شماره واتساپ:

+1 (604) 720-8001  

آشنایی با بهترین شهر کانادا برای زندگی

شرکت ویزای تحصیلی پارس

(تشکیل شده از بهترین وکلا و کارشناسان با بیش از 85 درصد پرونده موفق در مهاجرت به کانادا)

فهرست مطالب

بهترین-شهر-کانادا-برای-زندگی

فهرست مطالب

آشنایی با بهترین شهر کانادا برای زندگی

معمولاً افرادی که قصد مهاجرت به کانادا دارند، انتخاب محل زندگی ممکن است کمی برایشان دشوار باشد. در این مقاله ما بهترین شهر کانادا برای زندگی را به شما معرفی کرده و هریک را از لحاظ اقتصادی و فرهنگی ارزیابی می‌کنیم تا شما بر اساس سلیقه و نیاز خود بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. آگاهی از مشاغل مورد نیاز، شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری در هر یک از شهر‌های کانادا به شما در راه اندازی کسب و کارتان کمک می‌کند. آشنایی با فرهنگ مردم شهر‌های کانادا در سازگاری شما با آن‌ها بسیار کمک شایانی خواهد کرد. پس هر چه بیشتر درباره فرهنگ و شرایط اقتصادی شهر‌های کانادا اطلاعات داشته باشید روند مهاجرت بهتر پیش خواهد رفت.

آشنایی با بهترین شهر‌های کانادا برای زندگی

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید برای انتخاب شهر مورد نظر لازم است تا با ویژگی شهر‌های مختلف کانادا بیشتر آشنا شوید. در این مقاله ما شهر‌های مختلف کانادا را از لحاظ فرهنگی، اقتصادی، گردشگری، سیستم آموزشی و بازار کار مورد بررسی قرار خواهیم داد. شما با توجه به علاقه و نیاز خود می‌توانید شهر مناسب با شرایط تان را انتخاب کنید. ونکوور، تورنتو، مونترال، کلگری و اتاوا شهر‌هایی هستند که هر ساله مهاجران زیادی را در خود جای می‌دهند و گزینه‌ی مناسبی برای دانشجویان بین المللی می‌باشند.

بهترین شهر کانادا برای زندگی ایرانیان

آشنایی با ونکوور کانادا

در این قسمت برای آشنایی بیشتر با شهر ونکوور کانادا با ما همراه باشید، ونکوور از محبوب ترین و بهترین شهر کانادا برای زندگی ایرانیان محسوب می‌شود. به دلیل اقتصاد پر رونق ونکوور اکثر افرادی که قصد اشتغال به کار و زندگی در کانادا دارند این شهر را به عنوان مقصد انتخاب می‌کنند. برای آشنایی با مشاغل مورد نیاز ونکوور کانادا حتماً به مقاله‌ی دیگر ما مراجعه کنید. شهر ونکوور هم مانند شهر‌های دیگر ویژگی‌های خاص خود را دارد که به آن‌ها خواهیم پرداخت. اطراف این شهر توسط اقیانوس آرام احاطه شده و از کوه‌های بسیار زیبا برخوردار است. امکانات تفریحی مختلفی مانند موج سواری، اسکی، اسنوبرد و تماشای نهنگ‌ها برای شهروندان فراهم شده است. بابت رفتار و فرهنگ مردم باید خدمت شما گفت که از لحاظ فرهنگی مردم ساکن ونکوور رفتار دوستانه‌ای با یکدیگر دارند.

بررسی هزینه‌های زندگی و درآمد در ونکوور به روند تصمیم گیری و مهاجرت شما بسیار کمک خواهد کرد. اگر به دنبال خرید خانه هستید بهتر است بدانید هزینه مسکن در ونکوور بالا می‌باشد. کرایه آپارتمان یک خوابه به صورت ماهیانه ۲.۰۸۰ دلار است. شهروندان بابت حمل و نقل عمومی بین ۷۵ تا ۹۵ دلار هزینه پرداخت می‌کنند. برای تهیه مواد غذایی به صورت ماهانه مبلغی نزدیک به ۳۰۰ دلار باید پرداخت شود. در شهر‌هایی مانند ونکوور تاکسی از ابزار کاربردی برای رفت و آمد محسوب می‌شود، افراد برای یک ساعت رفت و آمد با تاکسی حدود ۳۵ دلار هزینه می‌کنند.

معرفی شهر مونترال در کانادا

شهر مونترال را به عنوان یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی و کار به شما معرفی می‌کنیم. مونترال جزو شهر‌های دو زبانه کانادا شناخته می‌شود، مهاجران و شهروندان مونترال به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند. اگر از هوای خیلی سرد بیزار هستید ممکن است تحمل زمستان‌های طولانی، سرد و برفی مونترال برای شما سخت باشد. مونترال پرجمعیت ترین شهر در استان کبک است و دارای مکان‌های سرگرمی بسیاری می‌باشد. بر اساس تحقیقات هزینه زندگی یک فرد مجرد در مونترال به صورت سالیانه حدود ۲۸.۰۰۰ دلار است.

افرادی که قصد سکونت در مونترال را دارند برای اجاره آپارتمان یک خوابه ۱.۲۰۰ دلار و آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ۲۰۰۰ دلار باید هزینه پرداخت کنند، البته نرخ اجاره آپارتمان‌ها در خارج از شهر کمتر است. برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی مبلغی حدود ۸۷.۰۰۰ دلار در نظر داشته باشید. فرصت‌های کاری در حوزه تجارت، مالی، مد و فشن، گیمینگ،‌ گردشگری، فناوری، هنر، داروسازی، طراحی، حمل و نقل برای ساکنان شهر مونترال در نظر گرفته شده است.

تورنتو بهترین شهر کانادا

یکی دیگر از شهر‌های کانادا که گزینه‌ی مناسبی برای مهاجران است و به عنوان بهترین شهر کانادا برای زندگی شناخته شده شهر تورنتو می‌باشد که در استان انتاریو قرار دارد. چند فرهنگی بودن این شهر یکی از ویژگی‌هایی است که مهاجران زیادی را به خود جذب کرده است. جالب است بدانید نیمی از ساکنان تورنتو در خارج از کشور کانادا متولد شده اند بنابراین تورنتو متنوع ترین شهر کانادا به حساب می‌آید. شهر تورنتو امکانات تفریحی و سرگرمی مختلفی مانند موزه‌ها، جشنواره‌ها، رویداد‌های ورزشی و فعالیت‌های هنری برای شهروندان در نظر گرفته است. در این شهر موقعیت‌های شغلی متنوعی در زمینه رسانه، مالی، آی تی، بیوتکنولوژی، مهندسی، فیلم و سینما وجود دارد.

شما برای خرید خانه در تورنتو مبلغی نزدیک به ۷۷۶.۰۰۰ دلار و برای اجاره آپارتمان یک خوابه به صورت ماهیانه ۲.۲۷۰ دلار باید پرداخت کنید. شهروندان برای رفت و آمد در سطح شهر مبلغ ۱۴۶ دلار بابت حمل و نقل عمومی در نظر می‌گیرند. برخی از شهروندان که می‌خواهند زمان کمتری را صرف رفت و آمد شود از تاکسی استفاده می‌کنند، نرخ ساعتی تاکسی تقریباً ۳۰ دلار است.

کلگری کانادا برای زندگی

کلگری از لحاظ فرهنگی شهری بسیار متنوع است و افراد با نژاد‌های مختلف در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. نرخ جنایت در این شهر در پایین ترین سطح خود قرار دارد به همین منظور مردم خیالشان از بابت امنیت این شهر راحت است. این شهر که در استان آلبرتا قرار دارد از امکانات گوناگون مانند رستوران‌ها، سینما، جشنواره‌‌ها، جشن‌های فرهنگی و رویداد‌های ادبی برخوردار است. نرخ خرید خانه در کلگری ۴۳۱.۰۰۰ دلار و اجاره ماهانه آن بین ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار می‌باشد. شهروندان بابت حمل و نقل عمومی ۱۰۶ دلار، اینترنت ۵۰ تا ۷۰ دلار و تاکسی ۳۰ دلار هزینه پرداخت می‌کنند. اگر قصد اشتغال به کار در کلگری دارید می‌توانید در زمینه‌های مهندسی، تولید، معماری، گردشگری، مراقبت‌های بهداشتی، زمین شناسی، هنر، نفت و گاز، کشاورزی، آی تی، ساخت و ساز مشغول به کار شوید.

به نظر شما چه رشته هایی برای مهاجرت خوبه؟ اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید می‌توانید تمامی رشته‌های مناسب برای مهاجرت را در مقاله‌ی دیگر ما مطالعه کنید.

اتاوا در کانادا

اتاوا یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی است که مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند. تنوع فرهنگی، موقعیت‌های شغلی فراوان، امکانات تفریحی مختلف و مناظر طبیعی جزو ویژگی‌های منحصر به فرد شهر اتاوا محسوب می‌شوند. اتاوا به عنوان پایتخت و چهارمین شهر پرجمعیت کشور کانادا شناخته می‌شود. هزینه زندگی در اتاوا به صورت ماهانه نزدیک به ۲.۷۰۰ دلار در نظر گرفته شده است.

درباره هزینه مسکن جالب است بدانید هرچه خانه مورد نظر شما به مرکز شهر نزدیک تر باشد قیمت آن افزایش می‌یابد. نرخ اجاره آپارتمان در منطقه‌ی گران قیمت ماهانه ۲۰۰۰ دلار است و افرادی که قصد خرید خانه دارند برای هر متر مربع مبلغی بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار باید پرداخت کنند. برای خرید یک خودرو متوسط مبلغی حدود ۲۳.۰۰۰ دلار باید در نظر داشته باشید. اگر از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید، هزینه رفت و آمد شما به صورت ماهیانه ۱۱۷ دلار می‌باشد. اتاوا موقعیت‌های شغلی فراوانی را مرتبط با حوزه مالی، فناوری، تجارت، سلامت، بیمه و املاک در اختیار شهروندان قرار داده است.

بهترین شهرهای کانادا برای زندگی و کار

بهترین شهر کانادا برای تحصیل

برای برخی از خانواده‌ها مهم ترین فاکتور جهت انتخاب بهترین شهر کانادا مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌های آن شهر می‌باشد. ممکن است افرادی که به کانادا سفر می‌کنند قصد ادامه تحصیل داشته باشند‌ یا نیاز باشد دوره‌های مربوط به رشته تحصیلی خود را بگذرانند، به همین منظور در این قسمت ما بهترین شهرهای کانادا برای زندگی و تحصیل را به شما معرفی خواهیم کرد. شهر‌های اتاوا، کبک، ونکوور، تورنتو و مونترال گزینه‌ی مناسبی برای تحصیل هستند.

تحصیل در اتاوا

معتبر ترین دانشگاه‌ها در این شهر دانشگاه اتاوا و کارلتون هستند. اتاوا بزرگترین دانشگاه انگلیسی فرانسوی است که در کانادا از رتبه ۱۲ برخوردار است. دانشجویان بین المللی از کشور‌های مختلف در مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه کارلتون از رشته‌های گوناگون مانند مهندسی، روزنامه نگاری، معماری و امور بین الملل برخوردار می‌باشد. در حال حاضر بالای ۲۰ هزار دانشجو از کشور‌های مختلف در مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در کارلتون در حال گذراندن دوران تحصیلی خود هستند.

تحصیل در کبک

بهترین دانشگاه در شهر کبک دانشگاه لاویت است که بالاترین بودجه تحقیقاتی را به خود اختصاص داده است. دانشجویان در کبک از امنیت برخوردار هستند، ساکنان آن با فرهنگ بوده و کمترین میزان خشونت را از خود بروز می‌دهند. مؤسسات آموزشی سعی بر این دارند تا با کمترین هزینه بهترین آموزش را ارائه دهند. همچنین فرصت‌های شغلی فراوانی برای دانشجویان وجود دارد، آن‌ها می‌توانند با تقویت مهارت‌هایشان آینده‌ی درخشانی را برای خود به ارمغان بیاورند.

شرایط تحصیلی ونکوور

دانشجویان ایرانی زیادی در شهر ونکوور مشغول به تحصیل هستند و ونکوور جزو بهترین شهر کانادا برای زندگی ایرانیان شناخته شده است. امکانات تفریحی موجود در ونکوور اشتیاق و علاقه دانشجویان را بیشتر کرده است. دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای دو پردیس دانشگاهی در شهر‌های ونکوور و کلونا می‌باشد. دانشجویانی که از کشور‌های جنگ زده وارد خاک کانادا شدند و قصد تحصیل در ونکوور را دارند می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا استفاده کنند. کیفیت خوب زندگی در ونکوور باعث شده است تا دانشجویان پس از پایان دوره تحصیلی به دنبال کار در ونکوور باشند تا بتوانند با پیشرفت در کار زندگی و آینده‌ی بهتری برای خود بسازند. برای آشنایی با شرایط مهاجرت به ونکوور کانادا می‌توانید از مقاله‌ی دیگر ما کمک بگیرید.

شرایط تحصیل در تورنتو

دانشگاه‌های تورنتو و یورک از دانشگاه‌های معتبر شهر تورنتو هستند و از سیستم آموزشی خوبی برخوردارند. همین امر باعث شده است تا دانشجویان مهاجرت به این شهر را در اولویت خود قرار دهند. تورنتو شهر پرجمعیت و در عین حال امن است اما به دلیل شلوغی سطح شهر بهتر است دانشجویان بیشتر مراقب خود باشند. به دلیل اقتصاد پر رونق و موقعیت‌های مختلف برای درآمد زایی دانشجویان می‌توانند پس از فارغ التحصیلی در تورنتو مشغول به کار شوند.

تحصیل در مونترال

دانشگاه‌های مونترال، مک گیل و کنکوردیا جزو معتبر ترین دانشگاه‌های شهر مونترال هستند و از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار می‌باشند. دانشگاه‌های نام برده شده در بین دانشجویان بین المللی بسیار پرطرفدار هستند. شهر مونترال به دلیل هزینه‌های مقرون به صرفه زندگی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای دانشجویان باشد زیرا این امکان را دارند تا برای اجاره آپارتمان هزینه‌های کمتری را متحمل شوند.

مناسب ترین شهر کانادا برای پناهندگی

در سال‌های اخیر پناهندگان زیادی درخواست خود را به کانادا ارسال کرده‌اند. جالب است بدانید شهر تورنتو در میان پناهندگان پرطرفدار تر از سایر شهر‌ها است اما شهر‌های ونکوور و تورنتو نیز مقصد بسیاری از پناهندگان هستند. بر اساس آمار به دست آمده استان‌های آلبرتا، انتاریو و بریتیش کلمبیا پناهندگان زیادی را در خود جای داده‌اند.

بهترین شهر کانادا از نظر بازار کار

برخی افراد برای اشتغال به کار و راه اندازی کسب و کار به کانادا مهاجرت می‌کنند. اگر نمی‌دانید کدام یک از شهر‌های کانادا را به عنوان مقصدی برای کار خود انتخاب کنید با ما همراه باشید. ما در این قسمت شهر‌هایی که از نظر فرصت‌های شغلی، اقتصاد و درآمد در وضعیت خوبی قرار دارند را به شما معرفی می‌کنیم. بهترین شهرهای کانادا برای زندگی و کار شهر‌های کبک، ونکوور، مونترال، کلگری و تورنتو هستند. مشاغل مرتبط با پرستاری، مترجمی، کادر درمان، بازاریابی، حمل و نقل در تورنتو پر تقاضا می‌باشند. شغل‌های مورد نیاز در استان کبک مرتبط با حوزه پزشکی، تولیدی، گردشگری، فناوری اطلاعات و الکترونیک هستند. مشاغل مورد نیاز شهر کلگری مرتبط با حوزه برق، نرم افزار، دامپزشکی، حسابداری، داروسازی،‌ مالی، وب و هوافضا می‌باشند. در ونکوور شغل‌های مربوط به صنعت فیلم، رسانه، منابع طبیعی و خدمات بهداشتی جزو مشاغل مورد نیاز این شهر محسوب می‌شوند.

آیا اطلاعاتی درباره لیست مشاغل مورد نیاز کانادا دارید؟ اگر نمی‌دانید چه مشاغلی در کانادا مورد نیاز هستند، می‌توانید به مقاله‌ی دیگر ما مراجعه کنید.

بهترین شهر کانادا از نظر آب و هوا

یکی از فاکتورهای مهم برای مهاجرت آب و هوای کشور یا شهر مقصد می‌باشد، اگر به دنبال بهترین شهر کانادا برای زندگی از نظر آب و هوا هستید ما را همراهی کنید. شهر‌های کبورگ، ویکتوریا، کلونا، ابوتسفورد، سنت کاترینز و هلیفکس از نظر آب و هوا در وضعیت خوبی قرار دارند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

سنت کاترینز و کبورگ در استان انتاریو قرار دارند. شهر‌های کلونا، ویکتوریا و ابوتسفورد در استان بریتیش کلمبیا واقع شده اند. از لحاظ موقعیت آب و هوا شهر کبورگ و ابوتسفورد آب و هوای معتدلی دارند. توصیه می‌کنیم در فصل تابستان به کبورگ سفر کنید البته در برخی از روز‌های سال دمای هوا زیر صفر درجه می‌باشد. کلونا آب و هوای گرم و معتدلی دارد، در کلونا بیشتر روزها آفتابی است و به ندرت هوای ابری مشاهده خواهید کرد. ویکتوریا گرم ترین شهر کانادا است و بارندگی در این شهر نسبت به سایر شهر‌ها کمتر است. شهر سنت کاترینز در نزدیکی نیاگارا قرار دارد و دارای آبشار و سواحل بی نظیری می‌باشد.

بهترین شهرهای کانادا برای زندگی

امن ترین شهر کانادا برای زندگی

کشور کانادا به طور کلی کشور امنی محسوب می‌شود، امن ترین استان کانادا کبک است. انواع جرائم و رفتار خشونت آمیز در کبک به کمترین میزان خود رسیده است. به همین منظور استان کبک مقصد مناسبی برای خانواده‌ها می‌باشد. مردم کبک دارای فرهنگ خانواده محوری هستند، همچنین به آموزش فرزندان خود بسیار اهمیت می‌دهند.

مناسب ترین شهر برای سرمایه گذاری در کانادا

در قسمت‌های قبل سایت ویزای تحصیلی پارس شهر‌های مختلف کانادا را از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و مناظر طبیعی مورد بررسی قرار داد. این قسمت برای افرادی است که به فکر راه اندازی کسب و کار خود یا سرمایه گذاری در کانادا هستند. برای سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کار برنامه‌های مهاجرتی متنوعی وجود دارد، استان‌های مختلف کانادا هر یک از برنامه‌های مهاجرتی را با توجه به نیاز خود در نظر گرفته اند. فعالیت‌های اقتصادی متفاوت در شهر کلگری واقع در استان آلبرتا باعث شده است تا این شهر به عنوان مرکز اقتصاد کشور کانادا شناخته شود. برای سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی استان مانیتوبا گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا و پرنس ادوارد نیز گزینه‌ی خوبی برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار هستند.

سخن پایانی

کسانی که به دنبال بهترین شهر کانادا برای زندگی هستید اما نمی‌دانید کدام شهر برای شما مناسب است ما در این مقاله بهترین شهر‌های کانادا را برای زندگی، تحصیل و کار به شما معرفی کردیم تا انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید. شهر‌های اتاوا، تورنتو، ونکوور، مونترال، کلگری از نظر اقتصادی، مناظر طبیعی، فرهنگ مردم، سیستم آموزشی و کیفیت زندگی مردم در رتبه خوبی قرار دارند و مهاجران زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند. افراد با هر تخصصی امکان اشتغال به تحصیل و کار در شهر‌های مختلف کانادا را دارند. همچنین این امکان برای آن‌ها فراهم شده است تا با توسعه مهارت و تخصص‌های خود به موفقیت‌های بزرگی دست یابند.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟