شماره واتساپ:

+1 (604) 720-8001  

پیگیری جواب ویزای کانادا و معرفی سایت پیگیری ویزا کانادا

شرکت ویزای تحصیلی پارس

(تشکیل شده از بهترین وکلا و کارشناسان با بیش از 85 درصد پرونده موفق در مهاجرت به کانادا)

فهرست مطالب

نحوه-پیگیری-جواب-ویزای-کانادا

فهرست مطالب

پیگیری جواب ویزای کانادا و معرفی سایت پیگیری ویزا کانادا

آیا برای دریافت ویزای کانادا درخواست خود را ارسال کرده و در انتظار جواب ویزا هستید؟ برای سفر به کشور‌های خارجی اولین و مهم‌ترین اقدام تهیه ویزای آن کشور می‌باشد. متقاضیانی که برای کار، تحصیل یا زندگی قصد مهاجرت به کانادا را دارند باید در وهله اول برای دریافت ویزای کانادا درخواست خود را ارائه دهند. زمان رسیدگی به درخواست ویزا بر اساس نوع آن متغیر است، اگر به دنبال نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا خود هستید حتماً مقاله‌ی ما را مطالعه کنید. شما از طریق دو روش می‌توانید جواب ویزای خود را پیگیری کنید که در ادامه به این دو روش خواهیم پرداخت.

نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا به صورت حضوری

یکی از راه‌های بررسی جواب ویزا کانادا به صورت حضوری می‌باشد. به زبان دیگر شما با مراجعه حضوری به سفارت می‌توانید از نتیجه پرونده ویزای خود مطلع شوید. اگر می‌خواهید اطلاعات دقیق تری در رابطه با جزئیات و مراحل پرونده داشته باشید در این صورت باید از راه‌های دیگری اقدام کنید. در روش حضوری فقط نتیجه پرونده ویزا مشخص می‌باشد، تنها راه ارتباطی سفارت با متقاضی ایمیلی است که متقاضی در هنگام مراجعه به دفاتر داخل فرم درج کرده است.

در برخی مواقع ممکن است متقاضی متوجه ایمیل ارسالی از سمت سفارت نشده باشد یا ایمیل ارسالی به پوشه Spam منتقل شده باشد که در این صورت فرد متقاضی از ایمیل باخبر نخواهد شد. به این نکته توجه داشته باشید که متقاضی به مدت ۳۰ روز زمان دارد تا به سفارت مراجعه کند. اگر از این موضوع اطلاع نداشته باشد ممکن است زمان را از دست بدهد و مشکلاتی با خود به همراه داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مزایا و معایب زندگی در کانادا می‌توانید به مقاله‌ی دیگر ما مراجعه کنید.

نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا به صورت آنلاین

اگر به دنبال نحوه پیگیری ویزای کانادا هستید، جالب است بدانید که درخواست ویزای خود را می‌توانید به صورت آنلاین بررسی کنید. ثبت نام آنلاین بهترین روش برای ارائه درخواست ویزای کانادا محسوب می‌شود. روش آنلاین سریع تر و راحت تر از روش حضوری است. روش آنلاین به این صورت است که متقاضی باید حساب کاربری ایجاد کند. سپس هزینه ثبت نام توسط متقاضی پرداخت می‌شود. بعد از گذراندن  مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه آن، یک شماره در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت که از آن طریق بتواند مراحل پاسخ دهی ویزای کانادا را پیگیری کند.

سایت پیگیری ویزا کانادا چیست؟

شما در ابتدا باید به سایت پیگیری جواب ویزای کانادا Canada.ca مراجعه کنید. پس از مرحله ورود به سایت Canada.ca، گزینه‌ی بررسی وضعیت IRCC را انتخاب کنید و زبان مورد نظر را برگزینید.

نحوه پیگیری ویزای کانادا

در مرحله‌ی بعدی گزینه‌ی خدمات مهاجرت و شهروندی Immigration and Citizenship را انتخاب کنید.

سایت پیگیری جواب ویزای کانادا

پس از این که در سایت پیگیری ویزا کانادا وارد صفحه‌ی خدمات مهاجرت و شهروندی شدید وارد قسمت Services and Information شوید و گزینه‌ی My Application را انتخاب کنید. گزینه‌ی بعدی Check Your Application Status می‌باشد. در این قسمت شما نوع ویزای مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید. اگر شما ویزای توریستی یا بازدیدکننده کانادا را درخواست کردید باید گزینه‌ی Canada Visitor Visa را برگزینید. پس از انتخاب نوع ویزای مورد نظر بر روی Continue یا گزینه ادامه بزنید تا در قسمت پایین صفحه‌ای برای شما باز شود.

پیگیری جواب ویزای کانادا

شما با ورود به حسابی که در زمان ارائه درخواست ایجاد کرده بودید می‌توانید نسبت به بررسی وضعیت ویزای کانادای خود اقدام کنید. در صورتی که به صورت آنلاین درخواست خود را ارسال کردید باید روی گزینه‌ی Check Status and Messages کیلیک کنید. این قسمت در زیر گزینه‌ی View My Submitted Applications Or Profiles قرار دارد. بنابراین به این شکل شما می‌توانید وضعیت ویزای خود را بررسی کنید.

تفاوت بین روش‌های پیگیری جواب ویزای کانادا چیست؟

اگر به دنبال تفاوت بین دو روش پیگیری جواب ویزای کانادا هستید باید خدمت شما گفت که روش حضوری دشوار تر خواهد بود و ممکن است با مشکلاتی مانند مفقود شدن مدارک رو به رو شوید. در صورتی که مدت زمان پاسخ دهی در روش آنلاین کوتاه تر و راحت تر از حضوری است. پس از مراجعه حضوری متقاضیان به سفارت آن‌ها به مدت ۳۰ روز زمان دارند تا مراحل انگشت نگاری را به انجام برسانند. این امکان وجود دارد که متقاضی متوجه ایمیل ارسال شده از طرف سفارت نباشد و زمان خود را از دست بدهد.

آیا می‌دانید چه شغل‌هایی در کانادا پرتقاضا هستند؟ به نظر شما مشاغل مورد نیاز کانادا کدام اند؟ برای آشنایی با لیست شغل‌های مورد نیاز در کانادا از مقاله‌ی دیگر ما کمک بگیرید.

مدت زمان جواب ویزای کانادا

زمان استاندارد رسیدگی به پرونده‌ها و میزان خدمات ارائه شده توسط اداره مهاجرت با توجه به نوع برنامه مهاجرتی متغیر است. بر اساس استاندارد‌های مشخص شده ویزای توریستی بین ۶۰ تا ۱۲۰ روز بررسی می‌شود. متقاضیانی که از طریق روش آنلاین برای دریافت ویزا اقدام کردند، پس از یک یا دو هفته نامه انگشت نگاری دریافت خواهند کرد. از زمانی که نامه انگشت نگاری به متقاضیان ارسال می‌شود آن‌ها به مدت ۳۰ روز زمان دارند تا به یکی از دفاتر برای انجام مراحل انگشت نگاری مراجعه کنند. جواب ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری از طریق ایمیل یا کد پیگیری طی ۱۲۰ روز برای متقاضی ارسال می‌شود.

چه عواملی باعث تأخیر در زمان بررسی ویزا می‌شوند؟

با توجه به مناطق مختلفی که هر یک از سفارت خانه‌های کانادا در آن قرار دارند، زمان رسیدگی به پرونده‌ها نیز متغیر می‌باشد. جالب است بدانید پرونده‌های مهاجرتی میان سفارت خانه‌های کانادا جا به جا می‌شوند تا در زمان خود بررسی و ارزیابی شوند. یکی از دلایل تأخیر در زمان بررسی پرونده‌ها نقص یا کمبود مدارک است. اگر پرونده متقاضی دارای نقص بوده یا یکی از مدارک داخل آن نباشد، در این صورت برای رسیدگی به پرونده‌ها به زمان بیشتری نیاز خواهند داشت. در برخی واقع ممکن است اطلاعات یا مدارک داخل پرونده برای افسر ویزا شک برانگیز باشد در چنین مواقعی مدت زمان بیشتری برای رسیدگی و تأیید پرونده نیاز است.

اگر در زمینه ورزشی تخصص داشته و قصد اشتغال به کار و زندگی در کانادا را دارید می‌توانید شرایط مهاجرت ورزشی به کانادا را در مقاله‌ی دیگر ما مطالعه کنید.

برای جلوگیری از ریجکتی درخواست ویزا چه باید کرد؟

سایت ویزای تحصیلی پارس برای جلوگیری از ریجکتی یک سری نکات را بازگو خواهد کرد تا کمتر دچار اشتباه شوید. یک سری موارد هستند که باید رعایت شوند تا از رد شدن درخواست ویزا جلوگیری شود. ناقص بودن اطلاعات متقاضی، متقاعد نشدن افسر ویزا و پرداخت ناقص هزینه‌های مربوط به ویزا جزو مواردی هستند که می‌تواند بر روی پروسه بررسی ویزا تأثیر گذار باشند. لطفاً فرم درخواست ویزا را با دقت پر کنید و سعی کنید تمامی اطلاعات لازم را به صورت کامل وارد کنید. برای قانع کردن افسر ویزا باید ثابت کنید پس از پایان مهلت ویزای خود کانادا را ترک خواهید کرد.

اگر در مورد املاک و شغل ثابت خود اطلاعات کافی ارائه دهید حرکت مثبتی برای قانع کردن افسر ویزا محسوب می‌شود. اگر هزینه مربوط به درخواست ویزا را پرداخت نکنید به احتمال بسیار زیادی درخواست شما رد خواهد شد. با پرداخت هزینه‌های مرتبط با درخواست ویزا، فرایند رسیدگی به پرونده و درخواست شما تضمینی خواهد بود.

سخن پایانی

برای چگونگی نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا باید خدمت شما گفت که متقاضیان می‌توانند از طریق روش‌های آنلاین و حضوری اقدام کنند. در روش آنلاین حساب کاربری ایجاد کرده و هزینه‌های مربوط به درخواست پرداخت می‌شود. فراموش نکنید که حتماً هزینه‌های مرتبط را پرداخت کنید زیرا می‌تواند در روند بررسی پرونده و درخواست شما بسیار مؤثر باشد. روش حضوری نیز با مراجعه به سفارت و پر کردن فرم‌ها انجام می‌شود . سعی کنید اطلاعات را با دقت پر کنید و به این نکته نیز توجه داشته باشید که افسر ویزا باید از بابت ترک کانادا پس از اتمام مهلت ویزای شما اطمینان کسب کرده باشد.

سؤالات متداول

روش‌های بررسی جواب ویزای کانادا کدام اند؟

روش‌های پیگیری جواب ویزا‌های مختلف کانادا عبارت اند از روش حضوری و آنلاین.

کدام یک از روش‌های پیگیری جواب ویزای کانادا بهتر است؟

روش آنلاین بهتر از روش حضوری می‌باشد زیرا برای دریافت جواب ویزا روش آنلاین سریع تر و راحت تر خواهد بود.

چه دلایلی باعث ریجکتی درخواست ویزا می‌شود؟

دلایلی مانند پرداخت نکردن هزینه درخواست، قانع نکردن افسر ویزا و ناقص بودن اطلاعات ممکن است باعث رد شدن درخواست ویزای کانادا شود.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟