شماره واتساپ:

+1 (604) 720-8001  

آیا مهاجرت غیر قانونی به کانادا خطر دارد؟

شرکت ویزای تحصیلی پارس

(تشکیل شده از بهترین وکلا و کارشناسان با بیش از 85 درصد پرونده موفق در مهاجرت به کانادا)

فهرست مطالب

مهاجرت-غیر-قانونی-به-کانادا

فهرست مطالب

آیا مهاجرت غیر قانونی به کانادا خطر دارد؟

افرادی که به دنبال مهاجرت غیر قانونی یا قاچاق به کشور کانادا هستند این مقاله را حتماً مطالعه کنند. مهاجرت غیر قانونی مشکلات زیادی را با خود به همراه دارد، به نظر شما چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهند؟ افراد پس از ورود به خاک کانادا می‌توانند درخواست پناهندگی دهند. پذیرفتن درخواست پناهندگی به شرایط مختلفی بستگی دارد در برخی مواقع نیز ممکن است درخواست متقاضی رد شود. بنابراین توصیه می‌کنیم از راه قانونی اقدام به مهاجرت کنید، قبل از هرگونه اقدامی بهتر است سطح آگاهی خود را درباره مهاجرت غیر قانونی به کانادا و پناهندگی بالا ببرید.

مهاجرت غیر قانونی چیست؟

هنگامی که فردی به صورت غیر قانونی یا قاچاق وارد کشوری می‌شود و مستندات قانونی در دست ندارد، در این صورت اقدام به مهاجرت غیر قانونی یا قاچاق کرده است. در این نوع از مهاجرت اکثراً از راه‌ها و مکان‌های بسیار سخت و خطرناک استفاده می‌شود، به زبان دیگر افراد به صورت مخفیانه وارد خاک کشور مقصد می‌شوند. در این صورت افراد قوانین مهاجرتی را نقض کرده و هیچ حقی برای حضور در کشور مقصد ندارند و ممکن است در پروسه مهاجرت غیرقانونی دستگیر شوند. لازم به ذکر است پس از دستگیری به کشور مبدأ بازگردانده می‌شوند. همچنین برای چنین افرادی در کشور مبدأ مجازاتی مانند جرائم نقدی و حبس در نظر گرفته شده است.

مهاجرت قاچاقی به کانادا

شرایط مهاجرت قاچاقی به کانادا

در سال ۲۰۰۳ بر اساس قانون مهاجرت و حفاظت از پناهندگان در کانادا قوانینی در خصوص پناهندگان و مهاجران غیر قانونی در نظر گرفته شد. بر طبق این قوانین تعیین شده مأموران آژانس خدمات مرزی کانادا این امکان را دارند تا مجوز اقامت دائم افرادی که به صورت قاچاق وارد خاک کانادا شدند لغو کنند. دولت کانادا برنامه‌های مهاجرتی و قوانین خاصی را برای مهاجران در نظر گرفته است. بنابراین به تمامی افراد توصیه می‌شود که بر اساس قوانین مهاجرتی و پناهندگی کانادا اقدام به مهاجرت کنند. کانادا از طریق دو روش اسپانسر‌ها و روش کمک‌های دولتی به پذیرفتن پناهنده اقدام می‌کند.

افرادی که خارج از خاک کانادا توسط اسپانسر‌ها حمایت می‌شوند این امکان را دارند تا خارج از خاک کانادا درخواست پناهندگی خود را ارائه دهند. در چنین شرایطی به مدت یک سال تمامی هزینه‎‌های زندگی پناهجویان بر عهده اسپانسر‌ها می‌باشد. در برخی مواقع ممکن است افراد موفق به ارائه درخواست خود نشوند، در این صورت باید از طریقی وارد خاک کانادا شده و درخواست پناهندگی را به صورت کتبی ارائه دهند. به دو صورت افراد می‌توانند نسبت به ارائه درخواست خود اقدام کنند. مورد اول این که با ورود به خاک کانادا درخواست پناهندگی دهند و تا ۱۵ روز مدارک مورد نیاز را نیز آماده کنند. مورد دیگر این که به اداره مهاجرت کانادا مراجعه کرده و به همراه مدارک درخواست خود را نیز ارائه دهند.

اگر تمایل دارید با شرایط و مراحل مهاجرت پرستار به کانادا آشنا شوید به مقاله‌ی دیگر ما مراجعه کنید.

راه‌های مهاجرت غیر قانونی به کانادا کدام اند؟

هدف سایت ویزای تحصیلی پارس از ارائه‌ی این مقاله آشنایی شما با روش‌ها، خطرات، فراز و نشیب‌های مهاجرت غیر قانونی به کانادا می‌باشد. سه روش برای مهاجرت قاچاق وجود دارد، روش اول استفاده از مدارک و وسایل حمل و نقل قانونی است. روش دوم استفاده از وسایل حمل و نقل غیر قاونی بدون هیچ گونه مدارک که این روش خطرناک ترین روش محسوب می‌شود. روش سوم استفاده از مدارک جعلی و حمل و نقل قانونی است، البته در ادامه بیشتر درباره روش‌های مهاجرت غیر قانونی یا قاچاق توضیح خواهیم داد.

مدارک قانونی و حمل و نقل قانونی

در این روش افراد مدارک و مستندات لازم برای ورود به خاک کانادا را دارند و از حمل و نقل قانونی استفاده می‌کنند. چنین افرادی به طور قانونی به عنوان خدمه یا مسافر وارد خاک کانادا می‌شوند. در این روش از مدارک و حمل و نقل قانونی استفاده می‌شود، به همین دلیل این روش نسبت به روش‌های دیگر از امنیت بیشتری برخوردار است و خطر خاصی متقاضی را تهدید نمی‌کند.

وسایل حمل و نقل غیر قانونی بدون مدارک

افرادی که مدارک کافی ندارند از راه‌های قاچاق و غیر قانونی اقدام به سفر می‌کنند. این روش خطرناک ترین روش مهاجرت به کانادا است زیرا ممکن است افراد با قاچاقچیان انسان مواجه شوند. سالانه افراد زیادی با استفاده از این روش خطرناک جان خود را از دست می‌دهند.

مدارک جعلی و حمل و نقل قانونی

در این روش متقاضی برای خود از راه غیر قانونی یا ساخت مدارک جعلی هویت خود را جعل می‌کند. متقاضی با هویت و مدارک جعلی اقدام به سفر کرده و از حمل و نقل قانونی نیز استفاده می‌کند. در این روش از مهاجرت غیر قانونی به کانادا فرد با هویت کاذب خود وارد خاک کانادا می‌شود.

پس از مهاجرت غیر قانونی به کانادا چه باید کرد؟

افراد ممکن است از طریق مهاجرت غیرقانونی به کانادا یا راه‌های دیگر پا به خاک این کشور بگذارند. در این صورت باید اقدام به درخواست پناهدنگی کنند و تا دو هفته زمان دارند تا مدارک لازم را ارائه دهند. فرد متقاضی می‌تواند با مراجعه به اداره مهاجرت، مدارک و درخواست خود را ارائه دهد. چنین افرادی پس از ورود به کانادا در طول ماه اول خدماتی مانند مراقبت از کودکان، تأمین نیاز‌های اولیه، اسکان موقت، آموزش و مشاوره دریافت می‌کنند. برای آشنایی با شرایط اخذ پناهندگی کانادا با ویزای توریستی به مقاله‌ی دیگر ما مراجعه کنید.

مهاجرت غیرقانونی به کانادا

رسیدگی به درخواست پناهندگی متقاضیان مهاجرت قاچاقی به کانادا

در کشور کانادا برای رسیدگی به درخواست پناهندگی متقاضیانی که به صورت غیرقانونی مهاجرت کردند شرایط خاصی وجود دارد. اگر متقاضی قبلاً درخواست پناهندگی داده باشد و درخواست وی رد شده باشد، بروز چنین شرایطی مانعی برای پذیرفته شدن درخواست پناهندگی آن‌ها می‌باشد. درصورتی که افراد اعمال تروریستی انجام داده و حقوق بشر را نقض کرده باشند درخواست پناهندگی آن‌ها پذیرفته نمی‌شود. اگر فرد مهاجر از طریق کشور آمریکا وارد خاک کانادا شده باشد، قبلاً درخواست پناهندگی داده و آن را پس گرفته باشد، در چنین شرایطی پناهندگی به آن تعلق نمی‌گیرد. هریک از موارد گفته شده باعث می‌شود تا درخواست متقاضی به مراجع بالاتر نرسد. در صورت پذیرش درخواست متقاضی، این درخواست به شورای پناهندگی و مهاجرت ارجاع داده می‌شود. لازم به ذکر است به افرادی که دارای سوءپیشینه،‌ سابقه کیفری و جنایی هستند پناهندگی کانادا تعلق نمی‌گیرد.

چه روش‌هایی را می‌توان با مهاجرت قاچاق به کانادا جایگزین کرد؟

همانطور که در قسمت بالا مطالعه کردید بهترین کار برای افراد مهاجرت از راه قانونی به کانادا می‌باشد و شما می‌توانید راه‌های قانونی را جایگزین مهاجرت غیرقانونی به کانادا کنید. راه‌های قانونی عبارت اند از مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، استارت آپ، اکسپرس انتری، اسپانسر شیپ،‌ ازدواج و .. کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند از طرق تحصیل، کار یا سرمایه گذاری می‌توانند اقدام کنند. دولت کانادا برنامه‌های مهاجرتی متنوعی را برای متقاضیان در نظر گرفته است، طی سال‌های اخیر توانسته با جذب دانشجویان و نیروی انسانی به رشد جامعه و اقتصاد خود کمک کند. افرادی که در زمینه کاری مهارت داشته و قصد دارند در کانادا مشغول به کار شوند،‌ با ارائه مدارک مورد نیاز نسبت به اخذ ویزای کار اقدام می‌نمایند. چنین افرادی با دریافت پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمای کانادایی می‌توانند مشغول به کار شوند.

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند با توجه به سلیقه و رشته‌ی مورد نظر خود دانشگاه مناسب را انتخاب کرده و نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام می‌کنند. دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی باید توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی را در نظر بگیرند. برخی دیگر از افراد هستند که در کشور خود صاحب کسب و کار بوده و سرمایه گذار هستند، چنین افرادی می‌تواند از راه‌های مختلف سرمایه گذاری به کانادا مهاجرت کرده و کسب و کار خود را در کانادا راه اندازی کنند. دولت کانادا برای اشتغال زایی و رشد اقتصاد خود از چنین مهاجرانی بسیار استقبال خواهد کرد. سرمایه گذاران برای راه اندازی بیزینس خود باید تحقیقات لازم درباره حداقل سرمایه برای مهاجرت به کانادا را انجام دهند تا بتوانند بودجه خود را بهتر مدیریت کنند.

چه روش‌هایی را می‌توان با مهاجرت قاچاق به کانادا جایگزین کرد

سخن پایانی

مهاجرت غیر قانونی و قاچاق می‌تواند یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا باشد اما آیا به نظر شما مهاجرت غیر قانونی به کانادا کار درستی است؟ جواب این سؤال کاملاً مشخص است، مهاجرت قاچاق یا غیر قانونی به کانادا مسیر مهاجرتی درستی نیست و خطرات بسیاری را با خود به همراه دارد. هیچ وکیل، مشاور یا موسسه‌ای مهاجرت از این راه را پیشنهاد نمی‌کند. اگر از راه غیر قانونی اقدام کردید، پس از ورود به خاک کانادا درخواست پناهندگی خود را به همراه مدارک ارسال کنید تا از اسکان موقت و خدمات آموزشی بهره مند شوید. کسانی که قصد مهاجرت دارند می‌توانند از راه‌های قانونی مانند مسیر تحصیلی، ‌کاری یا سرمایه گذاری اقدام کنند زیرا با کمی تحقیق درمی‌یابید که تمامی سایت‌ها و مؤسسات مهاجرت از راه قانونی را به شما توصیه خواهند کرد.

سؤالات متداول

آیا مهاجرت قاچاقی به کانادا راه درستی است؟

خیر، ورود به خاک کانادا به صورت قاچاق و غیر قانونی اصلاً راه درستی برای مهاجرت نیست.

مجازات مهاجرت غیر قانونی چیست؟

در بسیاری از کشور‌ها مجازات مهاجران غیر قانونی،‌ جریمه نقدی و زندان است.

مسیر‌های قانونی برای مهاجرت به کانادا کدام اند؟

برای مهاجرت به کانادا می‌توان از راه‌های قانونی مانند مسیر کاری،‌ تحصیلی یا سرمایه گذاری اقدام کرد.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟