرفته شده است، البته میانگین حقوق ماهیانه افراد در کانادا ۵۷۰۰ دلار می‌باشد.

میانگین درآمد در کانادا

عوامل مؤثر بر درآمد در کانادا

عواملی مانند سمت شغلی، منطقه استانی، تحصیلات، جنسیت و سابقه کاری افراد شاغل بر روی درآمد آن‌ها تأثیر گذار می‌باشد. نوع مشاغل و سمت شغلی آن‌ها بر روی درآمد افراد تأثیر دارد به طور مثال درآمد یک پزشک با درآمد پرستار متفاوت است. به زبان دیگر درآمد یک حسابدار شرکت با درآمد منشی آن تفاوت دارد. در کانادا جنسیت افراد می‌توان حدود ۵ درصد میزان حقوق دریافتی را تغییر دهد.

اگر درباره میزان دستمزد حسابداران در کانادا مطلع نیستید، می‌توانید در مقاله‌ی دیگر ما میزان درآمد و شرایط مهاجرت حسابدار به کانادا را مطالعه کنید.

مالیات بر درآمد در کانادا

آیا می‌دانید مالیات بر درآمد در کانادا چقدر است؟ میزان مالیات بر درآمد را دولت فدرال تعیین می‌کند. هریک از استان‌های کانادا نرخ مالیات مخصوص به خود را دارد. به این نکته توجه داشته باشید که نرخ مالیات بر اساس میزان درآمد در کانادا حساب می‌شود. هرچه قدر درآمد افراد بیشتر باشد مالیاتی بیشتری باید پرداخت کنند. به طور مثال افراد با حقوق ۵۰ هزار دلار حدوداً باید ۱۵ درصد حقوق خود را مالیات پرداخت کنند.

آشنایی با قوانین استخدام در کانادا

دولت فدرال کانادا جهت حفظ حقوق کارگران در برابر کارفرمایان قانون‌هایی تحت عنوان Employment Standards Act یا قوانین استخدام در نظر گرفته است. اگر نمی‌دانید قانون‌های تعیین شده برای استخدام چه مزیتی دارد باید خدمت شما گفت قوانین استخدام امنیت کاری کارگران را حفظ خواهد کرد. در هریک از استان‌های کشور کانادا قوانین استخدام متفاوت است، به بیانی دیگر هر استان مقررات و قوانین کاری خود را دارد. لازم به ذکر است این قوانین هر ۶ ماه یک بار تغییر خواهند کرد، به همین منظور کارگران باید اطلاعات به روزی از این قوانین داشته باشند.

برای آشنایی با میزان درآمد و شرایط مهاجرت داروساز به کانادا به مقاله‌ی دیگر ما مراجعه کنید.

حداقل حقوق در ایالت های مختلف کانادا در سال 2023

میزان حداقل حقوق و دستمزد در استان‌های کانادا با توجه به قوانین هریک از آن‌ها متفاوت می‌باشد. لازم به ذکر است عواملی مانند نوع شغل، داشتن معلولیت و سن بر میزان درآمد شغل ها در کانادا تأثیر می‌گذارند. اگر به دنبال حقوق و دستمزد ساعتی در کانادا هستید، خبر خوب این که ما در این قسمت به حداقل حقوق ساعتی کارگران کانادایی می‌پردازیم. کارگران در استان‌های انتاریو، آلبرتا، بریتیش کلمبیا و نوناوت بین ۱۴.۵ تا ۱۶ دلار به صورت ساعتی حقوق دریافت می‌کنند. اگر نمی‌دانید حداقل دستمزد ساعتی در استان‌های کبک، یوکان و قلمرو شمال غرب کانادا چقدر است باید خدمت شما گفت حداقل دستمزد ساعتی بین ۱۳ تا ۱۳.۸۵ دلار می‌باشد. حداقل درآمد در کانادا برای کارگران در استان‌های نوا اسکوشیا، نیوفاندلند و لابرادور تقریباً ۱۲.۵ تا ۱۲.۹۵ دلار است. حداقل حقوق ساعتی افراد شاغل در استان‌های ساسکاچوان، مانیتوبا و نیوبرانزویک بین ۱۱.۴۵ تا ۱۱.۹۰ دلار می‌باشد.

ساعات کاری کشور کانادا

ساعت کاری کشور کانادا روزانه ۸ ساعت و در طول هفته ۴۰ ساعت است، البته این میزان در صنایع تولیدی به ۵۰ ساعت نیز می‌رسد. در مشاغلی که کارفرما به صورت ساعتی حقوق پرداخت می‌کند، در صورتی که کارکنان حضور داشتند اما کاری برای انجام نبود کارفرما موظف است دستمزد ۲ ساعت کاری را پرداخت کند. برخی از مشاغل در کانادا در روزهای تعطیل مشغول به کار هستند. اگر از ساعات اداری در کشور کانادا اطلاع ندارید باید خدمت شما گفت که ساعات اداری در این کشور از ساعت ۹:۳۰ صبح شروع شده و تا ۴ بعد از ظهر به پایان می‌رسد.

درآمد دانشجویان در کانادا چقدر است؟

میزان درآمد در کانادا برای دانشجویان بسته به نوع شغل و محل تحصیل می‌باشد. دانشجویان بین المللی در کانادا این امکان را  دارند تا حداکثر ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار باشند. طبق آمار به دست آمده درآمد دانشجو در کانادا ۲۰ دلار در ساعت است. دانشجویان پس از پایان دوره تحصیلی می‌توانند شغل مناسب با رشته تحصیلی خود را پیدا کرده و به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند. اگر دوره تحصیلی خود را در کانادا به پایان رسانده اید و به دنبال شغل متناسب با رشته تحصیلی و تخصص خود هستید، در صورت تمایل می‌توانید با لیست مشاغل مورد نیاز کانادا را در مقاله‌ی دیگر ما مشاهده کنید.

درآمد در کانادا چگونه است

حقوق بیکاری در کشور کانادا چقدر است؟

حقوق بیکاری در کانادا مخصوص افرادی است که توانایی کار کردن ندارند یا شغل خود را از دست داده اند و به دنبال شغل جدید هستند. به این نکته نیز توجه داشته باشید افرادی که حق بیمه خود را پرداخت کنند، امکان استفاده از بیمه بیکاری دارند. حقوق بیکاری برابر است با ۵۵ درصد از میانگین درآمد هفتگی که قابل بیمه باشد. طبق آمار به دست آمده در سال ۲۰۲۳ بیشترین نرخ درآمد سالانه که قابل بیمه باشد ۶۱۵۰۰ دلار است. لازم به ذکر است حقوق بیکاری در کانادا به مدت ۴۵ هفته پرداخت می‌شود.

حقوق بازنشستگی در کانادا چقدر است؟

در این قسمت سایت ویزای تحصیلی پارس به دستمزد افراد بازنشسته می‌پردازد، میزان حقوق در بازنشستگی بستگی به شرایط سنی و سوابق کاری افراد بازنشسته دارد. در کشور کانادا سن استاندارد برای دریافت دستمزد بازنشستگی ۶۵ سالگی است، البته دریافت حقوق در کانادا تا سن ۷۰ سالگی نیز امکان پذیر است. درصورتی که زودتر از موعد مشخص دریافت حقوق بازنشستگی را آغاز کنید، مبلغ آن کمتر خواهد بود اما اگر در سن بالاتر از حد استاندارد بازنشسته شوید حقوق دریافتی افزایش خواهد یافت. در سال ۲۰۲۳ حقوق بازنشستگی در کانادا برای افراد در سن ۶۵ سالگی به صورت ماهیانه تقریباً ۱۳۰۷ دلار پرداخت می‌شود.

سخن پایانی

عواملی مانند سابقه کاری، جنسیت، تحصیلات، سمت شغلی و منطقه استانی بر میزان حقوق و دستمزد افراد شاغل در کشور کانادا تاثیر گذار هستند. حداقل حقوق با توجه به قوانین هر استان متفاوت است، حداقل حقوق در استان‌های مختلف کانادا بین ۱۱.۴۵ تا ۱۶ دلار می‌باشد. ساعت کاری روزانه در کانادا ۸ ساعت و در هفته ۴۰ ساعت است. اگر درباره نرخ مالیات سوال دارید باید خدمت شما گفت که نرخ مالیات در کانادا باتوجه به میزان درآمد حساب می‌شود. درآمد افراد در کانادا پس از کسر مالیات به دست می‌آید،‌ میانگین درآمد در کانادا به صورت سالیانه با کسر مالیات ۶۸۴۰۰ دلار است.

سؤالات متداول

میزان حقوق در کانادا به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان حقوق در کشور کانادا به منطقه استانی، سمت شغلی، تحصیلات، جنسیت و سابقه کاری افراد شاغل بستگی دارد.

میانگین درآمد در کشور کانادا چقدر است؟

میانگین درآمد در استان‌های مختلف کانادا متفاوت است، به طور مثال میانگین درآمد در استان ساسکاچوان بین ۱۱.۴۵ تا ۱۱.۹۰ دلار می‌باشد.

حقوق بازنشستگان در کانادا چقدر است؟

حقوق بازنشستگان در کشور کانادا ماهیانه ۱۳۰۷ دلار است.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟