شماره واتساپ:

+1 (604) 720-8001  

مراحل و شرایط مهاجرت پرستار به کانادا

شرکت ویزای تحصیلی پارس

(تشکیل شده از بهترین وکلا و کارشناسان با بیش از 85 درصد پرونده موفق در مهاجرت به کانادا)

فهرست مطالب

مهاجرت-پرستار-به-کانادا

فهرست مطالب

مراحل و شرایط مهاجرت پرستار به کانادا

پرستارانی که به دنبال مهاجرت هستید خبر خوبی برای شما داریم، این که کشور کانادا به دلیل فرصت‌های شغلی و سطح آموزشی بالا مقصد خوبی برای مهاجرت تحصیلی و کاری می‌باشد. دولت کانادا قصد دارد با جذب متقاضیان کمبود پرستار را رفع کند، به همین منظور برای پرستاران روش‌های مختلفی را در نظر گرفته است. افرادی که در زمینه پرستاری دارای تخصص هستند برای پیدا کردن موقعیت‌های شغلی بهتر به کشور کانادا سفر می‌کنند. اگر حس می‌کنید که انتخاب مسیر مناسب برای مهاجرت به کانادا برای شما دشوار است، مقاله‌ی ما را مطالعه کنید تا با نحوه، شرایط و هزینه مهاجرت پرستار به کانادا آشنا شوید.

شرایط مهاجرت پرستار به کانادا

این موضوع را باید بدانید که شرایط مهاجرت پرستاری به کانادا بر اساس نوع پرستار متغیر است، داشتن مدارک تحصیلی معتبر، حداقل سه سال سابقه کار، قبولی در آزمون پرستاران و ثبت نام در انجمن پرستاری یکی از استان‌ها کانادا جزو شرایط مهاجرت کمک پرستار به کانادا محسوب می‌شود. این نکته را فراموش نکنید که مهاجرت پرستاران به کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست. پرستارانی که دارای مدارک بین المللی هستند می‌توانند در کانادا مشغول به کار شوند. پرستاران در کانادا باید از مهارت زبان برخوردار بوده و در آزمون‌ها تخصصی پرستاری حضور داشته باشند. اگر دانش زبان شما در سطح کم و قابل قبولی است باید خدمت شما گفت پرستارانی که از دانش زبان پایین تری برخوردار هستند می‌توانند تحت عنوان پرستار خانگی مشغول به کار شوند.

شرایط مهاجرت پرستار به کانادا

مدارک لازم برای مهاجرت پرستاران به کانادا

در پروسه مهاجرت پرستار به کانادا باید یک سری مدارک ارائه داده شوند. این مدارک شامل مدارک هویتی، ‌تحصیلی و کاری هستند. مدارک هویتی شامل شناسنامه، پاسپورت، مدارک عدم سوءپیشینه و سند ازدواج است. متقاضیان می‌توانند اوراق هویتی مانند پاسپورت یا گواهینامه ارائه دهند، البته اوراق هویتی تمامی مدارک ارائه شده باید دارای تأییدیه سفارت باشند. در اوراق هویتی باید اطلاعاتی مانند تاریخ تولد، وضعیت تأهل و اسم حقیقی ذکر شده باشد.

مزیت‌های مهاجرت پرستاری به کانادا چیست؟

در این قسمت هدف ویزای تحصیلی پارس آشنایی شما با مزایای مهاجرت پرستاران به کانادا می‌باشد. کشور کانادا برای پرستاران و کادر درمان شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته است. برخی از پرستاران به دلیل شغلی که دارند نمی‌توانند به طور مستمر در کنار فرزندان خود باشند، به همین منظور دولت کانادا حمایت کارفرما برای نگهداری از فرزندان را الزامی کرده است. در ادامه به مزیت‌هایی مانند فرصت‌های شغلی، سیستم آموزشی پیشرفته و داشتن امنیت می‌پردازیم.

فرصت‌های شغلی

در پروسه مهاجرت به کانادا برای پرستاران هزاران فرصت شغلی وجود دارد که از حقوق و درآمد‌های رقابتی و نزدیک به یکدیگر برخوردار هستند.

داشتن امنیت

کانادا جزو امن ترین کشور‌های دنیا محسوب می‌شود،‌ کمترین آمار فساد و جنایت را به همراه دارد.

آزادی در افکار و عقاید

این کشور از حقوق بشر و آزادی حمایت می‌کند، در جامعه تمامی افراد حق اظهار نظر و پیشنهاد خود را دارند. در این کشور به افکار و عقاید هر فردی احترام گذاشته می‌شود.

سیستم آموزشی با کیفیت

کشور کانادا جزو محبوب ترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی به شمار می‌آید. پرستارانی که در کانادا قصد ادامه تحصیل دارند، این امکان برای آن‌ها فراهم شده است تا در حد استاندارد‌های جهانی به تحصیل بپردازند.

روش‌های مهاجرت پرستاری به کانادا

پرستارانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند، امکان مهاجرت تحصیلی و کاری برای آن‌ها فراهم شده است و آن‌ها می‌توانند از طریق روش‌های مختلف به کانادا سفر کنند. برنامه‌های نیروی کار فدرال و برنامه استانی هزینه کمتری را به همراه دارند. مهاجرت به کانادا از طریق روش‌های اکسپرس انتری و برنامه‌های استانی امکان پذیر می‌باشد.

مهاجرت پرستاری به کانادا

مهاجرت پرستاران به کانادا از طریق اکسپرس انتری

برنامه اکسپرس انتری کانادا برای جذب نیروی کار در نظر گرفته شده است که می‌تواند روش مناسبی برای مهاجرت پرستار به کانادا باشد. داشتن تحصیلات دیپلم، دانش زبان و سابقه کار جزو شرایط روش اکسپرس انتری محسوب می‌شوند. علاوه بر موارد ذکر شده سن متقاضیان نیز در مراحل امتیاز دهی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. روش اکسپرس انتری به همراه دو برنامه FSWP و CEC امکان مهاجرت پرستاران را به کشور کانادا فراهم می‌کند.

اگر درباره مهاجرت بدون مدرک زبان اطلاعاتی ندارید می‌توانید مقاله‌ی دیگر ما را مطالعه کنید.

مهاجرت پرستار به کانادا با برنامه استانی

برنامه استانی برای مهاجرت به کانادا تمامی استان‌های کانادا را پوشش می‌دهد. برای شرکت در این برنامه فرد متقاضی باید با توجه به سلیقه و تخصص خود مشاغل مورد نیاز هر استان را بررسی کرده تا بتواند رشته و شغل مناسب خود را پیدا کند. استان‌های نوا اسکوشیا و کبک برنامه‌های استانی بهتری را ارائه می‌دهند. شاید برایتان سؤال باشد که کدام یک از ایالت‌های کانادا به پرستار نیاز دارند؟ باید خدمت شما گفت که ایالت‌های مانیتوبا، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و کبک بیشتر به پرستار نیاز دارند.

نحوه مهاجرت پرستاران به کانادا

در این قسمت خدمت شما توضیح خواهیم داد که مهاجرت پرستار به کانادا به چه صورت است و شامل چه مراحلی می‌شود. مراحل مهاجرت پرستاران شامل انتخاب استان مناسب، کسب مجوز کار، جمع آوری مدارک مورد نیاز و ارائه آن‌ها به سازمان مربوطه می‌باشد. مرحله اول انتخاب استان مناسب برای زندگی است، در این مرحله متقاضی با توجه به شرایط خود یکی از استان‌های کانادا را برای زندگی انتخاب می‌کند. مرحله بعد ریجستر شدن به عنوان پرستار نام دارد. این مرحله شرکت در آزمون‌های اولیه نظری و علمی، گذراندن دوره‌های کارآموزی عملی را شامل می‌شود.

برای مشغول به کار شدن نیاز است تا به نهاد نظارتی پرستاری استان مورد نظر مراجعه کرده و نیازمندی‌های لازم برای دریافت مجوز کار انجام شود. مدارکی مانند ریز نمرات، ترجمه شناسنامه، مدرک پرستاری و سوابق کاری باید جمع آوری شوند. لازم به ذکر است مرحله معادل سازی ممکن است سه ماه طول بکشد اما در صورت نبود مدرک زبان این امکان وجود دارد تا یک سال طول بکشد. پس از مرحله معادل سازی شدن مدارک، متقاضی وارد مرحله ایالتی خواهد شد و مدارک را به سازمان مربوطه ارائه می‌دهد.

برای آشنایی با شرایط و مراحل اخذ ویزای کار کانادا بدون مدرک زبان از مقاله‌ی دیگر ما کمک بگیرید.

شرایط سنی مهاجرت پرستار به کانادا

اگر به دنبال شرایط سنی مهاجرت پرستاران به کانادا هستید، بهتر است بدانید برای پرستاران مهاجر به سمت کانادا محدودیت خاص سنی، حداقل یا حداکثری در نظر گرفته نشده است. بهترین سن برای مهاجرت پرستاران به کانادا رده سنی ۲۰ تا ۲۹ سالگی است و این رده سنی دارای بالاترین امتیاز برای مهاجرت می‌باشد. جالب است بدانید پرستاران در رده سنی ۶۰ تا ۷۰ سالگی می‌توانند نسبت به مهاجرت کاری در کانادا اقدام کنند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید هرچه پرستاران دارای رده سنی کمتری باشند احتمال پذیرفته شدن آن‌ها تحت عنوان پرستار خانگی و دریافت جاب آفر از کارفرما برای آن‌ها بیشتر خواهد بود.

پرستارانی که در گروه پرستار خانگی قرار دارند بهترین زمان برای آن‌ها تا سن ۳۵ سالگی می‌باشد. اگر فرد بیمار شرایط سخت تری داشته باشد، در چنین شرایطی نیاز به پرستار با دقت تر و کم سن تر خواهد بود. به همین منظور در بعضی مواقع ممکن است به دلیل شرایط جسمانی بیمار سن پرستار برای کارفرما اهمیت داشته باشد.

شرایط سنی مهاجرت پرستار به کانادا

حقوق پرستاران در کانادا

در این قسمت شما را با میزان حقوق پرستاران در کانادا آشنا خواهیم کرد. حقوق پرستاران رسمی و پرستاران روان‌پزشکی رسمی ۶۰ تا ۸۷ هزار دلار، کمک پرستار رسمی با سابقه شغلی نزدیک به ۵۰ هزار دلار می‌باشد. هماهنگ کنندگان و سوپروایزر‌های پرستاری بین ۶۰ تا ۸۷ هزار دلار درآمد دارند. همچنین خدمتکاران بیمارستان، دستیاران پرستار و خدمات دهندگان بیماران بیش از ۲۴ هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند.

در کانادا چند نوع پرستار وجود دارد؟

پرستار RN، پرستار NP و پرستار LNP/RPN جزو انواع مختلف پرستار در کانادا محسوب می‌شوند. پرستار NR یا Registered Nurse پرستاران معمولی هستند و در زمینه تفکر انتقادی، استفاده از تحقیقات و عملکرد‌های بالینی فعالیت دارند. پرستاران RN تحت عنوان پرستاران عمومی می‌توانند در زمینه‌ای که تخصص دارند فعالیت داشته باشند. همچنین آن‌‌‌ها لیسانس پرستاری خود را از یک دوره چهارساله در کانادا دریافت می‌کنند. پرستاران RPN یا Registered Practical Nurse در بخش‌های خاصی مشغول به فعالیت بوده و دوره‌های سه یا چهار ساله در کالج‌ها گذرانده‌اند. دوره پرستاری RPN شامل دستورات بالینی در زمینه روان‌پزشکی و پرستاری عمومی می‌باشد. جالب است بدانید پرستاران RPN زیر نظر پرستاران RN فعالیت می‌کنند و در استان‌ها کبک و انتاریو بیشتر فعالیت دارند.

پرستاران NP یا Nurse Practitioner در مقطع فوق لیسانس تحصیل کرده و تحت عنوان پزشک پرستار یا پرستاران ارشد نیز شناخته می‌شوند. آن‌ها قادر به تجویز دارو، نوشتن آزمایش و تفسیر آن برای بیماران هستند. همچنین پرستاران NP بر مشاوره، آموزش و حمایت از درمان تشخیصی که می‌دهند را تسلط دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت رایگان به کانادا می‌توانید به مقاله‌ی دیگر ما مراجعه کنید.

هزینه مهاجرت پرستار به کانادا چقدر است؟

پرستاران به دو صورت کاری و تحصیلی امکان مهاجرت به کانادا را دارند. دانشجویان رشته پرستاری برای مهاجرت تحصیلی باید شهریه و توانایی مالی خود را برای پرداخت هزینه‌های زندگی در کانادا در نظر بگیرند. به صورت کلی هزینه‌های مربوط به مهاجرت پرستاران به نوع پرستار و برنامه مهاجرتی بستگی دارد. پرستاران در پروسه مهاجرت به کانادا هزینه‌های مربوط به ویزای کار، ویزای تحصیلی و ارزیابی مدارک باید پرداخت کنند. پروسه ارزیابی مدارک با نرخ ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار انجام می‌شود، برای اخذ ویزای کاری ۱۵۵ دلار و ویزای تحصیلی مبلغی حدود ۱۵۰ دلار در نظر گرفته شده است.

هزینه مهاجرت پرستار به کانادا

دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل پرستاران

پرستارانی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند می‌توانند در دانشگاه‌های اتاوا، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، کلگری، وسترن، مک مستر،‌ مک گیل، کویینز و تورنتو در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به تحصیل بپردازند.

سخن پایانی

همانطور که در قسمت‌های بالا به این موضوع پرداختیم مهاجرت پرستار به کانادا از طریق کار یا تحصیل امکان پذیر می‌باشد و دولت کانادا شرایط ویژه‌ای را برای پرستاران در نظر گرفته است. پرستاران با توجه به تخصص خود می‌توانند برنامه مهاجرتی مناسب را انتخاب کرده و نسبت به مهاجرت اقدام کنند. بهترین رده سنی برای پرستارانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند بین ۲۰ تا ۲۹ سالگی می‌باشد. همچنین از شرایط مهاجرت آن‌ها به کانادا می‌توان به داشتن مدارک تحصیلی، سابقه کاری، ثبت نام در انجمن پرستاری و قبولی در آزمون پرستاران اشاره داشت.

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟