شماره واتساپ:

+1 (604) 720-8001  

شرایط و سیستم آموزشی مدارس کانادا چگونه است؟

شرکت ویزای تحصیلی پارس

(تشکیل شده از بهترین وکلا و کارشناسان با بیش از 85 درصد پرونده موفق در مهاجرت به کانادا)

فهرست مطالب

مدارس-کانادا-چگونه-است

فهرست مطالب

شرایط و سیستم آموزشی مدارس کانادا چگونه است؟

والدین برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس کانادا نیاز دارند تا اطلاعات بیشتری درباره سیستم آموزشی کانادا داشته باشند. اگر نمی‌دانید سیستم آموزشی و مقاطع تحصیلی مدارس کانادا چگونه است ما را در این مقاله همراهی کنید. کشور کانادا از سیستم آموزشی بسیار با کیفیتی برخوردار می‌باشد. درباره شرایط سنی خدمت شما باید گفت که کودکان در سن ۵ یا ۶ سالگی وارد مدرسه می‌شوند و در سن ۱۸ سالگی دوره متوسطه را به پایان می‌رسانند. پس از دریافت مدرک دیپلم در صورت تمایل می‌توانند به تحصیل خود در هر رشته‌ای که دوست دارند ادامه دهند. مدارس در کانادا به صورت دولتی، شبانه روزی و خصوصی هستند که از لحاظ شهریه با یکدیگر تفاوت دارند.

آشنایی با سیستم آموزشی کانادا

کشور کانادا از بهترین سیستم آموزشی در سطح دنیا برخوردار می‌باشد و بسیاری از مدارس، مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ها را در خود جای داده است. خدمات مربوط به آموزش و پرورش توسط دولت فدرال مدیریت می‌شود، به همین منظور خدمات آموزشی مؤسسات در بالاترین سطح خود قرار دارد. در کانادا مدارس به صورت دولتی، شبانه روزی و خصوصی وجود دارند که در این مقاله به تفاوت میان هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت. کشور کانادا ۶ درصد از تولیدات ناخالص خود را صرف آموزش از سطح مهد کودک تا متوسطه می‌کند. به زبان دیگر کانادا نسبت به سایر کشورها بودجه خود را بیشتر از میزان متوسط برای آموزش مصرف می‌کند.

مدارس بین المللی کانادا

دروس در مدارس کانادا با چه زبانی تدریس می‌شوند؟

دو زبان رایج در کانادا زبان‌های انگلیسی و فرانسوی هستند. ممکن است در مدارس دروس به هر دو زبان تدریس شوند، البته انتخاب زبان تدریس به محل تحصیل دانش آموز بستگی دارد. به طور مثال در استان انتاریو و آلبرتا بیشتر خدمات آموزشی به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند اما در استان کبک دروس بیشتر به زبان فرانسوی تدریس می‌شوند. بنابراین با توجه به محل تحصیل و انتخاب دانشجو تدریس در کانادا به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی امکان پذیر می‌باشد.

آیا می‌دانید کاستودین چیست و چه نقشی در مهاجرت دانش آموزان دارد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله‌ی دیگر ما مراجعه کنید.

شرایط سنی مدارس در کانادا چگونه است؟

اگر نمی‌دانید شرایط سنی دانش آموزان در مدارس کانادا چگونه است با ما در این قسمت همراه باشید. والدین به صورت اختیاری می‌توانند فرزندان خود را تا قبل از ۵ یا ۶ سالگی در مهد کودک ثبت نام کنند. مهد کودک فرزندان را از لحاظ اجتماعی و آموزشی برای ورود به مدرسه آماده تر می‌کند. دوره تحصیلی از ۵، ۶ سالگی تا قبل از دانشگاه ۱۲ یا ۱۳ سال است. دانش آموزان بعد از اتمام دوره متوسطه در سن ۱۸ سالگی فارغ التحصیل شده و مدرک دیپلم خود را کسب می‌کنند. پس از اخذ مدرک دیپلم بر اساس علاقه و نیاز خود می‌توانند به تحصیل در مقاطع بالاتر ادامه دهند. حداقل سن ورود به دانشگاه ۱۸ و حداکثر آن تا ۴۰ سال است. حداکثر سن تحصیل در مقطع دکتری ۳۵ سال و در مقطع کارشناسی ارشد تا ۲۸ سال می‌باشد.

سیستم آموزشی مدارس کانادا چگونه است؟

مدارس در کانادا به صورت دولتی، شبانه روزی و خصوصی هستند. مدارس دولتی تا دوره متوسطه کتاب‌های درسی دانش آموزان را فراهم می‌کند اما تهیه تجهیزات درسی و لوازم التحریر بر عهده خود دانش آموز می‌باشد. در سیستم آموزشی این کشور قوانین حضور و غیاب وجود دارد و انتظار می‌رود تا دانش آموزان در ساعات درس در کلاس حضور داشته باشند. در صورتی که دانش آموز بیمار باشد یا به هر دلیلی کلاس درس را از دست بدهد، والدین وظیفه دارند تا غیبت دانش آموز را به مدرسه اطلاع دهند. دانش آموزان باید پوشیدن لباس فرم مدرسه را رعایت کنند. والدین این امکان را دارند تا از گزارش پیشرفت تحصیلی فرزندان خود مطلع باشند. بهتر است مدارس از زمان رفت و آمد دانش آموزان، توقف اتوبوس‌ها و مسیر حرکتی مدرسه تا خانه اطلاع داشته باشند.

اگر در حین تحصیل دانش آموز نیاز به معلم باشد مدارس کانادا نیاز ویژه دانش آموز به معلم را برطرف می‌کنند. اکثر مدارس در کشور کانادا فعالیت‌های فوق برنامه مانند کلوپ‌های سرگرمی، باشگاه‌ها، گروه‌های مطالعه در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند. سفر‌های میدانی به کارخانه‌ها، موزه‌ها، محلات مختلف شهر‌ها و مؤسسات فرهنگی جزو برنامه‌هایی است که توسط مدارس بین المللی کانادا برگزار می‌شود. معمولاً در روزهای برفی به همراه سرما یا کولاک مدارس تعطیل می‌شود و شما از طریق رادیو یا تلویزیون حتماً مطلع خواهید شد. دولت و مردم کانادا از خشونت بیزار هستند بنابراین اگر احساس کردید که کودک شما مورد آزار و اذیت قرار گرفته است فوراً به کارکنان مدرسه اطلاع دهید.

امکانات مدارس کانادا

انواع مختلف مدارس کانادا

مدارس در کانادا انواع مختلفی دارد، مدارس به سه دسته دولتی، خصوصی و شبانه روزی تقسیم می‌شوند. در ادامه درباره شرایط ثبت نام، مبلغ شهریه و سیستم آموزشی هر یک از این مدارس توضیح خواهیم داد.

والدین می‌توانند در حین تحصیل فرزندان خود با دریافت ویزای گاردین در کنار آن‌ها باشند، برای آشنایی با شرایط اخذ ویزای گاردین کانادا می‌توانید از مقاله‌ی دیگر ما کمک بگیرید.

مدارس دولتی کانادا

دانش آموزانی که والدین آن‌ها شهروند کانادا هستند یا اقامت دائم کانادا را دارند می‌توانند به صورت رایگان در مدارس دولتی کانادا به تحصیل بپردازند اما دانش آموزان بین المللی برای تحصیل در کانادا باید شهریه پرداخت کنند. شهریه بر اساس امکانات مدارس کانادا، محل تحصیل و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. انجمن‌های استانی بر روی مدارس کانادا نظارت دارند و این مدارس از اهمیت بالایی برخوردار هستند. پروسه اخذ پذیرش در مدارس دولتی نسبت به مدارس خصوصی به زمان بیشتری نیاز دارد. خرید تجهیزات آموزشی مانند کامپیوتر و تجهیزات الکترونیکی وظیفه انجمن اولیا و مربیان می‌باشد. اگر به دنبال میزان شهریه مدارس دولتی هستید خدمت شما باید گفت میانگین شهریه در مدارس دولتی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار است.

مدارس خصوصی کانادا

مدارس خصوصی کانادا از نظر شهریه و فوق برنامه‌ها با مدارس دولتی تفاوت دارند. به طور مثال کلاس‌های خارج از کلاس درس مانند کلاس‌های موسیقی، ورزش و هنر برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است تا هر یک بر اساس علاقه خود در این کلاس‌ها شرکت کنند. در مدارس خصوصی رقابت سختی میان دانش آموزان در کسب نمرات و ارائه پروژه‌های مختلف وجود دارد.

برای ثبت نام در مدارس خصوصی تفاوتی میان دانش آموزان بومی یا بین المللی وجود ندارد و هر یک باید شهریه خود را پرداخت کنند. این مدارس بنا به شرایط استانی که در آن قرار دارند متد آموزشی خاص خود را ارائه می‌دهند. برای مثال ممکن است مدارس بین المللی تورنتو که خصوصی هستند بر روی مهارت‌های علمی دانش آموزان تأکید داشته باشند در صورتی که ممکن است برخی دیگر بر روی موسیقی و هنر تأکید کنند. در این مدارس تعداد دانش آموزان هر کلاس کمتر بوده و زمان بیشتری برای تدریس آن‌ها صرف می‌شود.

اگر میخواهید با مدارس ایرانی کانادا آشنا شوید این مقاله را مطالعه کنید.

مدارس شبانه روزی کانادا

به مدارسی که دانش آموزان پس از اتمام ساعات درسی به خوابگاه آن مراجعه می‌کنند مدارس شبانه روزی گفته می‌شود. معمولاً دانش آموزانی که امکان سکونت ندارند در این مدارس مشغول به تحصیل هستند. جالب است بدانید خوابگاه‌های این مدارس بسیار مجهز است و از امکانات تفریحی و سرگرمی نیز برخوردار می‌باشد. دانش آموزان در این مدارس با شرکت در فعالیت‌های مختلف هنری، ورزشی،‌ طراحی و تئاتر فرصتی برای شکوفایی استعدادهای خود دارند. دانش آموزان در مدارس شبانه روزی از نظر شخصیتی رشد خواهند کرد زیرا با افراد و فرهنگ‌های مختلف در ارتباط هستند. شهریه مدارس شبانه روزی سالانه بین ۳۰ تا ۷۰ هزار دلار است.

مدارس دولتی با خصوصی چه تفاوتی دارند؟

مدارس دولتی که از نامش مشخص است بودجه آن‌ها توسط دولت تأمین می‌شود اما برای ثبت نام در مدارس خصوصی باید شهریه پرداخت شود. شهریه مدارس خصوصی سالانه بین ۴۰۰۰ تا ۲۶۰۰۰ دلار است. دانش آموزانی که در مدارس خصوصی ثبت نام کردند ممکن است تجهیزات درسی را خودشان تهیه کنند. مدارس خصوصی نسبت به دولتی بیشتر حساس هستند و در پروسه ثبت نام با دانش آموزان مصاحبه می‌کنند. در مدارس خصوصی کلاس‌ها کوچک تر هستند و تمرکز فردی بیشتر است. معلمان مدارس دولتی تحت آزمایش‌ها و صلاحیت‌های مختلف قرار می‌گیرند. در مدارس خصوصی ارائه مدرک آموزش و پرورش الزامی نیست اما در برخی مواقع ممکن است معلمان مدرک دانشگاهی داشته یا در برخی رشته‌ها از تخصص برخوردار باشند.

سیستم آموزشی کانادا چه سیاست‌های آموزشی اجرا می‌کند؟

 یکی از سیاست‌های آموزشی کانادا انتخاب بهترین معلمان برای تعلیم و تربیت دانش آموزان می‌باشد. به همین منظور پروسه انتخاب معلم در کانادا یک پروسه رقابتی است. دولت کانادا در تلاش است تا دانش آموزان نسبت به ادامه تحصیل مشتاق باشند و با ارتقای مهارت‌ها خود را برای محیط کار آماده کنند. مراکز آموزشی در کانادا بر نیاز‌های جامعه در هر منطقه متمرکز هستند و از سیستم مرکزی سخت و ملی پیروی نمی‌کنند. دولت کانادا تعادل در مراکز آموزشی را جهت تداوم کیفیت بالای آموزشی برقرار می‌سازد و همیشه منابع و بودجه لازم مراکز آموزشی را بر طرف می‌کند.

بهترین مدارس کانادا

بهترین مدارس در کانادا

  • Altadore
  • Sunalta
  • Jennie Elliott
  • Earl Grey
  • John Costello
  • Banbury Crossroads Schools
  • Delta West Academy
  • Braemar
  • Lord Byng
  • Aldershot
  • Adam Beck Junior Public School
  • Dr Annie B Jamieson
  • Balmy Beach Community School
  • De R E McKechnie
  • Cardinal-Roy
  • College Saint-Louis
  • Camille-Lavoie
  • Abbey Park

آیا می‌دانستید این امکان را دارید تا برای همسر، فرزندان و والدین خود ویزای همراه بگیرید؟ در صورت تمایل می‌توانید شرایط اخذ ویزای همراه کانادا را در مقاله‌ی دیگر ما مطالعه کنید.

مزایای تحصیل در مدارس کانادا

  • یادگیری دو زبان انگلیسی و فرانسوی
  • بهره مندی از خدمات آموزشی مدرن و با کیفیت
  • تجربه زندگی در کانادا با سطح رفاه بالا
  • امکان اشتغال به کار در کانادا
  • امکان اخذ اقامت کانادا
  • دسترسی به مشاغل پردرآمد پس از اخذ مدرک دیپلم
  • امکان اخذ بورسیه تحصیلی
  • زندگی در محیطی با فرهنگ‌های مختلف
  • امکان تحصیل با کمترین استرس

سیستم آموزشی ایران با کانادا چه تفاوت‌هایی دارد؟

در این قسمت سایت ویزای تحصیلی پارس به تقاوت‌های سیستم آموزشی ایران با کانا دا می‌پردازد، لازم به ذکر است در کانادا هر یک از استان‌ها نظام آموزشی مخصوص به خود را دارند. برای مثال در برخی از مدارس در مقطع دبستان حضور دانش آموزان اختیاری و در برخی دیگر اجباری است. در بعضی از استان‌های کانادا دوره تحصیلی دبستان تا متوسطه ۱۱ سال و در بعضی دیگر ۱۲ سال طول می‌کشد. هزینه‌های تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای شهروندان و کسانی که اقامت دائم دارند رایگان است، البته دانش آموزانی که والدین آن‌ها دارای ویزای تحصیلی یا کاری کانادا باشد نیز می‌توانند از خدمات تحصیل رایگان بهره مند شوند. در صورتی که برخی دیگر از افرادی که وارد کانادا شدند باید برای تحصیل هزینه‌هایی متحمل شوند. دولت ایران هزینه تحصیل در مدارس ایران را رایگان ادعا کرده است اما همه ما شاهد هزینه‌های تجهیزات و ملزومات تحصیلی هستیم. در ایران دانشگاه‌های دولتی، علمی کاربردی و آزاد با توجه به شرایط خاص خود شهریه دریافت می‌کنند.

سخن پایانی

اگر به دنیال این هستید که شرایط و خدمات آموزشی مدارس کانادا چگونه است خدمت شما توضیح دادیم که کشور کانادا از بهترین نظام آموزشی در سطح جهان برخوردار است. مدارس در این کشور به سه دسته دولتی، خصوصی و شبانه روزی تقسیم می‌شوند که از نظر سیستم آموزشی و میزان شهریه با یکدیگر تفاوت دارند. در صورتی که والدین شهروند کانادا باشند یا اقامت دائم کانادا را داشته باشند امکان تحصیل رایگان فرزندان آن‌ها در مدارس دولتی وجود دارد. امکانات و هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی بیشتر از مدارس دولتی و خصوصی می‌باشد. تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درسی مدارس خصوصی کمتر است اما در عین حال تمرکز بیشتری بر روی تدریس آن‌ها خواهد بود. دانش اموزان پس از اتمام دوره تحصیلی در مدارس کانادا و اخذ مدرک دیپلم می‌توانند مشغول به کار شوند.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟