شماره واتساپ:

+1 (604) 720-8001  

آیا مهاجرت ورزشی به کانادا امکان پذیر است؟

شرکت ویزای تحصیلی پارس

(تشکیل شده از بهترین وکلا و کارشناسان با بیش از 85 درصد پرونده موفق در مهاجرت به کانادا)

فهرست مطالب

مهاجرت-ورزشی-به-کانادا

فهرست مطالب

آیا مهاجرت ورزشی به کانادا امکان پذیر است؟

افرادی مانند قهرمانان، مربیان و مسئولان ورزشی که در این زمینه تخصص دارند و می‌خواهند به کانادا سفر کنند، این امکان را دارند تا از طریق ویزای ورزشکاران به کانادا مهاجرت کنند. در وهله اول ورزشکاران باید درباره بازار کار، مشاغل مورد نیاز ورزشی، شرایط و هزینه مهاجرت ورزشی به کانادا اطلاعات کسب کنند. جالب است بدانید در کشور کانادا ورزش از محبوبیت خاصی برخوردار است و مقصد مناسبی برای ورزشکاران می‌باشد. در ادامه ما را همراهی کنید تا با محبوب ترین رشته‌های ورزشی، انواع ویزای ورزشی کانادا، درآمد ورزشکاران و مربیان آشنا شوید.

مهاجرت ورزشی به کانادا به چه صورت است؟

افرادی که در حوزه ورزشی تخصص دارند ممکن است برای پیشرفت در کار یا ادامه تحصیل در کانادا اقدام به مهاجرت کنند. در پروسه مهاجرت ورزشی به کانادا نیاز است تا متقاضیان با شرایط و مقررات مهاجرت آشنا شوند. مهاجرت ورزشکاران به کانادا نسبت به مهاجرت تحصیلی و کاری هزینه کمتری دارد و کار را برای ورزشکاران راحت تر کرده است. فرد متقاضی با مراجعه به سایت رسمی مهاجرت و پاسخ به سؤالات سایت در صورتی که واجد شرایط باشد ایمیلی از طرف اداره مهاجرت دریافت می‌کند. داخل ایمیل فرم درخواست ویزای ورزشکار به همراه فایل راهنما وجود دارد. متقاضی باید تمامی فرم‌ها را با دقت پر کرده و امضا کند. سپس مدارک و مستندات لازم که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم را جمع آوری کرده و به همراه فرم و فاکتور هزینه‌های پرداختی به ایمیلی که داده شده است ارسال ‌کند.

افسر مهاجرت وظیفه دارد تا مدارک و مستندات ارسالی را بررسی کند، در صورت تأیید مدارک ارسالی باید مراحل بیومتریک انجام گردد. یک ایمیل که دارای تاریخ مراجعه و آدرس سفارت خانه است به متقاضی ارسال می‌شود. متقاضی پس از دریافت ایمیل باید به همراه پرینت ایمیل ارسالی به سفارت خانه مراجعه کند تا تست بیومتریک را به انجام برساند. اداره مهاجرت کانادا باید تأیید نهایی و صدور ویزا را انجام دهد، زمان صدور ویزای ورزشکاران کانادا ممکن است تا ۳۴ ماه طول بکشد. پس از دریافت ویزای ورزشی کانادا، متقاضی باید در هنگام سفر مدارک و مستندات را همراه خود داشته باشد زیرا پس از ورود به خاک کانادا تمامی مدارک توسط افسر مهاجرت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مهاجرت ورزشکاران به کانادا

ورزش در کانادا از چه میزان اهمیتی برخوردار است؟

در این قسمت هدف سایت ویزای تحصیلی پارس معرفی ورزش‌های مورد علاقه کانادایی‌ها و آگاهی از اهمیت ورزش در این کشور می‌باشد. ورزش‌های فوتبال، کریکت، بسکتبال، راگبی، کشتی، بیس‌بال، هاکی و لاکراس جزو محبوب ترین‌ها در کانادا هستند. علاوه بر محبوبیت ورزش در کانادا، این کشور جزو بهترین مقاصد برای کسانی است که در حوزه ورزشی تخصص داشته و قصد اشتغال به کار و تحصیل در کانادا را دارند. در ادامه به مواردی که باعث می‌شود ورزشکاران زیادی به کانادا سفر کنند اشاره خواهیم کرد. برنامه‌های مهاجرتی متنوع برای ورزشکاران، درآمد و حقوق بالا، تجهیزات و امکانات ورزشی پیشرفته جزو مواردی هستند که ورزشکاران را به کشور کانادا جذب می‌کند. جالب است بدانید کشور کانادا در راه‌یابی ورزشکاران به مسابقات جهانی سابقه دارد و به دلیل نیاز کانادا به مربیان و مسئولان در حوزه ورزشی مقصد مناسبی برای مهاجرت چنین افرادی می‌باشد.

ویزای ورزشکاران کانادا

ویزای ورزشکاران کانادا تقریباً همان ویزای خود اشتغالی کانادا می‌باشد. مجوز خود اشتغالی را دولت فدرال و اداره مهاجرت کانادا برای ورزشکاران و هنرمندان در نظر گرفته اند تا بتوانند از این طریق به کانادا سفر کرده و جهت اخذ اقامت کانادا اقدام کنند. متقاضیان ویزای ورزشی کانادا باید دارای سابقه و تجربه کاری باشند. این ویزا به هر شخصی تعلق نمی‌گیرد، متقاضی باید یکی از چهار گروه مربیان، داوران، مدیران و قهرمانان ورزشی باشد. سن افراد جزو موارد سیستم امتیاز دهی محسوب می‌شود ، جالب است بدانید در حوزه ورزشی هرچه شخص جوان تر باشد بهتر است. از شرایط دریافت ویزای ورزشکاری می‌توان به انطباق پذیری فرد با جامعه کانادا، داشتن تحصیلات (حداقل دیپلم و حداکثر دکتری) و داشتن مهارت زبان اشاره کرد.

تمکن مالی مورد نیاز برای دریافت ویزای ورزشی کانادا

تمامی افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند باید از تمکن مالی برخوردار باشند تا بتوانند هزینه‌های زندگی در کانادا را پرداخت کنند. به زبان دیگر متقاضی باید در شش ماه اول پروسه مهاجرت خود به کانادا از نقدینگی کافی برخوردار باشد. یک ورزشکار برای تأمین هزینه‌های زندگی و مهاجرت به کانادا مبلغ ۱۲۰۰۰ دلار نیاز دارد، همچنین متقاضیان برای هر یک از اعضای خانواده مبلغی حدود ۳۰۰۰ دلار باید در نظر بگیرند.

ما در مقاله‌ی دیگر تمامی شرایط اخذ ویزای همراه کانادا را با جزئیات توضیح داده‌ایم.

انواع ویزای ورزشی کانادا کدام اند؟

ویزا‌های ورزشی کانادا انواع مختلفی دارند و با توجه به شرایط متقاضی نوع ویزا مشخص می‌شود. ویزاهای ورزشی متقاضیانی که قصد اشتغال در کانادا را دارند با ویزای کسانی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند متفاوت است. بنابراین انواع ویزای ورزشی کانادا عبارت اند از ویزای خود اشتغالی برای راه اندازی کسب و کار ورزشی، ویزای کار برای اشتغال به کار در حوزه ورزشی، ویزای تحصیل برای ادامه تحصیل در رشته‌های ورزشی و ویزای لژیونری برای ورزش در تیم‌های ورزشی.

مدارک مورد نیاز برای ویزای ورزشکاران

  • مدارک و مستندات مربوط به سابقه کاری فرد در حرفه ورزشی
  • کپی پاسپورت
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • مستندات مبنی بر انطباق پذیری فرد با جامعه
  • شناسنامه
  • تاریخچه سفر
  • جوایز و دستاورد‌های بین المللی
  • گواهی تمکن مالی
  • دعوت نامه مدیران باشگاه‌ها
  • عکس پرسنلی
  • گواهی سلامت
  • سند ازدواج یا طلاق
  • مدرک زبان
  • مدارک مربوط به فرزندان
  • گواهی فوت همسر

در صورت تمایل به آشنایی با مراحل و شرایط مهاجرت به ونکوور از مقاله‌ی دیگر ما کمک بگیرید.

آشنایی با مراحل مهاجرت ورزشکاران به کانادا

در پروسه مهاجرت ورزشی به کانادا در وهله اول شما باید به سایت رسمی مهاجرت کانادا مراجعه کنید و به سؤالات آنلاین سایت پاسخ دهید. سپس پاسخ‌هایتان را به خوبی بررسی کنید و فرم درخواست ویزای ورزشی را به همراه مدارک ارسال کنید. در مراحل بعدی نیاز است تا شما تست‌های بیومتریک را در سفارت خانه‌های کانادا در کشور‌های همسایه ایران به انجام برسانید. سپس منتظر تأیید نهایی از سمت اداره مهاجرت کانادا برای دریافت ویزای ورزشی باشید.

آشنایی با مراحل مهاجرت ورزشکاران به کانادا

هزینه مهاجرت ورزشی به کانادا چقدر است؟

ورزشکارانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند نیاز است از هزینه‌ها باخبر باشند تا بتوانند بودجه خود را بهتر مدیریت کنند. در پروسه مهاجرت ورزشکاران به کانادا هزینه‌هایی باید پرداخت شود که به آن‌ها می‌پردازیم. هزینه‌های مهاجرت ورزشی به کانادا شامل بیومتریک، بررسی پرونده فرزندان، اقامت دائم، ویزا برای خود و همسر می‌شوند. متقاضیان برای بیومتریک ۸۵ دلار و بررسی پرونده فرزند ۲۲۵ دلار پرداخت می‌کنند. برای دریافت ویزا و اقامت دائم برای همسر متقاضی ۱۳۲۵ دلار در نظر گرفته شده است.

اخذ اقامت ورزشکاری کانادا

قهرمانان، مربیان و مسئولان در حوزه ورزشی می‌توانند از روش‌های مختلف مانند مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و اسکیل ورکر نسبت به اخذ اقامت ورزشکاری کانادا اقدام کنند، آن‌ها این امکان را دارند تا با بررسی شرایط خود مناسب ترین روش مهاجرتی را انتخاب کنند. روش سرمایه گذاری یکی از روش‌های مهاجرتی محسوب می‌شود که ورزشکاران در صورت داشتن شرایط کافی برای شرکت در این برنامه مهاجرتی می‌توانند جهت اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند. از شروط برنامه سرمایه گذاری در کانادا داشتن تمکن مالی و حداقل سرمایه برای مهاجرت به کانادا می‌باشد. ورزشکارانی که می‌خواهند اقامت کانادا را دریافت کنند می‌توانند از طریق تحصیل اقدام کنند. این افراد با ثبت نام در مؤسسات کانادا دوره آموزشی مورد نظر را گذرانده و پس از فارغ التحصیلی می‌توانند نسبت به دریافت ویزای کاری اقدام کنند.

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کانادا برنامه نیروی کار ماهر یا اسکیل ورکر است. برنامه نیروی ماهر یا اسکیل ورکر فدرال از محبوب ترین برنامه‌های این روش محسوب می‌شود که توسط سیستم اکسپرس انتری کار می‌کند.

مهاجرت مربیان ورزشی به کانادا

مهاجرت مربی ورزشی به کانادا

در پروسه مهاجرت مربیان ورزشی به کانادا باید یک سری شرایط در نظر گرفته شود، به طور مثال مربی باید در لیست مربیان بین المللی باشد. اگر مربی از تمکن مالی برخوردار بوده و دارای سابقه در زمینه آموزش باشد می‌تواند از طریق خود اشتغالی برای مهاجرت به کانادا اقدام کند. لازم به ذکر است تمکن مالی همان توانایی مالی متقاضی برای پرداخت هزینه‌های زندگی در کانادا می‌باشد. در پروسه مهاجرت فرایند امتیاز بندی نیز وجود دارد که مربیان باید از جدول امتیاز بندی حداقل ۳۵ امتیاز دریافت کنند.

درآمد مربی ورزش در کانادا چقدر است؟

مربیان ورزشی در کانادا با توجه به تخصص آن‌ها در رشته‌های مختلف، متفاوت می‌باشد. طبق آمار به دست آمده درآمد مربی ورزشی در کانادا سالانه حدود ۴۰ هزار دلار می‌باشد، میزان حقوق مربی ورزش کانادایی در ساعت تقریباً ۲۰ دلار در نظر گرفته شده است. جالب است بدانید بر اساس تجربه افراد میزان حقوق نیز افزایش یافته و به ۵۰ هزار دلار خواهد رسید.

کدام رشته‌های ورزشی در کانادا محبوب هستند؟

  • مشاغل ورزشی موجود در کانادا
  • داور ورزشی
  • کارشناس تغذیه
  • کارشناسان بهداشت ورزشی
  • اساتید دانشگاه در حوزه تربیت بدنی و ورزش
  • فیزیوتراپیست
  • مدیر باشگاه ورزشی
  • کارشناس ماساژور ورزشی
  • قهرمانان ورزشی
  • دستیار مربی برنامه‌های تفریحی، ورزشی و بدنسازی
  • مربی ورزشی
  • نویسندگان و خبرنگاران ورزشی
  • سرمایه گذاران در امور ورزشی
  • منشی یا اپراتور برنامه‌های ورزشی
  • راهنمای ورزش در فضای باز
  • مدیر برنامه‌های بدنسازی، تفریحی و ورزشی
  • مشاور و مسئول برنامه ریزی

هر آنچه که باید درباره مهاجرت رایگان به کانادا بدانید را می‌توانید در مقاله‌ی دیگر ما مطالعه کنید.

درآمد ورزشکاران در کانادا چقدر است؟

ورزشکارانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند طبیعتاً علاقه مند به آشنایی با میزان حقوق و درآمد ورزشکاران در این کشور هستند. به صورت سالانه یک ورزشکار در کانادا حدود ۵۰ هزار دلار درآمد دارد البته با توجه به سمت شخص و نوع فعالیت آن میزان درآمد تا ۷۰ هزار دلار نیز افزایش می‌یابد. در ادامه ما را همراهی کنید تا به درآمد ورزشکاران در استان‌های مختلف کانادا بپردازیم. حقوق ورزشکاران در ایالت پرنس ادوارد ۲۷ هزار دلار است. ممیزان درآمد افرادی که در حوزه ورزشی تخصص دارند در استان‌های نوا اسکوشیا، بریتیش کلمبیا و انتاریو بین ۴۶ هزار تا ۴۹ هزار دلار در نظر گرفته شده است. جالب است بدانید این میزان حقوق ورزشکاران در استان‌های آلبرتا و مانیتوبا بین ۵۰ هزار تا ۵۲ هزار دلار می‌باشد.

درآمد ورزشکاران در کانادا چقدر است؟

حمایت مالی کانادا از ورزشکاران

ورزشکاران می‌توانند از طریق برنامه کمکی کانادا حدود ۱۷۰۰ دلار ماهیانه دریافت کنند و چنین افرادی به عنوان قشر کم درآمد شناخته می‌شوند. در برنامه کمکی کانادا یک صندوق در نظر گرفته شده است که برندگان مدال طلا، نقره و برنز امکان استفاده از آن را دارند. برندگان مدال‌ها می‌توانند ارقامی حدود ۲۰ هزار، ۱۵ هزار و ۱۰ هزار دلار دریافت کنند.

به نظر شما مهاجرت بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله‌ی دیگر ما مراجعه کنید.

سخن پایانی

افرادی که در حوزه ورزشی تخصص دارند با ارائه مدارک و مستندات لازم مانند مدارک شناسایی، سوابق کاری، ‌تحصیلی، تمکن مالی، گواهی عدم سوءپیشینه، گواهی پزشکی، جوایز بین المللی، دعوت نامه مدیران،  سند ازدواج یا طلاق می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند. به دلیل نیاز به ورزشکار و مربیان ورزشی کشور کانادا ویزا‌های مختلفی را برای مهاجران ورزشی در نظر گرفته است. مهاجرت ورزشی به کانادا از طریق کار، اسکیل ورکر، تحصیل یا سرمایه گذاری امکان پذیر است و هریک از این روش‌ها شرایط مخصوص به خود را دارند. برنامه‌های مهاجرتی کشور کانادا برای ورزشکاران، تجهیزات ورزشی پیشرفته،‌ حقوق و درآمد بالا باعث شده است تا این کشور ورزشکاران و مسئولان ورزشی بسیاری را به سمت خود جذب کند.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟