شماره واتساپ:

+1 (604) 720-8001  

مشاغل مورد نیاز کانادا کدام اند؟

شرکت ویزای تحصیلی پارس

(تشکیل شده از بهترین وکلا و کارشناسان با بیش از 85 درصد پرونده موفق در مهاجرت به کانادا)

فهرست مطالب

مشاغل-مورد-نیاز-کانادا

فهرست مطالب

مشاغل مورد نیاز کانادا کدام اند؟

افراد متخصص ممکن است برای آینده و فرصت‌های شغلی بهتر، تمایل به زندگی در کانادا داشته باشند. مشاغل مورد نیاز کانادا هر سال در طبقه بندی مشاغل ملی یا ناک قرار می‌گیرند، لیست این مشاغل بر اساس نیاز جامعه هر سال تغییر خواهد کرد. در کانادا طیف وسیعی از مشاغل مانند پزشکی، مهندسی، مدیریت، تدارکات، فناوری اطلاعات، اداری، بازاریابی،‌ خیاطی و آرایشگری وجود دارد. آیا می‌دانید پردرآمد ترین شغل‌ها در کانادا کدام اند؟ در هر زمینه‌ای که تخصص دارید، ما در این مقاله مشاغل مورد نیاز در کانادا را به شما معرفی خواهیم کرد.

وضعیت مشاغل مختلف در کانادا

یکی از موضوع‌های مهم برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، شرایط و وضعیت مشاغل مورد نیاز کشور کانادا می‌باشد. اکثر مشاغل در حوزه خدمات هستند و برخی دیگر شامل بخش‌های تولیدی و منابع طبیعی می‌باشند. برای پیدا کردن شغل مناسب در کانادا بهتر است دانش زبان خود را ارتقا دهید. همچنین داشتن گواهی سلامت،‌ سابقه کار، مدارک تحصیلی ، گواهی عدم سوءپیشینه و داشتن پیشنهاد کاری شرایط را جهت اشتغال به کار در کانادا برای شما فراهم می‌کند.

دولت کانادا برای جذب نیرو‌های متخصص بسیار در تلاش است، جالب است بدانید نرخ بیکاری در کانادا در پایین ترین میزان خود قرار دارد. کشور کانادا برای دانشجویان کار تابستانی و نیمه وقت در نظر گرفته است تا بتوانند در حین تحصیل مشغول به کار شوند. اگر تمایل دارید با بهترین مشاغل دانشجویی آشنا شوید در ادامه ما را همراهی کنید. شغل‌های مناسب برای دانشجویان در کانادا عبارت اند از باریستا، فروشنده، داگ واکر، سرور، معلم خصوصی دروس مختلف و پیک شرکت حمل و نقل.

مشاغل مورد نیاز کشور کانادا

طبقه بندی ملی مشاغل در کانادا

کسانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند باید تخصص خود را در طبقه بندی مشاغل مورد نیاز این کشور ارزیابی کنند. اگر نمی‌دانید طبقه بندی ملی مشاغل یا ناک NOC چیست با ما در ادامه همراه باشید. کشور کانادا مشاغل مختلف را تحت عنوان لیست ناک یا دسته بندی مشاغل ملی منتشر می‌کند. این طبقه بندی مشاغل تحت عنوان National Occupational Classification یا ناک NOC شناخته می‌شود. مشاغل در داخل لیست ناک بر اساس ماهیت، اهداف مختلف و وظایف کاری دسته بندی می‌شوند. این مشاغل در ۵ گروه 0، A، B، C و D قرار دارند که در ادامه هر یک از گروه‌ها را با جزئیات مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دسته بندی 0 یا حوزه مدیریتی

گروه 0 شامل مشاغل مدیریتی می‌باشد که البته مدیران ارشد،‌ مدیران کسب و کار‌های بزرگ و کوچک در دسته بندی 0 قرار دارند.

دسته بندی A یا گروه دانشگاهی

مشاغلی مانند مهندسی،‌ معلمی و پزشکی که نیازمند مدرک دانشگاهی هستند در گروه A قرار دارند.

دسته بندی B یا گروه فنی

افرادی که در گروه مشاغل فنی قرار دارند دارای مهارت و تخصص هستند، چنین افرادی معمولاً دوره‌های آموزشی گذرانده یا دارای مدرک تحصیلی هستند. شغل‌هایی مانند تأسیسات کار، آرایشگر، برق کار و آشپز جزو مشاغل فنی شناخته می‌شوند.

دسته بندی C یا مشاغل در سطح متوسط

مشاغل مربوط به گروه C نیازمند تحصیلات دبیرستان یا گذراندن دوره تخصصی هستند. گارسون،‌ راننده و قصاب در دسته بندی C قرار دارند و جزو مشاغل متوسط محسوب می‌شوند.

دسته بندی D یا حوزه کارگری

شغل‌هایی که در گروه D قرار دارند نیازمند مدرک تحصیلی یا آموزش خاصی نیستند. افرادی که در مشاغل گروه D مانند نیرو‌های نظافت و کارگران خدماتی مشغول به کار می‌باشند،‌ معمولاً در حین کار دوره کارآموزی گذرانده یا آموزش می‌بینند.

کانادا چه شغل هایی نیاز دارد؟

به نظر شما چه شغل‌هایی شامل مشاغل مورد نیاز کانادا 2023 می‌شوند؟ اگر اطلاعی از این موضوع ندارید که کانادا چه شغل هایی نیاز دارد، ما در ادامه مشاغل مورد نیاز کانادا 2023 را به شما معرفی خواهیم کرد. بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کانادا به شما این کمک را می‌کند تا با شغل‌های ترند و پرطرفدار در کانادا بیشتر آشنا شوید. حوزه‌های مختلفی در زمینه پزشکی،‌ مهندسی، تدارکات، اداری، مالی، هنری، پشتیبانی، فنی و بازاریابی شغل‌های مربوط به خود را دارند و شما در هر زمینه‌ای که تخصص دارید می‌توانید مشاغل مرتبط با حوزه‌های نام برده شده را ارزیابی کنید.

مشاغل مرتبط با حوزه پزشکی در کانادا

افرادی که در حوزه پزشکی مشغول به کار می‌باشند به دلیل خدماتی که ارائه می‎دهند، همیشه پرمتقاضی هستند. با توجه به شرایط کاری حوزه درمان از امکانات زیاد و حقوق بالایی برخوردار است. در ادامه شغل‌های مرتبط با حوزه درمان که متقاضی بیشتری دارند را به شما معرفی خواهیم کرد. سمت‌هایی مانند عینک ساز، پرستار، روانشناس بالینی، دستیار کادر درمان، داروساز، فیزیوتراپیست و کمک پرستار در حوزه درمان و سلامت مشغول به کار هستند. اگر در رشته پرستاری تخصص دارید و علاقه مند به زندگی در کانادا هستید،‌ می‌توانید برای آشنایی با شرایط مهاجرت پرستار به کانادا از مقاله‌ی دیگر ما کمک بگیرید.

شغل های مورد نیاز کانادا در حوزه مهندسی

حوزه مهندسی همیشه به نیروی کار احتیاج داشته و متقاضیان مخصوص خود را دارد. از آن جایی که حوزه‌های مختلف مهندسی رشد و توسعه چشمگیری داشته است، می‌توان پیش بینی کرد که تعداد متقاضیان در این حوزه افزایش خواهد یافت. مشاغل مرتبط با حوزه مهندسی عبارت اند از مهندس صنایع، عمران، پروژه، مدیریت مهندسی و کارشناس کنترل کیفیت.

شغل های مورد نیاز کانادا

مشاغل مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات در کانادا

این قسمت به لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در حوزه فناوری اطلاعات می‌پردازیم. مشاغلی مانند توسعه دهنده نرم افزار، طراح وب، تکنسین شبکه‌های کامپیوتر، کارشناس پایگاه داده، تحلیلگر فناوری اطلاعات، مدیر فناوری اطلاعات و کامپیوتر مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات یا IT هستند. اگر در رشته IT و فناوری اطلاعات تخصص دارید خوشبختانه می‌توانید در کانادا مسیر موفقیت و پیشرفت را طی کنید. با توجه به شرایط بازار کار IT افراد متخصص در حوزه کد نویسی از موقعیت بهتری برخوردار هستند. میانگین درآمد سالیانه‌ی افراد متخصص در رشته IT تقریباً ۸۷ هزار دلار می‌باشد، بنابراین رشته IT جزو پردرآمد ترین مشاغل در کانادا است.

مشاغل مورد نیاز کشور کانادا در حوزه مالی

شغل حسابداری جزو مشاغل پردرآمد در کانادا می‌باشد و به همین دلیل ممکن است متقاضیان زیادی را به خود جذب کند. شغل های مورد نیاز کانادا در حوزه حسابداری و مالی عبارت اند از حسابدار مالیاتی، مشاور ارشد مالی، حسابدار حقوق و دستمزد، حسابدار، تحلیلگر کسب و کار، مدیر مالی و کنترل کننده حسابداری. اگر در رشته مالی و حسابداری تخصص دارید و به زندگی در کانادا نیز علاقه مند هستید، می‌توانید در مقاله‌ی دیگر ما تمامی شرایط مهاجرت حسابدار به کانادا را مطالعه کنید.

مشاغل مورد نیاز کشور کانادا در حوزه اداری

هرساله متقاضیان زیادی در حوزه اداری مشغول به کار می‌شوند و این حوزه در کانادا پر طرفدار است. مشاغلی مانند کارمند دفتری، نماینده خدمات مشتریان،‌ دستیار امور اداری، کارمند ورود اطلاعات و دستیار حقوقی مرتبط با حوزه اداری هستند.

شغل های مورد نیاز کانادا در حوزه فنی

سمت‌هایی مانند سوپروایزر تولید، اپراتور دستگاه‌های تولیدی، مکانیک دستگاه‌های سنگین، نجار، مکانیک خودرو، مونتاژ کار، جوشکار و اپراتور تجهیزات جزو مشاغل گروه فنی هستند.

اگر نمی‌انید چه رشته هایی برای مهاجرت خوبه می‌توانید در مقاله‌ی دیگر ما با تمامی رشته‌های مناسب برای مهاجرت به کانادا آشنا شوید.

مشاغل حوزه پشتیبانی و ارتباط با مشتری در کانادا

مشاغل مربوط به حوزه پشتیبانی و ارتباط با مشتری نیز از مشاغل مورد نیاز کانادا هستند. مهم ترین سمت‌های موجود در حوزه پشتیبانی شامل کارشناس مشتریان تلفنی، نماینده خدمات مشتریان، کارشناس چت آنلاین، رهبر گروه فروش و خدمات می‌باشند.

مشاغل مرتبط با منابع انسانی در کانادا

در حوزه منابع انسانی شغل‌هایی مانند کارشناس منابع انسانی، هماهنگ کننده نیروی انسانی، استخدام کننده،‌ مدیر منابع انسانی، کارشناس آموزش و توسعه وجود دارند. همانطور که می‌دانید برای هر کسب و کاری منابع انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است و مدیران همیشه در حال جذب نیرو، آموزش و توسعه منابع انسانی هستند.

اگر مهارت زبان شما از سطح پایینی برخوردار است، می‌توانید در مقاله‌ی دیگر ما درباره راه‌های مهاجرت بدون مدرک زبان اطلاعات کسب کنید.

مشاغل حوزه تدارکات در کانادا

با گسترش و توسعه صنایع، کسب و کار‌های بزرگ و کوچک در کانادا به شغل‌های مرتبط با حوزه تدارکات نیاز پیدا کردند. شغل‌های مورد نیاز در حوزه تدارکات شامل مونتاژ کار، کارگر انبار، راننده کامیون، آشپزی، مسئول خرید، راننده لیفتراک، کارگر خدماتی، سوپروایزر تولید و راننده سرویس هستند.

مشاغل مربوط به بازاریابی و فروش در کانادا

حوزه مربوط به بازاریابی و فروش یکی از بخش‌هایی است که بیشترین تأثیر را در رشد و پیشرفت اقتصاد کانادا داشته و جزو شغل‌های پردرآمد به حساب می‌آید. تمامی رشته‌های کارشناس فروش، اکانت منیجر، مدیر بازاریابی، مدیر دیجیتال مارکتینگ، اکانت منیجر تبلیغات، مدیر دیجیتال الکترونیک و مرچندایزر جزو شغل‌های مورد نیاز حوزه‌ی بازاریابی هستند.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

مشاغل مورد نیاز کشور کانادا در حوزه هنری

شهر‌های مونترال، ونکوور، تورنتو، کلگری، اتاوا، میسیساگا و واترلو نسبت به شهر‌های دیگر کانادا به مشاغل هنری بیشتر نیاز دارند. لیست مشاغل مورد نیاز در حوزه هنر شامل طراح لباس، گرافیست، ادیتور، مدیر هنری، هنرمند چند رسانه‌ای، تهیه کننده و کارگردان می‌باشد.

شما این امکان را دارید تا در مقاله‌ی دیگر ما شرایط اخذ ویزای کار کانادا را مطالعه کرده و بتوانید نسبت به مهاجرت کاری خود به کانادا اقدام کنید.

مشاغل خانگی مورد نیاز کانادا کدام اند؟

برخی از افراد ممکن است بنا به دلایلی شرایط بیرون کار کردن را نداشته باشند یا دارای یک شغل خانگی به عنوان شغل دوم باشند. معمولاً مشاغل خانگی آنلاین هستند، همین امر باعث می‌شود تا در برخی از هزینه‌های مربوط به رفت و آمد صرفه جویی شود. کسانی که در خانه کار می‌کنند این امکان را دارند تا به کار‌های روزمره خود نیز رسیدگی کنند. در ادامه مشاغل خانگی مورد نیاز کانادا را به شما معرفی می‎‌کنیم. مشاغلی مانند مترجمی، خیاطی، تولید کننده پادکست، برنامه ریز مهمانی، معلم موسیقی، طراح وب، طراحی صفحه فیس بوک، معلم خصوصی دروس مختلف، مراقبت از کودکان، نگهداری از حیوانات، فروشنده محصولات به صورت آنلاین، نویسندگی فریلنسر، تزیین سبد هدیه و اجاره فضایی از خانه جزو مشاغل مورد نیاز کانادا محسوب می‌شوند.

بهترین ایالت‌های کانادا برای کار

سایت ویزای تحصیلی پارس در این قسمت در تلاش است تا شما را با بهترین ایالت‌ها برای کار در کانادا آشنا کند، شرایط بازار کار در برخی از ایالت‌های کانادا بهتر از دیگر ایالت‌ها است. بازار کار ایالت‌های بریتیش کلمبیا، کبک و انتاریو در شرایط بهتری قرار دارد. اخیراً ایالت کبک رشد اقتصادی چشمگیری در حوزه تولیدی و خدماتی داشته است. در کبک افراد بیشتر جذب رشته‌های هوش مصنوعی، گیمینگ و فناوری اطلاعات شده اند و همچنین این رشته‌های نام برده شده در حال توسعه هستند.

هر سال افراد زیادی به استان انتاریو سفر می‌کنند و انتاریو جزو استان‌های محبوب مهاجران محسوب می‌شود. متقاضیان زیادی شهر تورنتو واقع در استان انتاریو را برای کار و زندگی انتخاب می‌کنند و شغل‌های مورد نیاز در تورنتو مربوط به حوزه‌های خدمات مالی، فناوری و صنایع می‌شود. مهاجران تمایل زیادی به اقامت در استان بریتیش کلمبیا نیز دارند. مشاغل مربوط به حوزه فیلم سازی، جنگلداری، گردشگری، صنایع تولیدی و معدن جزو شغل‌های مورد نیاز در استان بریتیش کلمبیا محسوب می‌شوند.

کانادا چه شغل هایی نیاز دارد

سخن پایانی

برخی از افراد ممکن است به دلیل پیشرفت در کار و زندگی اقدام به مهاجرت کنند. در صورتی که به دنبال ساختن آینده‌ای درخشان در کانادا هستید و قصد دارید مشغول به کار شوید. به شما پیشنهاد می‌کنیم با توجه به مهارت و تخصص خود تمامی مشاغل مورد نیاز این کشور را بررسی کنید. در این مقاله شما را با مشاغل مورد نیاز کانادا در حوزه‌های مختلف آشنا کردیم. استان‌های کبک، انتاریو و بریتیش کلمبیا از لحاظ وضعیت بازار کار در شرایط بهتری قرار دارند و فرصت‌های شغلی فراوانی در این استان‌ها وجود دارد. دولت کانادا امکان فعالیت در مشاغل خانگی مانند نگهداری از حیوانات، فروشندگی محصولات به صورت آنلاین، نویسندگی، مراقبت از کودکان و تدریس خصوصی دروس مختلف را فراهم کرده است.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟