شماره واتساپ:

+1 (604) 720-8001  

مزایا و معایب زندگی در کانادا شامل چه چیز‌هایی می‌شود؟

شرکت ویزای تحصیلی پارس

(تشکیل شده از بهترین وکلا و کارشناسان با بیش از 85 درصد پرونده موفق در مهاجرت به کانادا)

فهرست مطالب

مزایا-و-معایب-زندگی-در-کانادا

فهرست مطالب

مزایا و معایب زندگی در کانادا شامل چه چیز‌هایی می‌شود؟

ایرانیان زیادی جهت پیشرفت در کار و تحصیل کشور کانادا را به عنوان مقصدی برای زندگی انتخاب می‌کنند. اکثر شهر‌های کانادا در لیست بهترین شهر‌ها برای زندگی قرار دارند. آیا می‌دانید زندگی در کشور کانادا چه مزیت‌هایی را با خود به همراه دارد؟ کیفیت بالای زندگی در کانادا مهاجران بسیاری را به خود جذب کرده است. کشور کانادا از فرصت‌های شغلی فراوان، سیستم آموزشی با کیفیت،‌ مناظر طبیعی، فرهنگ متنوع و خدمات درمانی برخوردار است اما به نظر شما چه مشکلاتی ممکن است حین زندگی در کانادا به وجود بیاید؟ با ما در ادامه همراه باشید تا بیشتر به مزایا و معایب زندگی در کانادا بپردازیم.

زندگی در کانادا به چه صورت است؟

واقعیت زندگی در کانادا به این صورت است که اگر قصد زندگی در کانادا را دارید باید یک سری عوامل و فاکتور‌هایی را در نظر بگیرید. عواملی مانند شرایط اقتصادی، رفاه اجتماعی، فرهنگ مردم، سطح آموزش، آب و هوا عوامل تأثیر گذاری هستند بر روی تصمیم گیری افرادی که قصد دارند شروع دوباره در کشوی دیگر داشته باشند. کشور کانادا به دلیل موقعیت‌های شغلی فراوان، اقتصاد پررونق، سیستم آموزشی پویا، خدمات بهداشتی، تنوع فرهنگی، خونگرمی مردم و مهاجر پذیر بودن جزو بهترین کشور‌های جهان برای زندگی شناخته می‌شود. به نظر شما مزایا و معایب زندگی در کانادا شامل چه مواردی می‌شود؟ سایت ویزای تحصیلی پارس در قسمت‌های بعد به تمامی این موارد رسیدگی خواهد کرد.

واقعیت های زندگی در کانادا

زندگی در کانادا از چه مزیت‌هایی برخوردار است؟

در این قسمت به مزایای زندگی در کانادا رسیدگی خواهیم کرد، از مزیت‌های کانادا می‌توان به اقتصاد رو به رشد،‌ دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی،‌ فرصت‌های فراوان برای تحصیل و داشتن امنیت اشاره کرد. این کشور همواره از لحاظ اقتصادی و اجتماعی در حال پیشرفت می‌باشد، به علاوه امنیت و آرامش را برای ساکنان خود فراهم کرده است. مردم کانادا بسیار افراد مهاجر پذیر و مهمان نوازی هستند،‌ همچنین بدون توجه به تفاوت‌ها در کمال احترام در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

به نظر شما مهاجرت رایگان به کانادا امکان پذیر است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله‌ی دیگر ما مراجعه کنید.

شرایط اقتصادی در کانادا

یکی از مهم ترین مزایای زندگی در کانادا اقتصاد پررونق این کشور است و جزو ده کشور برتر از نظر شرایط اقتصادی محسوب می‌شود. بخشی از اقتصاد کانادا وابسته به استخراج معادن، نفت و گاز می‌باشد. دولت کانادا با طراحی و اجرای سیاست‌های پولی برای ثبات نرخ تورم و حفظ ارزش پول در تلاش است.

سیستم آموزشی کانادا

کشور کانادا دارای فرصت‌های زیادی برای تحصیل دانش آموزان و دانشجویان است. شما این امکان را دارید تا بدون دغدغه از بهترین خدمات آموزشی بهره ببرید. جالب است بدانید بهترین دانشگاه‌های دنیا مانند دانشگاه بریتیش کلمبیا، تورنتو و مک گیل در کانادا قرار دارند. شهریه دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا نسبت به کشور‌های دیگر مقرون به صرفه تر است.

نرخ پایین جرم و جنایت در کانادا

یکی از واقعیت های زندگی در کانادا این است که جرم و جنایت در کمترین میزان ممکن قرار دارد. در سال‌های اخیر نرخ جرم و جنایت در کانادا بسیار کاهش یافته است. با زندگی در کانادا متوجه خواهید شد که شهروندان آن رابطه‌ی خوبی با خشونت ندارند. نرخ پایین خشونت و درگیری باعث افزایش محبوبیت کشور کانادا شده است.

خدمات درمانی کانادا

در کانادا برای شهروندان برنامه‌های بهداشتی و خدمات درمانی در نظر گرفته شده است. در صورت بروز هر گونه مشکلی شما سریعاً می‌توانید به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کنید و از خدمات پزشکی بهره مند شوید. مهاجران و شهروندان با کمک بودجه دولتی به خدمات درمانی دسترسی خواهند داشت. در اکثر استان‌های کانادا برای افراد مسن آموزش‌هایی طراحی شده است تا از حملات قلبی، آسیب‌ها و خطراتی که سلامتی آن‌ها را تهدید می‌کند پیشگیری شود. کارفرمایان یا اتحادیه‌های کانادایی حدوداً ۹۰ درصد از حق بیمه را پرداخت می‌کنند. کانادا ۷۰ درصد از نیاز‌ها بهداشتی را پوشش داده و ۳۰ درصد نیاز‌ها توسط خدمات خصوصی تحت عنوان بیمه تکمیلی تأمین می‌شود. خدمات خصوصی یا بیمه تکمیلی خدماتی مانند اتاق بیمارستان‌های خصوصی، دارو‌های تجویز شده، مراقبت از چشم‌ها و دندان‌ها را نیز پوشش می‌دهد.

طبیعت و چشم انداز کشور کانادا

اگر عاشق طبیعت گردی و تماشای مناظر طبیعی هستید ما سفر به کشور کانادا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کانادا از مناظر طبیعی متنوعی برخوردار می‌باشد که مورد توجه گردشگران طبیعت و توریست‌ها قرار گرفته است. طبیعت زیبای کانادا فعالیت‌های مخصوص به فضای باز مانند پیاده روی،‌ قایقرانی و ماهیگیری را برای طبیعت گردان فراهم کرده است تا خاطرات و تجربه‌های خوبی را با خود به یادگار داشته باشند. ویژگی جالب کشور کانادا وجود خرس‌های قطبی فراوان است،‌ تقریباً دو سوم خرس‌های قطبی جهان در کشور کانادا وجود دارند. تنوع زیستی آنقدر زیاد است که احتمال دارد با خرس‌های سیاه، سمور‌های دریایی و نهنگ‌های کوهان دار برخورد کنید و صدای زوزه گرگ‌ها را بشنوید. کشور کانادا طولانی ترین خط ساحلی جهان را دارد و ۲۰ درصد آب شیرین جهان در رودخانه‌ها و دریاچه‌های این کشور وجود دارد.

مهاجر پذیر بودن

کشور کانادا جزو کشور‌های مهاجر پذیر جهان محسوب می‌شود و سالانه مهاجران بسیاری را می‌پذیرد. اگر شما به عنوان بازدید کننده یا مسافر نیز به کانادا سفر کنید شهروندان این کشور با صمیمیت و مهربانی با شما برخورد می‌کنند. آن‌ها به تفاوت‌ها احترام گذاشته و در صلح و آرامش کامل زندگی می‌کنند. به طور کلی مردم کشور کانادا افراد خونگرم و مهمان نوازی هستند، همچنین در استقبال از مهاجران شهرت جهانی دارند.

واقعیت زندگی در کانادا

بازار کار در کانادا

افرادی که دارای مهارت و تخصص خاصی هستند می‌توانند در کانادا پیشرفت خوبی در زمینه تخصص خود داشته باشند. اداره کار در کشور کانادا اهمیت بسیاری برای نیرو‌های متخصص قائل می‌شود و جهت رشد اقتصاد جامعه برای جذب آن‌ها در تلاش خواهد بود. لازم به ذکر مشاغل مربوط به حوزه مدیریت،‌ حسابداری، مهندسی و پزشکی در کانادا حقوق و دستمزد بالایی دریافت می‌کنند.

داشتن امید به زندگی

افرادی که در کانادا مشغول کار و زندگی هستند از امنیت شغلی برخوردار بوده و همین امر باعث می‌شود تا رشد و پیشرفت چشمگیری در هر زمینه‌ای داشته باشند. در کانادا سطح امید به زندگی آنقدری است که مردم با تعیین اهداف به سمت آرزوهای خود در تلاش هستند.

حمایت دولت کانادا از شهروندان

این کشور از سیستم قدرتمند حمایت‌های اجتماعی برخوردار است. به طور مثال مادرانی که تازه فرزند خود را به دنیا آورده‌اند می‌توانند نسبت به دریافت مرخصی ۵۲ هفته‌ای اقدام کرده و پس از اتمام مرخصی با همان حقوقی که دریافت می‌کردند به کار خود مشغول شوند. والدینی که قصد نگه داری و بزرگ کردن فرزند خوانده را دارند می‌توانند به مدت ۳۵ هفته مرخصی دریافت کنند.

شما این امکان را دارید تا مراحل و شرایط مهاجرت پرستار به کانادا را در مقاله‌ی دیگر ما مطالعه کنید.

فرهنگ مردم کانادا

در این کشور افراد با احترام به تفاوت‌ها و فرهنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. مردم کانادا در محیط کار و محیط‌های فرهنگی بسیار دوستانه و محترمانه برخورد می‌کنند. جالب است بدانید آن‌ها در جمله‌هایشان از عبارت عذر می‌خواهم بسیار استفاده کرده و دارای روحیه خوبی هستند. بر اساس آمار به دست آمده کشور کانادا از نظر میزان شادی و رضایت مردمی رتبه چهاردهم را در جهان کسب کرده است.

زندگی در کانادا از چه معایبی برخوردار است؟

خدمات درمانی در برخی از مناطق دور افتاده چندان در دسترس مردم نیست، مردم برای انجام کار‌های مربوط به سلامت و بهداشت باید به شهر‌های بزرگ سفر کنند. شرایط آب و هوایی نامساعد، دوری از خانواده و هزینه‌های بالای زندگی می‌تواند جزو معایب زندگی در کانادا محسوب شود.

شرایط آب و هوایی کانادا

سواحل قسمت‌های شمالی کانادا سرد ترین نقطه این کشور هستند. ممکن است برخی افراد سرمای شدید و سخت فصل زمستان را نتوانند تحمل کنند. برای کسانی که از سرما بیزار هستند،‌ زمستان‌های طولانی کانادا ممکن است جزو معایب این کشور محسوب شود. برای بعضی از افراد تنوع در فصل‌ها جزو معایب زندگی در کانادا به حساب نمی‌آید. اگر علاقه مند به فصول مختلف سال هستید،‌ می‌توانید شهر‌های جنوبی کانادا را به عنوان محلی برای زندگی انتخاب کرده و شاهد زمستان‌های ملایم تر باشید.

تطبیق با فرهنگ مردم کانادا

طبیعتاً فرهنگ و روش زندگی مردم ایران با کانادا متفاوت است. اگر علاقه مند به زندگی در کانادا هستید، ‌در وهله اول باید درباره فرهنگ مردم این کشور تحقیق کرده و میزان علاقه خود به فرهنگ کانادا را مورد بررسی قرار دهید، شما باید شرایط و سلیقه خود را ارزیابی کنید. اگر با فرهنگ مردم در کشور کانادا به خوبی آشنا شوید،‌در صورت مواجه شدن با تفاوت‌های فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی می‌توانید شرایط را مدیریت کنید.

مشکلات زندگی در کانادا

دوری از خانواده و آشنایان

برای برخی از افراد فاصله و دوری از خانواده جزو مشکلات زندگی در کانادا محسوب می‌شود. ممکن است به همین دلیل برخی افراد احساس تنهایی کنند و این تنهایی بر روی روابط آن‌ها تأثیر گذار باشد. با این حال نگران نباشید در محیط کار یا دانشگاه می‌توانید با انسان‌های مختلف آشنا شده و دوستان جدید پیدا کنید.

جهت یادگیری مراحل اخذ پناهندگی کانادا با ویزای توریستی می‌توانید از مقاله‌ی دیگر ما کمک بگیرید.

هزینه‌های زندگی در کانادا

هزینه‌ی بالای مسکن،‌ مواد غذایی و پوشاک ممکن است یکی از مشکلات زندگی در کانادا محسوب شود البته هزینه‌های زندگی در کانادا بستگی به محل زندگی شما نیز دارد. با کمی تحقیق و بررسی می‌توانید شهری را انتخاب کنید که در آن نیاز باشد تا هزینه‌های کمتری را متحمل شوید. در شهر‌های بزرگ مانند ونکوور، مونترال و تورنتو میزان اجاره خانه بالاتر از شهر‌های دیگر می‌باشد.

نرخ مالیات در کانادا

کسانی که در کانادا زندگی می‌کنند علاوه بر مالیات فدرال،‌ باید مالیات‌های استانی نیز پرداخت کنند. در کانادا هرچه درآمد افراد بالاتر باشد باید مالیات بیشتری پرداخت کنند. پرداخت مالیات‌های سنگین ممکن است دغدغه‌ی شهروندان کانادایی باشد.

بهترین شهر‌های کانادا برای زندگی کدام اند؟

کانادا از شهر‌های مختلفی برخوردار است که شما با توجه به سلیقه و شرایط خود این امکان را دارید تا مناسب ترین شهر را برای زندگی انتخاب کنید. شرایط مختلف مانند امکانات، خدمات درمانی،‌ هزینه مسکن، مواد غذایی، شرایط کاری، تحصیلی، آب و هوایی ممکن است بر روی تصمیم گیری شما تأثیر گذار باشند. مناسب ترین شهر‌های کانادا برای زندگی کبک، مونترال، تورنتو،‌ ونکوور و نوا اسکوشیا هستند. شهر بوچرویل در استان کبک و شهر ونکوور بابت آب و هوای مطلوبی که دارند شناخته می‌شوند و طبیعت گردان بسیاری را به خود جذب کرده‌اند. شهر کبک از نظر فرهنگی،‌ نوا اسکوشیا برای هزینه مقرون به صرفه مسکن، تورنتو بابت موقعیت‌های شغلی فراوان و مونترال به دلیل فرهنگ غذایی گزینه‌های مناسبی برای زندگی هستند.

معایب زندگی در کانادا

سخن پایانی

اکثراً شهروندان کانادا از زندگی در این کشور بسیار راضی هستند زیرا کانادا از خدمات بهداشتی، مناظر زیبا، کیفیت آموزش بالا،‌ فرهنگ متنوع،‌ مردم مهربان و خونگرمی برخوردار است. کشور کانادا به دلیلی مزایایی که دارد به یکی از بهترین مقاصد برای زندگی شناخته می‌شود و مهاجران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. خانواده‌ها در کانادا چه والدین و چه فرزندان از موقعیت‌های تحصیلی و شغلی بسیار مناسبی بهره مند هستند. بالا بودن میزان امیدواری و سطح کیفیت زندگی در این کشور باعث شده است تا مردم به صورت کاملاً هدفمند در تلاش برای آینده‌ای بهتر باشند. در این مقاله مزایا و معایب زندگی در کانادا را مورد بررسی قرار دادیم تا شما با توجه به شرایط خود در رابطه با زندگی در کانادا بهتر تصمیم بگیرید.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟